ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΤΕΚΜΗΡΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΟΤΗΤΑΣ

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις. Αναδρομές και διευκρινίσεις.

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: antaras, Argouen, JVarvatos, Kρίτων, Nostalgia, Πολιτικός μηχανικός και 30 επισκέπτες

 

Δημοσίευσηαπό Mothergoose » Ιανουάριος 15th, 2007, 8:10 pm

Το προηγουμενο μου ποστ μας απανταει με τον καλυτερο τροπο...

αν το Βυζαντιο εξελληνιστηκε η οχι και τι ρολο παιξαν τα ελληνικα γραμματα σ'αυτη την μεταλλαγη...

σε τρεις πυλωνες βασιστηκε η Ρωμανια...

στο ρωμαικο δικαιο...

στο χριστιανισμο...

στην ελληνικη γλωσσα και τα ελληνικα γραμματα...

για τους σημαντικοτερους βυζαντινολογους του 20ου αιωνα...Αρβελερ, Σβορωνο, Οστρογκορσκυ, Ρανσιμαν, Μοραβσικ, Καζνταν...

η Βυζαντινη ιστορια περιεχει την ιστορια του ελληνισμου των Μεσων Αιωνων...


...................................................................................................


λεει η Αρβελερ...

(πρυτανις της Σορβονης)...

"Η ελληνικότητα σα μάθημα μεγαλοσύνης μαζί με τη Ρώμη θα ξαναβρεί προοδευτικά τίτλους ευγένειας στο ρωμαϊκό χριστιανικό κράτος του Βυζαντίου. Ανανεωμένη από τα διδάγματα της νέας πνευματικής χριστιανικής αρετής, η ελληνική παιδεία και εμπειρία, θα αποτελέσει προοδευτικά το υπόβαθρο για το ξεκίνημα κάθε αναγέννησης, που μετά την πτώση της Πόλης θα στηρίξει τον ευρωπαϊκό νεότερο κόσμο. Στη διαχρονικότητα της ιστορίας, το Βυζάντιο, χάρη στον ελληνοπρεπή και χριστιανομαθή ανθρωπισμό του, που θα στεριώσει με τον καιρό, θα γίνει η μεσαιωνική Αυτοκρατορία του ανανεωμένου Ελληνισμού".


λεει ο Σβορωνος...

"...έντονη και διαρκής τάση του (του Βυζαντίου) προς τον εξελληνισμό, έως τη μεταβολή του σε ένα ελληνικό εθνικό κράτος, είναι πλέον μια ιστορική διαπίστωση γενικά παραδεκτή. Ανάμεσα στους λαούς που απάρτισαν τη Βυζαντινή Αυτοκρατορία, ο Ελληνισμός αποτελεί το δυναμικότερο, αν όχι το πολυπληθέστερο, στοιχείο της ήδη από την πρώτη της εμφάνιση."


λεει ο Μοραβσικ...

"είναι προτιμότερο να μιλάμε για Ελληνολογία παρά για Βυζαντινολογία. Το ουσιαστικό «Ελληνολογία» πιο περιεκτικά και ιστορικώς με περισσότερη ακριβολογία εκφράζει τον χαρακτήρα και το ήθος του βυζαντινού κράτους καί πολιτισμού."


λεει ο Ρανσιμαν για την ελληνικη παιδεια της Ρωμανιας...

"Ηταν γνώστες της αρχαίας ελληνικής Γραμματείας. Είναι αξιομνημόνευτο, ωστόσο, ότι δεν έδιναν μεγάλη σημασία στους Αττικούς Τραγωδούς, αλλά στους λοιπούς ποιητές.

Υπάρχει η διάσημη ιστορία μιας ελκυστικής κυρίας, φίλης ενός αυτοκράτορα, που μας διηγείται η Αννα Κομνηνή. Την ώρα που η κυρία περνούσε, κάποιος της φώναξε έναν ομηρικό στίχο, που μιλούσε για την Ελένη στην Τροία, κι εκείνη κατάλαβε το υπονοούμενο. Δεν υπήρχε κανείς λόγος να της εξηγήσει κάποιος, ποιανού ήταν οι στίχοι. Ολα ανεξαιρέτως τα αγόρια και τα κορίτσια ήξεραν τον Ομηρο. Η Αννα Κομνηνή δεν εξηγεί ποτέ τα σημεία στα οποία αναφέρεται στον Ομηρο, όλοι οι αναγνώστες της τα γνώριζαν."
Mothergoose
Extreme poster
 
Δημοσ.: 47193
Εγγραφη: Απρίλιος 30th, 2005, 11:33 pm
Τοποθεσια: Μνημόνιο
Το μέλος Mothergoose, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Δημοσίευσηαπό Mothergoose » Ιανουάριος 15th, 2007, 8:14 pm

Iαπετε και Τζιμυ σας παρακαλεσα να μη συνεχισουμε την κουβεντα περι Πελασγων εδω...

ειναι η τριτη φορα που το λεω... :-?


δεν υπαρχουν χιλιαδες αλλα νηματα εδω μεσα να τη συνεχισετε;
Mothergoose
Extreme poster
 
Δημοσ.: 47193
Εγγραφη: Απρίλιος 30th, 2005, 11:33 pm
Τοποθεσια: Μνημόνιο
Το μέλος Mothergoose, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Δημοσίευσηαπό seleykos » Ιανουάριος 15th, 2007, 8:15 pm

Τι το ψαχνεται τωρα?
Στην περιοχη δεν εχει βρεθει ουτε ενας απλοτυπος χρωματοσωματος απο περσικο προγονο.
Και να φανταστει κανεις οτι οι περσες αλωνιζαν πολους αιωνες στην περιοχη.
Ιδιους προγονους με τους ελληνες ειχαν αυτοι οι λαοι.
Οι αρχαίοι Έλληνες φτιάξανε τον άριστο, οι φεουδάρχες τον ιππότη, οι αστοί τον τζέντλμαν, οι μεταδικτατορικοί ρωμιοί έφτιαξαν τον αριστερούτσο.
Πουτάνα κουτάλα του δημοσίου...
Άβαταρ μέλους
seleykos
Extreme poster
 
Δημοσ.: 33053
Εγγραφη: Δεκέμβριος 8th, 2006, 12:06 am
Τοποθεσια: Ἕλληνες, οὐ μειξοβάρβαροι οἰκοῦμεν
Το μέλος seleykos, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Δημοσίευσηαπό ΙΑΠΕΤΟΣ » Ιανουάριος 15th, 2007, 8:25 pm

seleykos έγραψε:Τι το ψαχνεται τωρα?
Στην περιοχη δεν εχει βρεθει ουτε ενας απλοτυπος χρωματοσωματος απο περσικο προγονο.
Και να φανταστει κανεις οτι οι περσες αλωνιζαν πολους αιωνες στην περιοχη.
Ιδιους προγονους με τους ελληνες ειχαν αυτοι οι λαοι.

Συμφωνώ απόλυτα
ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ - ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ
http://clubs.pathfinder.gr/Iapetos_

ΝΑ ΣΥΓΧΩΡΗΣΟΥΜΕ ΝΑΙ
ΝΑ ΛΗΣΜΟΝΗΣΟΥΜΕ ΟΧΙ



http://clubs.pathfinder.gr/laikorempetika_
Άβαταρ μέλους
ΙΑΠΕΤΟΣ
Casual Poster
 
Δημοσ.: 652
Εγγραφη: Ιούνιος 29th, 2006, 5:26 pm
Τοποθεσια: Amfissa
Το μέλος ΙΑΠΕΤΟΣ, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Δημοσίευσηαπό ΙΑΠΕΤΟΣ » Ιανουάριος 15th, 2007, 8:48 pm

foscilis έγραψε:
Ιάπετος έγραψε:Και τέλος ο κατακλυσμός του Δευκαλίωνα η του Νώε ,είναι ταυτόσημοι και έγιναν περίπου το 4.500 με 5.000 π.χ , αυτό έπαιξε σημαντικό ρόλο στο θέμα του αλφάβητου

Ωραία ξεκινάει η Δευτέρα...

Ρίξε μια ματιά
http://www.oodegr.com/oode/genesis/katak1.htm
επίσης στοιχεία μπορείς να βρεις και:
http://el.wikipedia.org/wiki/
ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ - ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ
http://clubs.pathfinder.gr/Iapetos_

ΝΑ ΣΥΓΧΩΡΗΣΟΥΜΕ ΝΑΙ
ΝΑ ΛΗΣΜΟΝΗΣΟΥΜΕ ΟΧΙ



http://clubs.pathfinder.gr/laikorempetika_
Άβαταρ μέλους
ΙΑΠΕΤΟΣ
Casual Poster
 
Δημοσ.: 652
Εγγραφη: Ιούνιος 29th, 2006, 5:26 pm
Τοποθεσια: Amfissa
Το μέλος ΙΑΠΕΤΟΣ, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Δημοσίευσηαπό Brainstorm » Ιανουάριος 15th, 2007, 9:31 pm

Οι Ρωμιοι ηταν ενα εθνος.Διαφορετικο απο τους αρχαιους Ελληνες-Ισως σε μεγαλο βαθμο διαδοχο του (εν μερει γενετικα,εν μερει πολιτισμικα) αλλα παντως διαφορετικο.(σιγουρα οχι με εννοια εθνους ταυτοσημη με αυτην μετα τη γαλλικη επανασταση)
Ηταν προιον μιας μακραιωνης διαδικασιας.
1ος-4ος αι. Εκχριστιανισμος
5ος-7ος αι.->πληρης γλωσσικος εξελληνισμος
7ος αι. περιορισμος της αυτοκρατοριας σε ελληνοφωνες ορθοδοξες περιοχες.
-Σλαβικη καθοδος.
7ος-9ος αι. Συγκρουση με Αραβες
10ος αι. εμφανιση επους Διγενη Ακριτα
Ειναι συνηθες φαινομενο η αναδυση ενος εθνους να πραγματοποιειται με το Επος
(Ιλιαδα-Αρχαιοι Ελληνες / Νιμπελουνγκεν-Γερμανοι / το επος του Ρολανδου και ο κυκλος του Αρθουρου για Γαλλους και Αγγλους.)
Η ιδεα του ξεχωριστου εθνους ισχυροποιηθηκε με τη συγκρουση με αλλους ομοδοξους και ετεροδοξους χριστιανους και κυριως τους Δυτικους (12ος αι.1204 κ εξης)
Οσα κι αν ηταν τα αρχαιοελληνικα στοιχεια υπηρξε ενα κενο αρκετων αιωνων απο την αρχαιοτητα ως την αναδυση του νεου εθνους-περιπου ταυτοχρονα με τα νεα εθνη παντου στην Ευρωπη-Δυτικη η και Ανατολικη.(10ος -11ος αιωνας)
(Γαλλοι,Αγγλοι,Γερμανοι,Ρως,Ουγγροι ,Σκανδιναβοι ,Πολωνοι, κλπ κλπ )
Άβαταρ μέλους
Brainstorm
Maniac poster
 
Δημοσ.: 10858
Εγγραφη: Δεκέμβριος 31st, 2006, 11:59 am
Το μέλος Brainstorm, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Δημοσίευσηαπό Mothergoose » Ιανουάριος 16th, 2007, 9:41 am

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΩΝ έγραψε:Ο Δρακοκτονος Θεος λατρευοταν στην αρχαια Ελλαδα...

επιβιωσε στους Μεσους Χρονους σαν Αγιος Γεωργιος...

και επιβιωνει και σημερα, καθως οι περισσοτεροι Ελληνες, ειναι βαφτισμενοι Γιωργηδες....





ο συμβολισμος του Αγ.Γεωργιου ως δρακοκτονου παραπεμπει στον Απολλωνα και τον Περσεα...

οποτε τον καθιστα διαχρονικο ελληνικο συμβολο...περα απο την οποια καταγωγη του υπαρκτου (η συμβολικου αγιου)...

σε διαφορα μερη της ελληνικης υπαιθρου η δρακοκτονια εορταζεται σαν εθιμο.... (και το πιο πιθανο ειναι οτι το εθιμο εχει παναρχαιες ριζες οπως παναρχαιες ριζες εχουν και τα αναστεναρια που μερικοι λαογραφοι τα βλεπουν σαν επιβιωση ορφικων λατρειων)...

για παραδειγμα...

ΔΡΑΚΟΚΤΟΝΙΑ

Η παράδοση αναφέρει ότι στο Νέο Σούλι υπήρχε ένα θηρίο (δράκος) , που εμπόδιζε τη ροή των νερών που βρισκόταν ψηλά στη πηγή και τα απελευθέρωνε, αφού πρώτα κάθε χρόνο του προσφέρονταν με κλήρο για φαγητό ένας κάτοικος του χωριού. Κάποια χρονιά ο κλήρος έπεσε στη βασιλοπούλα του χωριού. Όταν ήρθε η στιγμή για να προσφερθεί η βασιλοπούλα θυσία στον δράκο, στον τόπο του μαρτυρίου, παρακάλεσε τον θεό να την σώσει. Τότε εμφανίστηκε ο Άγιος Γεώργιος πάνω στο άλογο του έχοντας στα χέρια του σταυρό και κοντάρι και φόνευσε τον δράκο. Στις ευχαριστίες τις βασιλοπούλας ο Άγιος Γεώργιος το μόνο που τις ζήτησε σαν χάρη ήταν το να χτίσει εκκλησία μέσα στο χωριό.

Δρώμενο:
Από τη μέρα που έγινε το θαύμα του Αγίου Γεωργίου μέχρι και σήμερα κάθε χρόνο τη μέρα της εορτής της μνήμης του, γίνεται αναπαράσταση της "Δρακοκτονίας". Δύο μαυροφορεμένες κοπέλες οδηγούν την βασιλοπούλα στο χώρο της θυσίας στη πλατεία του χωριού όπου γίνεται και το πανηγύρι για τη θυσία. Σε μικρή απόσταση βρίσκεται τοποθετημένο ένα ομοίωμα του "δράκου".

Εικόνα

Μετά από λίγη ώρα καταφτάνει ο Άγιος Γεώργιος καβάλα πάνω σε λευκό άλογο κρατώντας το κοντάρι του. Φονεύει τον δράκο, σώζει τη βασιλοπούλα και ελευθερώνει τα νερά

Ακολουθεί λαϊκό γλέντι με χορό, κρασί και παραδοσιακά φαγητά


....................................................................................................


Oλα αυτα δεν ειναι υποθεσεις Ελληναραδων...

Ο Νικολαος Πολιτης (ο κορυφαιος λαογραφος μας) εκανε συστηματικη εργασια που εδειξε οτι ο Αγιος Γεωργιος ειναι ο συνεχιστης και κληρονομος του αρχαιου εθιμου της Δρακοκτονιας...
Mothergoose
Extreme poster
 
Δημοσ.: 47193
Εγγραφη: Απρίλιος 30th, 2005, 11:33 pm
Τοποθεσια: Μνημόνιο
Το μέλος Mothergoose, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Δημοσίευσηαπό Mothergoose » Ιανουάριος 16th, 2007, 10:11 am

Ο ΕΟΡΤΑΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΕΙΣ ΝΕΟΝ ΣΟΥΛΙ ΣΕΡΡΩΝ

(Διατηρήθηκαν οι τίτλοι των κειμένων καθώς και η ορθογραφία και η σύνταξη της εποχής)



Υπό ΓΕΩΡΓΙΟΥ Ν. ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΙΔΟΥ*

Συντάκτου του Κέντρου Eρεύνης Ελληνικής Λαογραφίας της Ακαδημίας Αθηνών.



Εξέχουσαν θέσιν εις την λαϊκήν λατρείαν του ελληνικού λάου, κατέχει, ως γνωστόν, ο Άγιος Γεώργιος του οποίου ιερά ευρίσκονται και εις τους πλέον απόκεντρους τόπους, πλείστοι δε συνοικισμοί προσωνυμούνται δια του ονόματος του.

H εορτή του, την 23ην Απριλίου, αποτελεί δια τον αγροτικόν και κυρίως τον ποιμενικόν πληθυσμόν, την ημέραν της αρχής του θερινού εξαμήνου ως και των δια την περίοδον ταύτην νέων αγροτικών και ποιμενικών συμβάσεων.

Προς την εορτήν αυτήν έχουν συνδεθεί επί πλέον κατά τόπους πολλά λατρευτικά έθιμα, τινά και μαγικού χαρακτήρος, δια των οποίων επιζητείται η εξασφάλισης της υγείας των μελών της οικογενείας και της παραγωγής, ούτω δ' ο εορτασμός του Αγίου παρουσιάζεται με ιδιαίτερα γνωρίσματα εις τα διάφορα μέρη της Ελλάδος.

Ενταύθα εξετάζομεν τούτον ειδικώς εις το χωρίον Νέον Σούλι του νόμου Σερρών, το όποιον κείται εις απόστασιν 9 χιλ. ανατολικώς της ομωνύμου πρωτευούσης του νόμου.

Το χωρίον τούτο ανήκον εις τα καλούμενα Δαρνακοχώρια, είναι εκ των μεγαλυτέρων εις πληθυσμόν και αρχαιοτέρων της περιοχής, κατοικούμενο ανέκαθεν αμιγώς υπό γηγενών οι όποιοι ασχολούνται σήμερον κυρίως με την καπνοκαλλιέργειαν.

Παλαιότερον ωνομάζετο Σουμπάσκιοϊ, δηλ. χωριό με πολλά νερά. Η νυν ονομασία Νέον Σούλι, εδόθη εις αυτό εκ της ηρωικής κατά των Βουλγάρων αντιστάσεως των κατοίκων του κατ' Ιούνιον 1913 εποχήν καθ΄ ην οι κατακτείται ούτοι της περιοχής ελεηλάτησαν και επυρπολησαν την πόλιν των Σερρών7.

Παρά την γειτνίασιν του Νέου Σουλίου προς την πρωτεύουσα του νόμου, μετά της οποίας συνδέεται δι' αστικής συγκοινωνίας, τούτο συντηρεί πλείστα στοιχεία του κατά παράδοσιν πολιτισμού του, μεταξύ των οποίων και το τοπικό γυναικείον ένδυμα, με χαρακτηριστικον κεφαλόδεσμον8.

Τον λαϊκό εορτασμό του Αγίου Γεωργίου, ο όποιος λαμβάνει χώραν την επαύριον της θρησκευτικής εορτής9, ήτοι την 24ην Απριλίου ή κατά την Τρίτη της Διακαινησίμου, παρηκολούθησα και εκινηματογράφησα (επί φιλμ 16m/m) την 27ην Απριλίου 1965, Τρίτη της Διακαινησίμου.

Μετά την τέλεσιν τις θείας λειτουργίας εις την κεντρική εκκλησίαν, προς τιμήν της Κοιμήσεως της Θεοτόκου, οi ιερείς και το εκκλησίασμα μετέβησαν εις το παρεκκλήσιον του Αγίου Γεωργίου, ολίγον έξωθι του χωρίου, ένθα και το νεκροταφείον10. Εκεί ετελέσθη αγιασμός είτα δε διανομή γάλακτος11 και λουκουμιών.


Εικόνα


Ακολούθως εσχηματίσθη εκκλησιαστική πομπή, υπό μορφή λιτανείας. Ταύτης προηγείτο έφιππος ιερεύς του χωρίου, συνοδευόμενος υπό επιτρόπου της εκκλησίας, επίσης εφίππου.

Ηκολούθουν δύο νέοι φέροντες επί ξύλου παλαιόν σήμαντρον, είτα δ' άλλοι κρατούντες μπαϊράκια με σπαλλέτα, δηλ. λάβαρα επί των οποίων ήσαν προσδεδεμέναι μεγάλαι πολύχρωμοι γυναικείαι μαντήλες, όπισθεν δ' αυτών, εις μακράν σειράν, παιδιά τα οποία εκράτουν εικόνας, τάς οποίας από ημερών είχον παραλάβει από τάς εκκλησίας του χωρίου και τοποθετήσει εις τα εικονοστάσια των οικιών των.

Η πομπή αύτη επροχώρει κύκλω, υπό τους ήχους του σημάντρου, εις τα όρια της αγροτικής περιοχής του χωρίου των μετεχόντων πάντων επαδόντων: 12

Χριστός Ανέστη,

Αληθώς Ανέστη.

Γάλα στα χωράφια,

μέλι μεσ' στ' αμπέλι.

κάρβουλο καλάθια



Εστάθη τετράκις, ήτοι εις το ανατολικόν μέρος, το βόρειον, το δυτικόν και το νότιον, εις τα τέσσερα δηλ. σημεία του ορίζοντος, και εις εκάστην στάσιν ο ιερεύς, αφού ανέπεμψεν δέησιν, ύψωσε, δηλ. ετοποθέτησε τεμάχιον εκ του προσφόρου της προηγηθείσης λειτουργίας εντός οπής επί κορμού θαλερού δένδρου, την οποίαν διήνοιξεν ο παρακολουθών επίτροπος της εκκλησίας.

Η κυκλική λιτανεία αυτή κατέληξεν εις το επί υψώματος, έξωθι του χωρίου, παρεκκλήσιον του προφήτου Ηλιού, περί το οποίον εγένετο τρις περιφορά των εικόνων, είτα δε και ύψωμα επί δένδρου, ως ανωτέρω.

Η ακολουθία κατηυθύνθη κατόπιν, υπό συνεχείς κωδωνοκρουσίας εκ των εκκλησιών του χωρίου, εις το παρεκκλήσιον του Αγίου Γεωργίου όπου και επανελήφθη τρίς περιφορά, εκείθεν δε μετέβη εις παρακείμενον αναπεπταμένον χώρον όπου οι πανηγυρισταί, διαρκούσης της ως άνω λιτανείας, εξετέλουν τοπικούς χορούς με μουσικήν εκ ζουρνάδων και νταουλιού, προς δε και χορούς ειδικούς προς την περίστασιν ταύτην, χορευομένους υπό γυναικών, άνευ οργανικής μουσικής, τη συνοδεία μόνον των ακόλουθων, ως παρατίθενται, ασμάτων:

Α'. Ο χορός αρχίζει με το άσμα:

Το πανηγύρι γένιται στον Αγιον, Αγη Γιώργη.

Το πανηγύρι ήταν πουλύ και τόπος ήταν λίγος.

Αράδα πάν οι άρχουντες, αράδα και οι παπάδες.

Κρατεί ο δράκος το νερό, διψά το πανηγύρι.

Διψούν οι μάνες για νιρό και τα παιδιά για γάλα.

Παρακαλούσαν κ' έλεγαν, παρακαλούν και λέγουν:

-«Απόλει, Δράκε μ', το νιρό να πιουν τα πανηγύρια,

να πιουν οι μάννις το νιερό και τά παιδιά το γάλα».



Β'. Συνεχίζεται εις ρυθμό ταχύτερο, με το άσμα:

Του πανηγύρι γένιται στον Άγιο, Αγι Γιώργη.

Το πανηγύρι ήταν πουλί και τόπους ήταν λίγος.

Πλάκωσ' αντάρα και βροχή και το βαρύ σκουτίδι.

Έχασα του γεράκι μου, το χρυσοκιρατάκι μου.

-«Δεν το δες, δεν τ' άλόγιασες, το χρυσοκερατάκι μ'; »

-«Γώ το 'δα, 'γω τ' αλόγιασα πα δάφνης στο κλωνάρια



Γ'. Ο χορός τελειώνει με το επόμενο άσμα:

Δάφνη κ' ή μηλιά μαλλώνει.

μέσ' σι ξένο πιριβόλι.

Η μηλιά με τα κόκκινα τα μήλα

κι άλλη με χρυσά τα φύλλα.

Ποιο ειν' εν' άξιο παλληκάρι

για ν' ανέβει να την τρύγηση

και να την κορφολογήσει.

-«Γω είμαι εν' άξιο παλληκάρι

για ν' ανέβει να την τρυγήσου

και να την κορφουλογήσω».

Πιν' ο γέρος το φαρμάκι για την δόλια την αγάπη.

Μετά την εκτέλεσιν του τελευταίου χορού δια των τραγουδιών τούτων, έλαβε χώρα αναπαράστασης του θαύματος της δρακοντοκτονίας του Αγίου Γεωργίου.

Εικόνα


Νέος εκ του χωρίου, μεταμφιεσμένος εις Αγιον Γεώργιον, φέρων κόκκινη χλαμύδα και κρατών δόρυ δια της δεξιάς, ενεφανίσθη έφιππος επί λευκού ίππου, βαίνων δρομαίος δια μέσου του πλήθους, προς παρακείμενη πηγή, εις την οποίαν επιστεύετο ότι ενεφώλευεν ο δράκων ο παρακωλύων την ύδρευσιν του χωρίου. Οτε έφθασε εις αυτήν, αφέθη ελεύθερον το εις την μικράν δεξαμενή (γούρναν) συγκεντρωμένον ύδωρ να ρέει ορμητικώς εντός παρακείμενης αύλακος.

Μετά την σκηνή ταύτη επανελήφθησαν ο χορός και τα τραγούδια με μεγαλύτερο ενθουσιασμό και συγκίνηση. Παραλλήλως ο Ιερεύς είς την εκκλησία της Κοιμήσεως, αφ' ης είχε εκκινήσει η λιτανεία, ευλόγησε τους μετάσχοντες αυτής, τους «εικονισματάρηδες».

Εικόνα

Τέλος ο όλος εορτασμός έληξε δια της διεξαγωγής αγωνισμάτων, αγώνος δρόμου, λιθοβολίας, πηδήματος, κατά τάς απογευματινάς ώρας, εις τα οποία έλαβαν μέρος νέοι και ενήλικες, εκ του χωρίου ως και εκ των γειτονικών συνοικισμών.

Εκ της εν λόγω εκκλησιαστικής και λαϊκής πανηγύρεως διακρίνομεν ως κύρια μέρη αυτής, πρώτον την λιτανευτικήν πομπήν δια των αγροτικών ορίων της περιοχής του χωρίου με το «ύψωμα» εις τα δένδρα και δεύτερον την σκηνήν της αναπαραστάσεως της δρακοντοκτονίας.

Εκ των τελετουργικών τούτων πράξεων, η πρώτη, δηλ. ή κύκλω λιτάνευσης, αποσκοπεί, συμφώνως προς την πίστιν του λάου, εις την επιτυχία της γεωργικής παραγωγής δια της αποκρούσεως παντός κακού και κυρίως της πτώσεως χαλάζης.

Χαρακτηριστικό στοιχείο περί της πίστεως ταύτης αποτελούν αι εις το παρεκκλήσιον του Προφήτου Ηλιού, ως εκτίθενται ανωτέρω λατρευτικαί πράξεις, είναι δε γνωστόν ότι ο προφήτης ούτος, κατά πανελλήνιον πίστην, θεωρείται ως έφορος επί της βροχής.

Περιφορά εικόνων προς τον ως άνω σκοπό, δηλ. της αποκρούσεως ειδικώς καταστροφών εκ χαλάζης, σημειούμεν ότι λαμβάνει χώραν και εις πολλά άλλα αγροτικά κέντρα του νόμου Σερρών, τελείται δε συνήθως κατά την αυτήν εβδομάδα, της Διακαινησίμου, ειδικώς την Πέμπτη, ως λ. χ. εις τα χωρία Άνω και Κάτω Ορεινή, ένθα τελείται επί πλέον και θυσία ταύρου ή προβάτου (κουρμπάνι) με δημοτελή χαρακτήρα.

Η κυκλική αυτή περιφορά των εικόνων απαντάται αναλόγως και εις άλλας εκκλησιαστικές τελετές, ως επί παραδείγματι ή περιφορά του Επιταφίου, εικόνων εις τοπικά πανηγύρεις, είτα δε και λιτανεύσεις, ως ελέχθη ανωτέρω, προς τον προφήτη Ηλία και άλλους Αγίους.

Τας εκκλησιαστικός περιφοράς ταύτας δυνάμεθα να συνδέσωμεν προς μαγικής και δεισιδαίμονος σημασίας πράξεις του λαού εις τας οποίας απαντάται η χρήσις του κύκλου, λ.χ. εις το μαγικό περισχοινισμό συνοικισμού τίνος, επίσης εις τον σχηματισμό δι’ αρότρου κυκλικής αύλακος εις τίνα τόπον, ή δια μαυρομάνικου μαχαιριού, ή αλλού οργάνου, χάραξιν κύκλου προς προφύλαξιν των εντός, του δια των πράξεων τούτων σχηματισθέντος κύκλου, ευρισκομένων, από ασθενειών, ιδία λοιμικών, ή από επενεργειών κακού δαίμονος κλπ. Το έθος τούτο, ευρέως διαδεδομένον και εις άλλους λαούς, ασκείται από αρχαιοτάτων χρόνων. Αναφέρομεν εκ της αρχαιότητος τούτο εν χρήσει κατά την εορτήν των Ανθεστηρίων καθ' ήν περιεσχοινίζοντο τα ιερά.

Εις την υπό εξέτασιν λιτανείαν εις Ν. Σούλι, παραλλήλως προς την δια του κύκλου προστασίαν της περιοχής, έχομεν και το εθιμον εκ της Χριστιανικής παραδόσεως, του «υψώματος» επί δένδρων εις τα τέσσερα σημεία του ορίζοντος, δια των οποίων σχηματίζεται το σημείον του Σταυρού, όστις υπό της Εκκλησίας, από των πρώτων χριστιανικών χρόνων, κηρύσσεται ως το ασφαλές φυλακτήριον εκ των πνευμάτων του κακού, προσωποποιουμένων εις τον Διάβολον.

Το έτερον στοιχείο της εις Ν. Σούλι πανηγύρεως είναι, ως ελέχθη, ή αναπαράστασης της δρακοντοκτονίας υπό του Αγίου Γεωργίου.

Πρόκειται περί του γνωστού θαύματος, δηλ. του φόνου υπό του Αγίου του Δράκοντος του κατακρατούντος το ύδωρ της πηγής εξ ης υδρεύετο ολόκληρος πόλις, ως τούτο είναι γνωστόν εκ των θαυματικών διηγήσεων περί του Αγίου Γεωργίου από του 12ου αι. της εικονογραφίας αυτού από των αρχών του 11 αι., ως εις την του ναού της αγίας Βαρβάρας εις Soganli της Καππαδοκίας, προς δε έκ του σχετικού, ανά το πανελλήνιο διαδεδομένου, δημώδους άσματος.

Εκ της παραδόσεως ταύτης, εκκλησιαστικής τε και λαϊκής, μάλιστα δε της δευτέρας, με το γνωστόν δημώδες άσμα, διεμορφώθησαν εις την υπό εξέτασιν περιοχή του Ν. Σουλίου, ου μόνον h ως ανω αναπαράστασης της δρακοντοκτονίας, άλλα και σχετικά προς αυτήν διηγήσεις.

Εικόνα

Ούτως η πηγή παρά το παρεκκλήσιον του Αγίου Γεωργίου, συνδέεται με παράδοση, συμφώνως προς την οποίαν: «ήτανε μια βρύση κει πέρα κ' έτρεχε το νερό. Κι ο Δράκος ήβγε (=έβγαινε) και το σταματούσε το νερό. Το σταματούσε και αν έταζαν καμμιά κόρη την έτρωγε και απολούσε το νερό. Μια μέρα πάνε μια κόρη. Την στόλισαν, την ταίριασαν και Αι- Γιώργης την έβλεπε. Καθόταν η κόρη κει πέρα και καρτερούσε αντί να βγει ο Λάμιας από τη πηγή, πάνω στον Αι - Γιώργη. Ο Αι - Γιώργης τη βλέπει. Βγαίνει η Λάμια, βροντούσε. Το κορίτσι κει πέρα. Μόλις βροντούσε παίρνει το κοντάρι και τραβήχνει μιά τη Λάμια και τη σκότωσε και γλίτωσε η κόρη. Και την πήραν ξοπίσω την κόρη. Τώρα πανηγυρίζομε κάθε χρόνο. Κάνομε τον Αι-Γιώργη. Την Ιστορία αύτη να πούμε. Κατ' άλλη αφήγηση: «εκεί στις βρύσες έβγαινε ο Λάμιας και, έκοβε το νερό και το σταματούσε. Τον έδιδαν κουρμπάνι και το αμολούσε το νερό το μήνα μια φορά. Ο Αι - Γιώργης βγήκε και το σκότωσε το θεριό αυτό και βγήκε πολύ νερό και το ονόμασαν ύστερα το χωριό Σουμπάσκιοϊ.

Σημειούμεν, τέλος, ότι παλαιότερον ήδετο ενταύθα, κατά την ημέρα της πανηγύρεως του Αγίου Γεωργίου, και το περί ου ανωτέρω ο λόγος άσμα της δρακοντοκτονίας, το όποιον σώζεται ενταύθα υπό την ακόλουθο παραλλαγήν:





Γιώργιος με το σπαθί, Γιώργης καβαλάρης,

κάθι μέρα διάταζαν ποιον άνθρωπο να πάγη.

Ερρίξανι τουν κλήρου των, να διουν σί ποιόν θα πέση,

κι ο κλήρος των κι αν έπισε στο βασιλιά την κόρη.

Σαν τα άκουσι και βασιλιάς πολύ τον κακοφάνκε.

-«Όλο το βιό μου πάρτε το, την κόρη μου αφήστε».

-«Σαν δε δίνεις τη κόρη σου παίρνουμ' εμείς ισένα».

-«Πάρτε την και στολίστε την, στολίστε την σα νύφη,

δέστε την τα χιράκια της στο πηγαδιού το στόμα,

κι όντας θα έβγη του θηργίο να την γλυκομασήση».

Κι ή κόρη άπου τα δάκρυα βλέπ' έναν καβαλάρη.

-«Στάσου, κόρη μ', να κοιμηθώ στο γόνατο σ' επάνω,

κι οντάς θα έβγη το θηργίο, πες μου σήκω επάνω».

Κι η κόρη από τα δάκρυγια ξύπνησε καβαλάρης.

Βροντολογούσαν τα βουνά και το θεριό βγαίνει,

μια κονταριά τουν έδωσι επάνω στο κεφάλι.

-«Σύρι, κόρη μ', στο σπίτι, σου, σύρι και στον πατέρα σ',

και πες τον τον πατέρα σου να φτιάσει μια εκκλησία.

Δεξιά μεριά τον Άγη Αντών', ζερβά τον Άγι Γιώργη,

τον Άγι Γιώργη με σπαθί και μ' άργυρο κοντάρι».
Mothergoose
Extreme poster
 
Δημοσ.: 47193
Εγγραφη: Απρίλιος 30th, 2005, 11:33 pm
Τοποθεσια: Μνημόνιο
Το μέλος Mothergoose, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Δημοσίευσηαπό Brainstorm » Ιανουάριος 16th, 2007, 11:47 am

Παρομοιοι συμβολισμοι υπαρχουν σε εκατονταδες τοπους και για εκατονταδες διαφορετικες περιοδους της ιστορικης πορειας των λαων.

Ειναι αρχεγονες απεικονισεις των αρχετυπων μοτιβων που ερχονται και επανερχονται συνεχως- θανατος-ανασταση,αναγεννηση /χειμωνας -ανοιξη ,καλο-κακο ,ανθρωπος-στοιχεια της φυσης...

Μυθοι και παραδοσεις με υπερφυσικα οντα μπορουν να παραλληλιστουν καλλιστα με αντιστοιχα του παρελθοντος ,χωρις ομως παντα να υπαρχει αντιστοιχια.
Εννοω οτι το να βγαζουμε βεβαιο οτι το εθιμο στο Σουλι ειναι αναμνηση του Απολλωνα που σκοτωσε το δρακο στους Δελφους...ε δε μπορω να το θεωρησω δεδομενο.Μπορει.Μπορει και οχι-το πιθανοτερο ισως.
Ακομα κ αν δεν υπηρχε παραδοση τετοιου μυθου ειναι σιγουρο πως οι ανθρωποι θα τον επινοουσαν.Δεν δημιουργηθηκαν ολοι οι μυθοι στην αρχαια Ελλαδα κ μετα στερεψε η φαντασια των ανθρωπων!!
Παντα χρησιμοποιουσαν παρομοιες ιστοριες για να εκφρασουν τους φοβους τους και τη σχεση τους με τη φυση.

Παρολα αυτα πολυ ενδιαφερον το ποστ-απο εθνολογικης πλευρας...ας διασκεδασουν απλα οι παρευρισκομενοι στο Ν.Σουλι φετος οσο παραμενει αυθεντικη αυτη η γιορτη...προς τι οι συνδεσεις με τον Απολλωνα?για να μας κανουν πιο υπερηφανους? δεν αρκει το ομορφο εθιμο?
Άβαταρ μέλους
Brainstorm
Maniac poster
 
Δημοσ.: 10858
Εγγραφη: Δεκέμβριος 31st, 2006, 11:59 am
Το μέλος Brainstorm, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Δημοσίευσηαπό seleykos » Ιανουάριος 16th, 2007, 12:00 pm

Στην ορφικη στην εθνικη θρησκεια στην ινδικη και στην χριστιανικη υπαρχουν επιπεδα αλληλοκαλυψης.
Οι αρχαίοι Έλληνες φτιάξανε τον άριστο, οι φεουδάρχες τον ιππότη, οι αστοί τον τζέντλμαν, οι μεταδικτατορικοί ρωμιοί έφτιαξαν τον αριστερούτσο.
Πουτάνα κουτάλα του δημοσίου...
Άβαταρ μέλους
seleykos
Extreme poster
 
Δημοσ.: 33053
Εγγραφη: Δεκέμβριος 8th, 2006, 12:06 am
Τοποθεσια: Ἕλληνες, οὐ μειξοβάρβαροι οἰκοῦμεν
Το μέλος seleykos, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Δημοσίευσηαπό Mothergoose » Ιανουάριος 16th, 2007, 2:40 pm

Brainstorm έγραψε:Παρολα αυτα πολυ ενδιαφερον το ποστ-απο εθνολογικης πλευρας...ας διασκεδασουν απλα οι παρευρισκομενοι στο Ν.Σουλι φετος οσο παραμενει αυθεντικη αυτη η γιορτη...προς τι οι συνδεσεις με τον Απολλωνα?για να μας κανουν πιο υπερηφανους? δεν αρκει το ομορφο εθιμο?




απλα λεμε οτι η παραδοση της δρακοκτονιας...

υπηρχε και στην αρχαια Ελλαδα με τον Απολλωνα και τον Περσεα...

στο Βυζαντιο με τον Αγιο Γεωργιο...

και στη νεα Ελλαδα τοσο με τις εικονες που φτιαχνουν οι νεοι αγιογραφοι...οσο και με τα εθιμα στα διαφορα χωρια...το Νεο Σουλι δεν ειναι το μοναδικο χωριο που εχει τετοιες παραδοσεις...

το ναμαστε περηφανοι που τετοιες παραδοσεις κρατανε χιλιετηριδες στην κυριολεξια...μου φαινεται μια λογικη σταση...
Mothergoose
Extreme poster
 
Δημοσ.: 47193
Εγγραφη: Απρίλιος 30th, 2005, 11:33 pm
Τοποθεσια: Μνημόνιο
Το μέλος Mothergoose, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Δημοσίευσηαπό giorgaras » Ιανουάριος 16th, 2007, 2:51 pm

Αρίστο μιας και ανέφερες το Νέο Σούλι κοίτα κι'αυτό:
http://abnet.agrino.org/htmls/D/D017.html
giorgaras
New poster
 
Δημοσ.: 105
Εγγραφη: Δεκέμβριος 14th, 2006, 1:19 am
Το μέλος giorgaras, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Δημοσίευσηαπό Mothergoose » Ιανουάριος 17th, 2007, 8:11 am

Tοχω ριξει αυτη την εποχη στην αναγνωση διαβαζοντας ταυτοχρονα δυο τρια βιβλια...

ενω πιο πολυ εστιαζω στο εξαιρετικο του Paul Lemerle...O Πρωτος Βυζαντινος Ουμανισμος...εκδοση Μορφωτικο Ιδρυμα Εθνικης Τραπεζης...



ο Λεμερλ λοιπον μας λεει πως μπορουμε να διακρινουμε δυο περιοδους καταπληκτικης ανθησης του πολιτισμου και των ελληνικων γραμματων στο Βυζαντιο...

α. ο Πρωτος Βυζαντινος Ουμανισμος κατ'αυτον...ξεκιναει απο τον 9ο αιωνα και τερματιζεται αδοξα με την πρωτη Αλωση το 1204...κυριαρχουν σ'αυτο το διαστημα μεγαλες μορφες που ειναι κατοχοι εξαιρετικης ελληνικης παιδειας...οπως ο Φωτιος Α, ο Μιχαηλ Ψελλος και ο Λεων ο Μαθηματικος που διναν πολλα λεφτα οι Αραβες για να τον εχουν στην Αυλη τους...

πως ξεκιναει αυτη η εποχη της πρωτης ανθησης;

με δυο σημαντικα γεγονοτα...

το 798 ξεκιναει στη Μονη Στουδιου ενα αντιγραφειο των αρχαιων ελληνικων εργων...

την ιδια εποχη, δηλαδη γυρω στο 800... αρχιζει να εφαρμοζεται η μικρογραμματη γραφη...γεγονος που ο Λεμερλ του αποδιδει αναλογη σημασια μ'αυτη της ανακαλυψης της τυπογραφιας...

να σημειωθει οτι ηταν τοσο μεγαλη η ανθηση των ελληνικων γραμματων εκεινη την εποχη, που ενας εκκλησιαστικος, ο Αρχιεπισκοπος Θεσσαλονικης, Ευσταθιος ο Καταφλωρος, γραφει εργο σχολιαστικο των ομηρικων επων, με τιτλο, "Παρεκβολαι εις την Ομηρου Ιλιαδα και Οδυσσειαν". Να σημειωθει οτι ο Ευσταθιος διδασκε στην Πατριαρχικη Ακαδημια της εποχης του, ρητορικη, γραμματικη, ερμηνεια, ποιητικη, μετρικη, ετυμολογια, μυθολογια (!) και φιλοσοφια...

παμε να δουμε τωρα τι λεει ο Κοραης για τον Ευσταθιο...

"Εσπουδασα να καμω τον παραλληλισμον της αρχαιας ελληνικης γλωσσης και της νεας ταυτης την οποιαν λαλουμεν την σημερον. Ελαβα το παραδειγμα απο τον εξηγητην του Ομηρου, τον Θεσσαλονικης Ευσταθιον και το παραγγελω εις τους φιλολογους του γενους, οσοι εχουσι την σοφιαν και τον ζηλον του Ευσταθιου. Ο σοφος και χρησιμος ουτος ιεραρχης, εις τον οποιον το γενος, οταν αναλαβη χρεωστει ν'ανεγειρη εικονας, κατεγινετο εις το να εξηγη τον αρχηγον και γεναρχην της Ελληνικης σοφιας, τον Ομηρον."



β. ο Δευτερος Βυζαντινος Ουμανισμος ξεκιναει λιγο καιρο μετα την Αλωση και ειναι ακομη πιο εντονος απο τον πρωτο...

θεωρειται οτι θα δημιουργουσε την Αναγεννηση πρωτα στην Ανατολη...

απετυχε ομως αφενος γιατι διακοπηκε απο την αλωση των Τουρκων, ετσι ωστε οι μεγαλοι λογιοι της εποχης να καταφυγουν στη Δυση...

και αφετερου γιατι το Βυζαντιο, την εποχη των Παλαιολογων ηταν ενα καταχρεομενο κρατος, που ειχε καταληστεφθει απο τους Φραγκους...

να μην ξεχναμε πρεπει πως η Δυση που πραγματοποιησε την Αναγεννηση χρειαστηκε και πολλα λεφτα περα απο τη γνωση...λεφτα που βρηκε εχοντας κατακλεψει εν μερει την Ανατολη με τις Σταυροφοριες αλλα και με την παρατεταμενη Φραγκοκρατια... :wink:
Mothergoose
Extreme poster
 
Δημοσ.: 47193
Εγγραφη: Απρίλιος 30th, 2005, 11:33 pm
Τοποθεσια: Μνημόνιο
Το μέλος Mothergoose, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Δημοσίευσηαπό Mothergoose » Ιανουάριος 17th, 2007, 8:12 am

ας προσεξουμε τωρα και τις παρακατω εικονογραφησεις...

Εικόνα

Η γέννηση της πάνοπλης Αθηνάς από την κεφαλή του Διός, ενώπιον του Ηφαίστου. Μικρογραφίες από το έργο «Συναγωγή και εξήγηση ιστοριών» του Αγίου Γρηγορίου. Κωδ. 14 (Συλλογή Παναγίου Τάφου), φ. 312α, 11ος αιώνας . Πατριαρχική Βιβλιοθήκη Ιεροσολύμων


Εικόνα

Η γέννηση του Διονύσου από το μηρό του Διός. Μικρογραφία από το έργο «Συναγωγή και εξήγησης Ιστοριών» του Αγίου Γρηγορίου. Κωδ. 14 (συλλογή Παναγίου Τάφου), φ. 311α, 11ος αιώνας. Πατριαρχική Βιβλιοθήκη Ιεροσολύμων.
Mothergoose
Extreme poster
 
Δημοσ.: 47193
Εγγραφη: Απρίλιος 30th, 2005, 11:33 pm
Τοποθεσια: Μνημόνιο
Το μέλος Mothergoose, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Δημοσίευσηαπό Mothergoose » Ιανουάριος 17th, 2007, 8:13 am

giorgaras έγραψε:Αρίστο μιας και ανέφερες το Νέο Σούλι κοίτα κι'αυτό:
http://abnet.agrino.org/htmls/D/D017.html




σωστοοοος :smt006
Mothergoose
Extreme poster
 
Δημοσ.: 47193
Εγγραφη: Απρίλιος 30th, 2005, 11:33 pm
Τοποθεσια: Μνημόνιο
Το μέλος Mothergoose, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

ΠροηγούμενηΕπόμενη

Επιστροφή στην Ιστορία

Μετάβαση στην αρχή της σελίδας

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: antaras, Argouen, JVarvatos, Kρίτων, Nostalgia, Πολιτικός μηχανικός και 30 επισκέπτες