Η περιουσια της Εκκλησιας.

Θρησκείες, Θεοί και παραδόσεις.

Συντονιστές: Ομάδα συντονισμού.

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: j_pap, Lucas, Зефир και 8 επισκέπτες

 

Η περιουσια της Εκκλησιας.

Δημοσίευσηαπό InDiPeNtEnT787 » Ιούλιος 28th, 2006, 5:37 pm

Ποιος ειναι ο λογος που η εκκλησια συγκεντρωνει τοσο πλουτο ?

γιατι δεν δινει τα χρηματα που διαθετει για κοινωνικα εργα ?
Άβαταρ μέλους
InDiPeNtEnT787
Fast poster
 
Δημοσ.: 2852
Εγγραφη: Φεβρουάριος 26th, 2006, 5:03 am
Το μέλος InDiPeNtEnT787, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Δημοσίευσηαπό alexios » Ιούλιος 28th, 2006, 6:39 pm

Γιατι σε σας δεν εγινε γαλλικη επανασταση να τους την απαλλοτριωσει
και να τους κυνηγησει μεχρι να πατησουν χιονι. Να δεις να πηγαινει αλλου παπας κι αλλου τα ρασα του.

Περιμενε να κανουν κοινωνικα εργα...
alexios
New poster
 
Δημοσ.: 307
Εγγραφη: Ιούλιος 8th, 2006, 8:24 pm
Το μέλος alexios, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Δημοσίευσηαπό AlexAnime » Ιούλιος 28th, 2006, 7:06 pm

κανει κοινωνικο εργο η Εκκλησια
Και ορφανοτροφια εχει και γηροκομια και τροφη δινει στους απορους και οικονομικη βοηθεια και ολα
τωρα αν μυο πεις τι δουλεια εχουν οι μερσεντες και οι παπαδες λουσμενοι στο χρισο θα σου πω οτι δεν εχουν καμαι δουλεια μεσα στην Εκκλησια και οτι πρεπει αν παμε να τους πλακωσουμε σοτ ξυλο να καθαρισει ο τοπος απο τους κομπογιαννητες
Άβαταρ μέλους
AlexAnime
Extreme poster
 
Δημοσ.: 37642
Εγγραφη: Νοέμβριος 23rd, 2005, 3:23 pm
Το μέλος AlexAnime, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Δημοσίευσηαπό alexios » Ιούλιος 28th, 2006, 7:22 pm

AlexAnime έγραψε:κανει κοινωνικο εργο η Εκκλησια
Και ορφανοτροφια εχει και γηροκομια και τροφη δινει στους απορους και οικονομικη βοηθεια και ολα
Καμμια αναλογια με τον υπερογκο πλουτο που εχει και που δεν χρειαζεται.

τωρα αν μυο πεις τι δουλεια εχουν οι μερσεντες και οι παπαδες λουσμενοι στο χρισο θα σου πω οτι δεν εχουν καμαι δουλεια μεσα στην Εκκλησια και οτι πρεπει αν παμε να τους πλακωσουμε σοτ ξυλο να καθαρισει ο τοπος απο τους κομπογιαννητες
Ναι, θα καθαρισει ο τοπος με ενα ξυλο :D Η τεραστια περιουσια να παραμεινει, ετσι; Ο ελληνικος λαος διερχεται οικονομικη κριση κι αυτοι τρωνε με χρυσα κουταλια. Οι δικοι μου κατω αγωνιουν πως θα τα βγαλουν περα και φανταζομαι οτι δεν ειναι οι μονοι....
alexios
New poster
 
Δημοσ.: 307
Εγγραφη: Ιούλιος 8th, 2006, 8:24 pm
Το μέλος alexios, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Δημοσίευσηαπό yvris » Ιούλιος 28th, 2006, 7:31 pm

Αλήθεια , στην Ελλάδα η εκκλησία δε διαθέτει επιχειρήσεις ή τράπεζες ή άλλες ΕΠΕ όπως σε άλλες χώρες;
Οι περισσότεροι άνθρωποι είναι άλλοι άνθρωποι. Γνώμες κάποιου άλλου είναι οι σκέψεις τους, μίμηση οι ζωές τους, αντιγραφή τα πάθη τους.
Oscar Wilde
Άβαταρ μέλους
yvris
Fast poster
 
Δημοσ.: 1524
Εγγραφη: Απρίλιος 7th, 2005, 4:37 am
Τοποθεσια: Edmonton
Το μέλος yvris, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Δημοσίευσηαπό InDiPeNtEnT787 » Ιούλιος 28th, 2006, 8:17 pm

Καμμια αναλογια με τον υπερογκο πλουτο που εχει και που δεν χρειαζεται


ακριβως. αν τα χρηματα που εχει η εκκλησια τα εδινε π.χ στους φτωχους ,τωρα δεν υπηρχε φτωχεια στην ελλαδα!

ποιος ειναι ο λογος που τα κραταει?

ελεος! κατι πρεπει να γινει με την λαμογια σε αυτην την χωρα! δεν μιλαω μονο για τους παπαδες αλλα για ολα τα λειτουργηματα που τα εκαναν επαγγελματα !
Άβαταρ μέλους
InDiPeNtEnT787
Fast poster
 
Δημοσ.: 2852
Εγγραφη: Φεβρουάριος 26th, 2006, 5:03 am
Το μέλος InDiPeNtEnT787, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Δημοσίευσηαπό InDiPeNtEnT787 » Ιούλιος 28th, 2006, 8:18 pm

yvris έγραψε:Αλήθεια , στην Ελλάδα η εκκλησία δε διαθέτει επιχειρήσεις ή τράπεζες ή άλλες ΕΠΕ όπως σε άλλες χώρες;


οπως γινεται στην Ιταλια?
Άβαταρ μέλους
InDiPeNtEnT787
Fast poster
 
Δημοσ.: 2852
Εγγραφη: Φεβρουάριος 26th, 2006, 5:03 am
Το μέλος InDiPeNtEnT787, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Δημοσίευσηαπό yvris » Ιούλιος 28th, 2006, 8:20 pm

InDiPeNtEnT787 έγραψε:
yvris έγραψε:Αλήθεια , στην Ελλάδα η εκκλησία δε διαθέτει επιχειρήσεις ή τράπεζες ή άλλες ΕΠΕ όπως σε άλλες χώρες;


οπως γινεται στην Ιταλια?


Ναι και σε Αμερική και αλλού. Αυτά δε τα κάνουν και στη Ελλάδα; Εδώ ανακάλυψαν το Αγιο φως. Στις λεπτομέρειες θα στέκονταν;
Οι περισσότεροι άνθρωποι είναι άλλοι άνθρωποι. Γνώμες κάποιου άλλου είναι οι σκέψεις τους, μίμηση οι ζωές τους, αντιγραφή τα πάθη τους.
Oscar Wilde
Άβαταρ μέλους
yvris
Fast poster
 
Δημοσ.: 1524
Εγγραφη: Απρίλιος 7th, 2005, 4:37 am
Τοποθεσια: Edmonton
Το μέλος yvris, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Δημοσίευσηαπό AlexAnime » Ιούλιος 28th, 2006, 9:34 pm

Εχει βγαλει ποτε στοιχεια με το ποσα χρηματα εχει η Εκκλησια;
γιαιτ ολο ακουω να λενε εχιε παρα πολλα χρηματα (μαλλον ειναι αληθεια) αλλα οτι δεν θα υπηρχε φτωχια μου φαινεται λιγο χαζο
ποσα λεφτα εχει πια που δε θα υπηρχε φτωχια;
Άβαταρ μέλους
AlexAnime
Extreme poster
 
Δημοσ.: 37642
Εγγραφη: Νοέμβριος 23rd, 2005, 3:23 pm
Το μέλος AlexAnime, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Δημοσίευσηαπό InDiPeNtEnT787 » Ιούλιος 28th, 2006, 9:44 pm

τοσα που θα μπορουσαν να ταισουν τα δυσεγγονα μας.
Άβαταρ μέλους
InDiPeNtEnT787
Fast poster
 
Δημοσ.: 2852
Εγγραφη: Φεβρουάριος 26th, 2006, 5:03 am
Το μέλος InDiPeNtEnT787, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Απάντηση

Δημοσίευσηαπό ΑΝΤΙΟΧΟΣ » Ιούλιος 29th, 2006, 12:23 am

Να το πώς διαμορφώθηκε η εκκλησιαστική περιουσία διαχρονικώς.

Η διαμόρφωση της εκκλησιαστικής περιουσίας διαμέσου των αιώνων.

Εισαγωγή-ορισμός εκκλησιαστικής περιουσίας

Με αφορμή το αίτημα για χωρισμό Κράτους-Εκκλησίας καί την θέση των
οπαδών της εκκλησίας ότι αν γίνει αυτό θα πρέπει να της επιστραφεί η
περιουσία της, την οποία αυτή έδωσε στο Κράτος, θα εξετάσω την
προέλευση αυτής της περιουσίας.
Δηλαδή θα εξετάσω το πώς προέκυψε καί αυξήθηκε η εκκλησιαστική
περιουσία διά μέσου των αιώνων.
Η παρούσα μικρή εργασία μου, δεν εξαντλεί σε καμμία περίπτωση αυτό
το μεγάλο θέμα. Απλώς θα θελήσει να δώσει καί ένα άλλο πρίσμα σε
αυτήν την αναζήτηση.
Αφού λοιπόν ανέφερα το θέμα, ήλθε η ώρα να παραθέσω τα στοιχεία για
έναν γόνιμο προβληματισμό.
Κατ’ αρχάς, ας ορίσουμε τις έννοιες.
Ως εκκλησιαστική περιουσία, ορίζεται αυτή που κατέχει η χριστιανική
εκκλησία σε έναν ορισμένο τόπο.
Αναλόγως με τον ιδιοκτήτη της, μπορεί να χωριστεί σε μοναστηριακή
επειδή ανήκει σε μοναστήρια, σε κυρίως εκκλησιαστική των εκκλησιών,
των μητροπόλεων, καθώς καί σε πατριαρχική των πατριαρχείων της
Κωνσταντινουπόλεως, των Ιεροσολύμων, της Αντιοχείας καί της
Αλεξανδρείας.
Ωστόσο, στην καθημερινότητα, ο όρος εκκλησιαστική περιουσία δεν
υπεισέρχεται σε αυτές τις διακρίσεις καί τις λεπτομέρειες.
Έτσι λοιπόν καί η παρούσα εργασία δεν θα επιμείνει στην αυστηρή
διάκριση, αλλά θα χρησιμοποιεί τον όρο με την σημασία της
καθομιλουμένης νεοελληνικής γλώσσας.
Αφού λοιπόν ορίσθηκε το εννοιολογικό πλαίσιο, θα προχωρήσω στην
παράθεση των στοιχείων αυτής της εργασίας.

Παράθεση ιστορικών στοιχείων

Ο χριστιανισμός ως θρησκεία εμφανίσθηκε κατά τους πρώτους χρόνους
της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας καί μέσα σε ένα κλίμα θρησκευτικής
πολλαπλότητας καί προσέγγισης των διαφόρων θρησκειών.
Η Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία διεσφάλιζε τις θρησκευτικές ελευθερίες όλων
των κατοίκων της αυτοκρατορίας.
Όλοι οι πιστοί των διαφόρων θρησκειών, εφόσον τηρούσαν τους
κρατικούς νόμους, ήσαν ελεύθεροι να θρησκεύονται κατά τις πεποιθήσεις
τους.
Όλες σχεδόν οι θρησκείες στην Ρωμαϊκή Αυτοκρατορία ήσαν
πολυθεϊστικές, με εξαίρεση τον Ιουδαϊσμό καί τον Μιθραϊσμό, που ήσαν
μονοθεϊστικές θρησκείες.
Τους πρώτους αιώνες, μέχρι την επίσημη αναγνώριση του χριστιανισμού
από την Ρώμη, δεν αναφέρονται στοιχεία για την έκταση της
εκκλησιαστικής περιουσίας.
Ωστόσο, με την πάροδο των ετών διαμορφωνόταν από δωρεές των
πιστών.
Μάλιστα, οι δωρεές περιουσιών στην χριστιανική εκκλησία παρουσιάζει
ιδιομορφίες ως προς το εξής.
Κατά την περίοδο της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας, οι στρατιώτες
υπηρετούσαν επί 20 έτη. Συχνά αποστέλλονταν σε μακρινές εκστρατείες.
Έτσι υπήρχε η συνήθεια, οι στρατιώτες να παντρεύονται νωρίς.
Μάλιστα, τότε επικρατούσε η συνήθεια, οι άνδρες να είναι γύρω στα
20-30 κατά την στιγμή του γάμου τους, ενώ οι γυναίκες συνήθως ήσαν
14-16 ετών.
Πολλοί μάλιστα, σκοτώνονταν στις μάχες.
Τότε οι νέες αυτές γυναίκες, έμεναν χήρες με παιδιά.
Τότε, επειδή η χριστιανική εκκλησία απαγόρευε τον δεύτερο γάμο καί
χρειάζονταν βοήθεια, φροντίδα καί μέριμνα, κλείνονταν σε πτωχοκομεία
οι γυναίκες καί σε ορφανοτροφεία τα παιδιά.
Σε αντάλλαγμα, όφειλαν να εκχωρούν την περιουσία τους στην
χριστιανική εκκλησία.
Έτσι διαμορφώθηκε η αρχική εκκλησιαστική περιουσία.
Αυτή η πρακτική ερχόταν σε σύγκρουση με την γενικότερη θέση των
πολυθεϊστικών θρησκειών, οι οποίες πίστευαν στην φροντίδα για τις
χήρες καί τα ορφανά από την οικογένεια καί το κράτος.
Ωστόσο, από το 313μ.α.χ.χ. καί έπειτα, μετά την αναγνώριση του
χριστιανισμού από τον Κωνσταντίνο Α΄ καί μετά, η εκκλησιαστική
περιουσία αυξάνεται.
Ωστόσο, το μεγαλύτερο τμήμα της εκκλησιαστικής περιουσίας οφείλεται
στην δήμευση των περιουσιών των πολυθεϊστικών θρησκειών από τους
χριστιανούς αυτοκράτορες.
Μάλιστα να τι λέγει ο ιστορικός Ιωάννης Καραγιαννόπουλος στο βιβλίο
του «Το βυζαντινό Κράτος», εκδόσεις Βάνιας, Θεσσαλονίκη, τέταρτη
έκδοση, 1.996μ.α.χ.χ., σελίδα 463, στην ενότητα
Εκκλησιαστικές γαίες, αναφέρει ότι κατασχέθηκαν οι γαίες των
πολυθεϊστικών ιερών.
Παραθέτω το συγκεκριμένο απόσπασμα.
«Στη συγκρότηση της εκκλησιαστικής έγγειας ιδιοκτησίας συνέβαλαν εν
πρώτοις οι γαίες των ειδωλολατρικών ναών που δήμευσαν οι
αυτοκράτορες καί που κατά μεγάλο μέρος τις χάρισαν στην Εκκλησία.
Στην αύξηση των γαιών αυτών συνέβαλαν οι κληροδοσίες καί δωρεές
πλούσιων καί ζηλωτών χριστιανών».
Όπως λοιπόν παραδέχεται ο ιστορικός Ιωάννης Καραγιαννόπουλος,
εδημεύθησαν οι γαίες των εθνικών Ναών.
Από τον Θεοδοσιάνειο Κώδικα, από το 16ο κεφάλαιο με τον τίτλο
«Περί των εθνικών, των θυσιών καί των Ιερών, αντλείται ο νόμος με
τα στοιχεία 16.10.20 που εξέδωσαν οι αυτοκράτορες καί αύγουστοι
Ονώριος καί Θεοδόσιος Β΄, στις 30 Αυγούστου 415μ.α.χ.χ. καί τον
οποίο θα δημοσιεύσω σε νεοελληνική μετάφραση, από την Αφροδίτη
Καμάρα καί ο οποίος μαζί με άλλους συγκαταλέγεται στο βιβλίο με τον
τίτλο «Η αντιπαγανιστική νομοθεσία της Ύστερης Ρωμαϊκής
Αυτοκρατορίας μέσα από τους Κώδικες», εκδόσεις Κατάρτι, Αθήνα,
β΄ έκδοση 2.003μ.α.χ.χ.
Η παράθεση του νόμου θα γίνει στην νεοελληνική γλώσσα, χωρίς την
παράθεση του Λατινικού κειμένου, εξαιτίας της μεγάλης έκτασής του.
Ελπίζω στην κατανόηση όσων διαβάσουν αυτήν την εργασία.

Παράθεση νόμου

Διατάσσουμε ότι οι ιερείς της ειδωλολατρικής δεισιδαιμονίας θα
υπόκεινται στην τιμωρία που τους αντιστοιχεί, εκτός εάν αποχωρήσουν
από την Καρχηδόνα πριν από τις Καλένδες του Νοεμβρίου καί
επιστρέψουν στις κοινότητες από τις οποίες προέρχονται. Κατά τον ίδιο
τρόπο, οι ιερείς σε όλη την Αφρική θα υπόκεινται σε αντίστοιχη τιμωρία,
εκτός εάν αποχωρήσουν από τις πόλεις καί επιστρέψουν στις δικές τους
κοινότητες.
Επίσης, σύμφωνα με τη νομοθεσία του Γρατιανού, που τώρα βρίσκεται
μεταξύ των αγίων, διατάσσουμε ότι όλα τα μέρη που το εσφαλμένο δόγμα
των παλαιών είχε εκχωρήσει στις ιερές τους τελετές θα περιέλθουν στην
ιδιοκτησία του αυτοκρατορικού μας ταμείου. Γι’ αυτό, από τη στιγμή που
απαγορεύθηκε να δίνονται δημόσια χρήματα στην αίσχιστη
δεισιδαιμονία, τα οφέλη από τέτοια μέρη θα αφαιρούνται από τους
παράνομους ιδιοκτήτες τους. Εάν όμως η γενναιοδωρία παλαιών
αυτοκρατόρων ή η Μεγαλειότητά μας επιθυμεί να παραχωρηθεί
οποιοδήποτε το μέρος από αυτή την περιουσία σε κάποια πρόσωπα,
αυτή η περιουσία θα παραμείνει στην κυριότητά τους επ’ άπειρον.
Ορίζουμε ότι αυτός ο κανονισμός θα ισχύει όχι μόνο σε όλη την Αφρική,
αλλά σε όλες τις περιοχές που βρίσκονται μέσα στην επικράτειά μας.
Επιπλέον, εάν ήταν επιθυμία μας, όπως έχει εκφραστεί επανειλημμένως
με νόμους, τέτοιου είδους περιουσία να ανήκει στη σεβαστή εκκλησία,
η χριστιανική θρησκεία θα μπορεί να διεκδικήσει την περιουσία αυτή για
λογαριασμό της. Κατά συνέπεια, όλα τα κτήματα που ανήκαν σε μία
δεδομένη στιγμή στη δεισιδαιμονία που δικαίως έχει καταδικαστεί, καί
όλοι οι τόποι που προηγουμένως ανήκαν στους Frediani ή στους
Δενδροφόρους ή σε άλλους που φέρουν διάφορα ονόματα καί
ειδωλολατρικά επαγγέλματα, καί που προορίζονταν για τις γιορτές τους
καί τις δαπάνες τους, θα μπορούν τώρα να ενισχύσουν το εισόδημα του
οίκου Μας, αφού η προαναφερθείσα εσφαλμένη πίστη καταργηθεί.
Ασφαλώς, εάν κάτι έχει χρησιμοποιηθεί ποτέ σε θυσίες καί άρα έχει
εξυπηρετήσει την εξαπάτηση των ανθρώπων, θα απομακρυνθεί από τα
λουτρά καί από τα αγαπημένα μέρη όπου συχνάζει το κοινό, έτσι ώστε να
μη δίνει αφορμή για σφάλματα.
Επιπλέον, ορίζουμε την απομάκρυνση των χιλιάρχων καί των
εκατοντάρχων ή άλλων προσώπων που λέγεται ότι είχαν μονοπωλήσει για
λογαριασμό τους την δωρεάν διανομή σίτου καί τροφίμων στον λαό σε
καιρό λιμού, του απλού λαού. Έτσι κανείς δεν θα αποφεύγει την ποινή
του θανάτου, εάν πάρει με τη θέλησή του να τον διορίσουν σε τέτοια
αίσχη.
Παρεδόθη την τρίτη ημέρα πριν από τις Καλένδες του Σεπτεμβρίου στη
Ραβέννα το έτος της δέκατης υπατείας του Αυγούστου Ονωρίου καί της
έκτης υπατείας του Αυγούστου Θεοδοσίου-30 Αυγούστου 415μ.α.χ.χ.

Όπως λοιπόν βλέπετε, η πρώτη εκκλησιαστική περιουσία διαμορφώθηκε
από την κατάσχεση των περιουσιών των εθνικών Ιερών με νόμο του
Ονωρίου καί του Θεοδοσίου Β΄, πράγμα που επιβεβαιώνει καί ο
ιστορικός Ιωάννης Καραγιαννόπουλος.
Να όμως που έχουμε καί άλλη περίπτωση.
Υπάρχει κανόνας, ο οποίος ορίζει ότι όταν κάποιος θελήσει να πάει να
γίνει μοναχός, οφείλει να εκχωρεί όλη την περιουσία του στην εκκλησία.
Για αυτόν τον λόγο απάγουν παιδιά σε ηλικία που έχουν δικαίωμα
περιουσίας, ώστε τα μοναστήρια να καρπώνονται τις περιουσίες των
φτωχών ανθρώπων.
Αυτός είναι ο έκτος κανόνας της Πρώτης καί Δευτέρας οικουμενικής
συνόδου, η οποία συγκλήθηκε από τον Μιχαήλ Γ΄ τον Μέθυσο καί τον
θείο του Καίσαρα Βάρδα, απεφάσισε κάποιους κανόνες. Αυτή η σύνοδος
έγινε το 861μ.α.χ.χ.
Από αυτούς κρατώ τον έκτο κανόνα της καί τον παραθέτω για να
εξαχθούν τα χρήσιμα συμπεράσματα.

ΚΑΝΩΝ ΣΤ΄

Οι μοναχοί ουδέν ίδιον οφείλουσιν έχειν. Πάντα δέ τά αυτών
προσκυρούσθαι τώ μοναστηρίω. φησί γάρ ο μακάριος Λουκάς περί τών
εις Χριστόν πιστευόντων, καί τήν τών Μοναχών πολιτείαν διατυπούντων,
«ως ουδείς τι των υπαρχόντων αυτώ έλεγεν ίδιον περί των υπαρχόντων
αυτοίς διατίθεσθαι πρότερον, καί οίς βούλοιντο προσώποις, μή
κεκωλυμένοις δηλονότι παρά τού νόμου, τά αυτών παραπέμπεσθαι.
Μετά γάρ τοι τό μονάσαι, τών προσόντων αυτοίς απάντων, τό
Μοναστήριον έχει τήν κυριότητα καί ουδέν περί τών οικείων φροντίζειν,
ή διατίθεσθαι, τούτοις παρακεχώρηται. Ει δέ τις φωραθείη κτήσίν τινα,
ήτις ου κατεκληρώθη τώ Μοναστηρίω, ιδιοποιούμενος, καί φιλοκτησίας
πάθει δουλούμενος, ταύτην μέν παρά του Ηγουμένου ή του Επισκόπου
αναλαμβάνεσθαι, καί πολλών παρουσία πιπρασκομένην, πτωχοίς καί
απόροις διανέμεσθαι. Τόν δέ γε τήν τοιαύτην κτήσιν, κατά τόν πάλαι
Ανανίαν υποσυλάν μελετήσαντα, τώ προσήκοντι επιτιμίω η αγία Σύνοδος
ώρισε σωφρονίζεσθαι. Δήλον δέ ως άτινα περί μοναζόντων ανδρών η
αγία Σύνοδος εκανόνισε, τά αυτά καί περί μοναζουσών γυναικών κρατείν
εδικαίωσε.

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ

Οι μοναχοί οφείλουν να μην έχουν τίποτε δικό τους. Όμως όλα τα
δικά τους(αγαθά) να εκχωρούνται στο μοναστήρι. Γιατί ο μακάριος
Λουκάς για αυτούς που πιστεύουν στον Χριστό, καί διατυπώνουν την
πολιτεία των Μοναχών( πιο ελεύθερα: επιλέγουν τον μοναστικό βίο),
«πως κανένας κάτι από τα υπάρχοντα έλεγε δεν είχε για τον εαυτό του,
αλλά ήσαν σε αυτούς όλα γενικά κοινά». Για αυτό σε αυτούς που θέλουν
να μονάζουν, δίνεται άδεια για τα υπάρχοντά τους να τα διαθέσουν πριν,
καί στα πρόσωπα που θέλουν αυτοί(δηλαδή οι μοναχοί), χωρίς να
εμποδίζονται γιατί είναι ολοφάνερο από τον νόμο, ότι παραπέμπονται για
τα δικά τους(δηλαδή προτρέπονται να τα φροντίσουν). Γιατί μετά
λοιπόν από το να γίνουν μοναχοί, για όλα τα περιουσιακά στοιχεία τους,
το μοναστήρι έχει την κυριότητα καί τίποτε για τους οικείους τους δεν
φροντίζει, ή διατίθεται, που να έχει παραχωρηθεί από αυτούς.
Αν όμως κάποιος πιαστεί κάποια περιουσία, η οποία δεν κατακυρώθηκε
στο μοναστήρι, να ιδιοποιείται, καί να είναι υποδουλωμένος στο πάθος
της απόκτησης περιουσίας, αυτή αφενός από τον ηγούμενο ή τον
επίσκοπο αναλαμβάνεται, καί με την παρουσία πολλών αφού πωλείται,
διανέμεται στους πτωχούς καί τους απόρους. Όμως βεβαίως αυτός που
είχε αυτήν την περιουσία, κατά τον παλιό Ανανία τον υποσυλά που
μελέτησε, στην αρμόζουσα τιμωρία η αγία σύνοδος όρισε να
σωφρονίζεται. Όμως είναι φανερό πως αυτά που θέσπισε ως κανόνα η
αγία σύνοδος για τους άνδρες μοναχούς, τα ίδια όρισε καί για τις γυναίκες
μοναχές να επικρατούν επειδή θεώρησε δίκαια.

Παρατήρηση-Σχολιασμός

Όπως λοιπόν συνάγεται από αυτόν τον κανόνα τον οποίο παραθέτω καί
μεταφράζω, όταν κάποιος άνδρας ή κάποια γυναίκα, αποφασίσει να
μονάσει, δηλαδή να γίνει καλόγερος / καλόγρια κατά το κοινώς
λεγόμενον, υποχρεώνεται να παραχωρήσει την περιουσία του / της στο
μοναστήρι, ή να την εκχωρήσει στους οικείους του / της.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, να συσσωρευθεί καί από εκεί αρκετή
εκκλησιαστική περιουσία σε βάθος χρόνου.
Δεν αποκλείω ότι μπορεί να υπήρξαν ή να υπάρχουν ευσεβείς χριστιανοί
καί χριστιανές που επέλεξαν κάτι τέτοιο.
Ωστόσο, αυτός ο κανόνας έγινε αφορμή να υποστούν παιδιά πλύση
εγκεφάλου, ώστε να γίνουν μοναχοί ή μοναχές, για να μπορέσει η
εκκλησία να πάρει τις περιουσίες των γονέων τους καί να συσσωρεύσει
πλούτο καί ισχύ.
Μάλιστα, όπως αναφέρει η έγκριτη εφημερίδα Espresso της Κυριακής,
στις 15 Ιουλίου 2.001μ.α.χ.χ., στο φύλλο 14, «Αριστούχος μαθήτρια
παράτησε τις εξετάσεις καί κλείστηκε σε μοναστήρι-Ποιόν κατηγορεί ο
πατέρας της», ενώ καί στο φύλλο 191, της Δευτέρας 16 Ιουλίου
2.001μ.α.χ.χ., αναφέρει «Θρίλερ με την ανήλικη- Εξαφάνισαν την
μαθήτρια από το μοναστήρι-Η μάνα της ξέρει πολλά αλλά δεν μιλάει-
Αποστολή στο Ναύπλιο, σελίδες 2 καί 3».
Καί αυτή η υπόθεση είναι ένα σκάνδαλο, το οποίο ουδείς το ανέδειξε.
Αυτά τα δημοσιεύματα τα παραθέτει σε φωτογραφίες, το έγκριτο
περιοδικό Ελληνικόν Πάνθεον, στο τεύχος 14, της περιόδου
Σεπτέμβριος-Δεκέμβριος 2.001μ.α.χ.χ., στην σελίδα 31.

Αφήνοντας λοιπόν το θέμα για την «παραχώρηση» των περιουσιών των
μοναχών στην εκκλησία κατά τους εκκλησιαστικούς κανόνες της, θα
αναφερθώ καί στο τί συνέβαινε επί της Τουρκοκρατίας στην Ελλάδα.

«…Ο Οικουμενικός Πατριάρχης επείχεν απόλυτον εξουσίαν επί των
εκκλησιαστικών μοναστηριών καί του κλήρου, ηδύνατο να καθαιρή
αρχιερείς καί ιερείς, να χειροτονή αντ’ αυτών άλλους καί να δικάζη
αμέσως καί εμμέσως τας μεταξύ χριστιανών διαφοράς. Τα εκκλησιαστικά
κτήματα ανεγνωρίσθησαν αναφαίρετα καί αφορολόγητα, η δε διαχείρισις
τούτων αφέθη ελευθέρα εις τον Πατριάρχην και τους υπ’ αυτόν αρχιερείς
και λοιπούς ιερωμένους. Πας δε χριστιανός υπεχρεώθη να διαθέτη
ωρισμένον μέρος της περιουσίας του υπέρ της Εκκλησίας…Καί
εδημιούργουν μεν οι Τούρκοι διά της αναγνωρίσεως ενός χριστιανού
εθνάρχου, περιβεβλημένου διά τόσον πολλών δίκαιων και προνομίων,
κράτος εν τω ιδίω αυτώ κράτει, αλλά τον εθνάρχην προσέβλεπον ως
όργανον, το οποίον θα ηδύνατο να εξασφαλίση την δουλικήν υπακοήν
των Ελλήνων και των λοιπών από του Οικουμενικού Πατριάρχου
πνευματικώς εξαρτωμένων χριστιανών»(Εγκυκλοπαιδ. Λεξικόν
Ελευθερουδάκη, τ. Ε΄, σελ. 305).

Από ό,τι λοιπόν βλέπετε, η Οθωμανική αυτοκρατορία, θέσπισαν νόμο με
τον οποίο κάθε ορθόδοξος χριστιανός υποχρεώθηκε να εκχωρεί μέρος της
περιουσίας του στην εκκλησία.
Αλλά σε αυτό το θέμα, όπως κατανοεί κάποιος, δεν μπορεί να εξαντληθεί
όλη η βιβλιογραφία.
Εδώ έγινε απλώς μία πρώτη προσέγγιση του θέματος.
Ωστόσο, οφείλω να συνοψίσω κλείνοντας αυτήν την εργασία, τις
περιπτώσεις με τις οποίες η εκκλησία απέκτησε την λεγομένη περιουσία
της.
1ον) Πήρε μέρος από τις κατασχεθείσες περιουσίες των πολυθεϊστικών
Ιερών.
2ον) Πήρε τις περιουσίες πολλών ανθρώπων που επέλεξαν να γίνουν
μοναχοί ή μοναχές, μετά την θέσπιση του κανόνα του 861μ.α.χ.χ., επειδή
το Ανατολικό Ρωμαϊκό Κράτος καί η εκκλησία θέλησαν να μην έχουν οι
μοναχοί περιουσία.
3ον) Πήρε μέρος των περιουσιών των Ελλήνων ορθοδόξων, επειδή έτσι
απεφάσισε ο σουλτάνος.
Κατά συνέπεια, αυτές οι περιπτώσεις, δεν μπορούν καί δεν θα πρέπει να
Εμπίπτουν στην κατοχή της εκκλησίας, αλλά ή να επιστραφούν στους
νομίμους δικαιούχους καί τους απογόνους τους, ή να δημευθούν υπέρ
του Ελληνικού Κράτους καί να δοθούν προς τον λαό είτε μέσω χαμηλών
τιμών πώλησης είτε μέσω δωρεών από το Ελληνικό Κράτος στους
πολίτες.
Τα συμπεράσματα είναι δικά σας.

Με εξαίρετη τιμή

Αντίοχος Αχαρνεύς
http://www.phorum.gr/viewtopic.php?f=8&t=121145
ΠΑΣ ΜΗ ΕΛΛΗΝ ΒΑΡΒΑΡΟΣ!!!!
Οι δέ μελανειμονούντες ούτοι καί πλείω μέν τών ελεφάντων εσθίοντες...
Είσαι ένα φύλλο στο μέγα δέντρο της ράτσας
Άβαταρ μέλους
ΑΝΤΙΟΧΟΣ
Maniac poster
 
Δημοσ.: 14257
Εγγραφη: Σεπτέμβριος 23rd, 2005, 11:53 pm
Τοποθεσια: Αθήνα(Νέα Σμύρνη) καί Σκύρος(το καλοκαίρι)
Το μέλος ΑΝΤΙΟΧΟΣ, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Δημοσίευσηαπό foscilis » Ιούλιος 29th, 2006, 12:56 am

deleted by user request
Real stupidity beats artificial intelligence any time.-- Terry Pratchett
Άβαταρ μέλους
foscilis
Extreme poster
 
Δημοσ.: 30108
Εγγραφη: Μάιος 9th, 2004, 6:29 pm
Το μέλος foscilis, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Απάντηση

Δημοσίευσηαπό alexios » Ιούλιος 29th, 2006, 8:13 am

Συγχαρητηρια, Αντιοχε, για το αρθρο σου. Αυτα τα πραγματα πρεπει να βγαινουν στο φως για να τα γνωριζει ο κοσμος.Εχω δυο σχολια:

1. Εστιαζεις στα ακινητα της εκκλησιας και λογικο ειναι γιατι τα κινητα δεν ειναι και ευκολο να αποδειχτουν. Ενας φορολογικος ομως ελεγχος θα επρεπε να διερευνησει και προς την πλευρα μετοχων, καταθεσεων, λογαριασμων σε offshore χωρες κλπ

2. Ενας αλλος τροπος συγκεντρωσης πλουτου ηταν οι συκοφαντιες. Οποιος εμπαινε στη μυτη των κληρικων κατα το μεσαιωνα, συκοφαντουνταν, περναγε απο δικη-παρωδια και φυλακιζονταν. Η περιουσια του δημευοταν και πηγαινε στην εκκλησια.
alexios
New poster
 
Δημοσ.: 307
Εγγραφη: Ιούλιος 8th, 2006, 8:24 pm
Το μέλος alexios, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Δημοσίευσηαπό AlexAnime » Ιούλιος 29th, 2006, 8:50 am

InDiPeNtEnT787 έγραψε:τοσα που θα μπορουσαν να ταισουν τα δυσεγγονα μας.

Δεν καταθετεςι στοιχεια παλι

Εγω θελω να βρω στοιχεια με το ποσα λεφτα εχει πια
Άβαταρ μέλους
AlexAnime
Extreme poster
 
Δημοσ.: 37642
Εγγραφη: Νοέμβριος 23rd, 2005, 3:23 pm
Το μέλος AlexAnime, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Απάντηση

Δημοσίευσηαπό Alexandrian » Ιούλιος 29th, 2006, 9:19 am

[quote="ΑΝΤΙΟΧΟΣ"][/quote]

Μου αρέσει που μιλάνε και παινεύονται αυτοί που για να κονομάνε έκαναν οίκους ανοχής τους ναούς τους...

Μπορούμε να συγκρίνουμε έτσι την ποιότητα των ανθρώπων.

Θέλουν να πουν ότι δεν υπήρχαν δωρεές και τεράστιες περιουσίες στα μαντεία και στους ναούς;

Και περιουσίες είχαν, και άβατα (π.χ. Άγιο Όρος) είχαν, και ιερά κτήματα είχαν και τα πάντα όσα κατηγορούν είχαν.

Όπως βλέπετε δεν έχω χρόνο να πολυμπαίνω τώρα για να καταπιείτε πάλι τη γλώσσα σας όπως πάντα.

-
Alexandrian
New poster
 
Δημοσ.: 413
Εγγραφη: Αύγουστος 28th, 2005, 7:57 am
Το μέλος Alexandrian, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Επόμενη

Επιστροφή στην Θρησκειολογία

Μετάβαση στην αρχή της σελίδας

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: j_pap, Lucas, Зефир και 8 επισκέπτες