ΔΝΤ ξαναχτυπά - fresh

Προβλήματα και προτάσεις.

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 10 επισκέπτες

 

Re: ΔΝΤ ξαναχτυπά - fresh

Δημοσίευσηαπό kkalev » Φεβρουάριος 9th, 2017, 1:20 pm

Ο Matthew Klein (ο συγγραφέας του χθεσινού άρθρου του FTAlphaville) συνέχισε με νέο άρθρο στο οποίο συγκρίνει την εμπειρία της Ελλάδας σε σχέση με άλλες χώρες με αδύναμους θεσμούς και υψηλή ανάπτυξη που οδήγησε σε βαθιές κρίσεις. Το βασικό συμπέρασμα είναι ότι:
* Η Ελλάδα παρουσίασε παρόμοια, ίσως και μικρότερη ανάπτυξη στο boom period σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες.
* Η πτώση του ΑΕΠ της ήταν μεγαλύτερη από τις άλλες περιπτώσεις, με εξαίρεση ίσως την Αργεντινή.
* Σε σχέση με τις άλλες χώρες η Ελλάδα είναι η μοναδική η οποία 9 χρόνια μετά δεν έχει επιστρέψει σε ανάπτυξη. Οι υπόλοιπες χώρες έχουν παρουσιάσει καλύτερα αποτελέσματα κατά τουλάχιστον 40%. Και η βασική διαφορά έχει να κάνει με το γεγονός ότι η ισοτιμία επέτρεψε μεγάλο μέρος του κόστους να το αναλάβει ο εξωτερικός τομέας ενώ αύξησε τους βαθμούς ελευθερίας της εσωτερικής πολιτικής με τη νομισματική/δημοσιονομική πολιτική να διαμορφώνει χαμηλά πραγματικά επιτόκια και να οδηγεί σε reflation την οικονομία (που επέτρεψε την ομαλή αποπληρωμή του υψηλού ιδιωτικού χρέους) και την άνοδο των επενδύσεων και της κατανάλωσης.

Εικόνα


Instead, for this post, let’s compare the recent Greek experience with what happened to a few countries with even weaker institutions when faced with the same problems of capital flight: Argentina, Brazil, Indonesia, Thailand, and Turkey.

Policymakers responded in lots of ways, but all let their currencies float so that the burden of adjustment would be split between foreigners and net importers rather than imposed squarely on the local population. Depreciation lets the central bank bring real interest rates down to a level sufficient to restore investment and consumption spending, while also giving a boost to exporters to pick up some of the slack from reduced domestic demand.

Start by comparing the “booms” each country experienced. Greek GDP per person grew about 34 per cent between 1999 and the peak in 2007 in real terms. In the eight years before their crises began, the equivalent figure in our EM sample grew about 42 per cent on average. That number is dragged down by Brazil, which didn’t grow at all in the years leading up to its crisis. Take it out and the average pre-crisis boom was about 52 per cent.

Greece’s bust was significantly worse than the average, however. The peak-to-trough decline in real output per person was 26 per cent between 2007 and 2013. That compares with an average drop of about 12 per cent during other crises, which were also much shorter. Only Argentina’s depression comes close. Between 1998 and 2002 real GDP per person fell there by 22 per cent. In Indonesia, where the crisis led to the collapse of the Suharto regime and the independence of East Timor, real GDP per person fell by “only” 14 per cent.

More importantly, Greece had a very different post-crisis experience: it never recovered. By contrast, all the other countries were well past their pre-crisis peak after this much time had elapsed. On average, Argentina, Brazil, Indonesia, Thailand, and Turkey have outperformed Greece by more than 40 percentage points after nine years.


Εικόνα

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
kkalev
Fast poster
 
Δημοσ.: 1669
Εγγραφη: Μάιος 17th, 2012, 11:20 am
Το μέλος kkalev, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: ΔΝΤ ξαναχτυπά - fresh

Δημοσίευσηαπό ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ » Φεβρουάριος 9th, 2017, 4:39 pm

Παντως ο Ελληνας ζει πολυ καλυτερα απο τον Βραζιλιανο τον Αργεντινο,τον Ινδονησιο τον Ταυλανδο και τον Βραζιλιανο
Άβαταρ μέλους
ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Extreme poster
 
Δημοσ.: 40463
Εγγραφη: Αύγουστος 3rd, 2012, 1:21 pm
Το μέλος ΓΙΑΝΝΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: ΔΝΤ ξαναχτυπά - fresh

Δημοσίευσηαπό represent » Φεβρουάριος 9th, 2017, 4:41 pm

Μας ζάλισες. Ταυ και πόσο;
The president don't represent the ghetto resident.
Άβαταρ μέλους
represent
Fast poster
 
Δημοσ.: 2602
Εγγραφη: Οκτώβριος 8th, 2016, 9:16 pm
Το μέλος represent, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: ΔΝΤ ξαναχτυπά - fresh

Δημοσίευσηαπό Αρχέλαος » Φεβρουάριος 9th, 2017, 8:14 pm

kkalev έγραψε: Και η βασική διαφορά έχει να κάνει με το γεγονός ότι η ισοτιμία επέτρεψε μεγάλο μέρος του κόστους να το αναλάβει ο εξωτερικός τομέας ενώ αύξησε τους βαθμούς ελευθερίας της εσωτερικής πολιτικής με τη νομισματική/δημοσιονομική πολιτική να διαμορφώνει χαμηλά πραγματικά επιτόκια και να οδηγεί σε reflation την οικονομία (που επέτρεψε την ομαλή αποπληρωμή του υψηλού ιδιωτικού χρέους) και την άνοδο των επενδύσεων και της κατανάλωσης.




Yπάρχει κάποια αναφορά στο πως επιτεύχθηκε αυτό?
"Ο νόμος στην μεγαλοπρεπή του ισότητα,απαγορεύει τόσο στους πλούσιους όσο και στους φτωχούς να κοιμούνται κάτω από τις γέφυρες,να ζητιανεύουν στους δρόμους και να κλέβουν ψωμί",Ανατόλ Φράνς
Αρχέλαος
Crazy poster
 
Δημοσ.: 6888
Εγγραφη: Ιανουάριος 30th, 2006, 4:32 am
Το μέλος Αρχέλαος, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: ΔΝΤ ξαναχτυπά - fresh

Δημοσίευσηαπό kkalev » Φεβρουάριος 10th, 2017, 12:14 pm

Αρχέλαος έγραψε:
kkalev έγραψε: Και η βασική διαφορά έχει να κάνει με το γεγονός ότι η ισοτιμία επέτρεψε μεγάλο μέρος του κόστους να το αναλάβει ο εξωτερικός τομέας ενώ αύξησε τους βαθμούς ελευθερίας της εσωτερικής πολιτικής με τη νομισματική/δημοσιονομική πολιτική να διαμορφώνει χαμηλά πραγματικά επιτόκια και να οδηγεί σε reflation την οικονομία (που επέτρεψε την ομαλή αποπληρωμή του υψηλού ιδιωτικού χρέους) και την άνοδο των επενδύσεων και της κατανάλωσης.



Yπάρχει κάποια αναφορά στο πως επιτεύχθηκε αυτό?


Δες εδώ. Από το +29% το πραγματικό επιτόκιο έπεσε κοντά στο -10%, διαφορά σχεδόν 40%.

Real Interest Rate Argentina.jpg


Παράλληλα το loan - deposit spread έπεσε δραματικά:

Εικόνα

Η χώρα επέτυχε πολύ υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης με πηγή την εσωτερική ζήτηση (κατανάλωση και επενδύσεις) και όχι τον εξωτερικό τομέα όπως γράφει και το ίδιο το ΔΝΤ.

Argentina_GDP_contributions.jpg


Το εξωτερικό ισοζύγιο γύρισε θετικό

Εικόνα

με αποτέλεσμα την αύξηση των FX reserves

Εικόνα

και την πλήρη αποπληρωμή του ΔΝΤ μέσα στο 2006.

Η ανεργία στους νέους μειώθηκε δραματικά:

Εικόνα

και όλα αυτά ενώ το δημόσιο εμφάνισε υψηλό γενικό πλεόνασμα.

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
kkalev
Fast poster
 
Δημοσ.: 1669
Εγγραφη: Μάιος 17th, 2012, 11:20 am
Το μέλος kkalev, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: ΔΝΤ ξαναχτυπά - fresh

Δημοσίευσηαπό phallagitis » Φεβρουάριος 10th, 2017, 3:54 pm

represent έγραψε:
Abyss έγραψε:Εικόνα


Αυτά τα διαγράμματα προξενούν εντύπωση μόνο σε όσους ακόμα θεωρούν ότι αυτό είναι κρίση και όχι διόρθωση. Ακόμα να πάρετε απόφαση ότι αυτό είναι το νιου νόρμαλ; (Καλά, ο ποκοπίκος είναι ζωντανός νεκρός, δεν τίθεται ζήτημα πλέον)


Κάπου εδώ θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω, διόρθωση και 25% ύφεση δεν πείθει, σαφώς κι υπάρχουν ευθύνες μεγάλες και των μεγάλων παικτών για την ιστορικής σημασίας(για πολλούς και διάφορους λόγους, όταν κατακάτσει ο κουρνιαχτός και εκδοθούν τα επίσημα οριστικά συμπεράσματα η περίπτωση της χώρας μας θα διδάσκεται ως case study σε πολλές γενιές φοιτητών οικονομικών σχολών) οικονομική πορεία της χώρας, ΔΝΤ κι ΕΕ είναι συνυπεύθυνοι γι' αυτό το χάλι..
SundropsInTheHauntedCity έγραψε:θα έπρεπε η τουρκία να πάρει σχεδόν ολόκληρο το νησί, να στριμώξει τους Ε/Κ σε μια γωνιά και να τους γαμάει στους βομβρδισμούς, μπας και καταλάβουν κάτι γλύφτες του ισραήλ τι θα πει μπατχερτ.
Άβαταρ μέλους
phallagitis
Maniac poster
 
Δημοσ.: 13793
Εγγραφη: Φεβρουάριος 5th, 2011, 2:08 am
Το μέλος phallagitis, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: ΔΝΤ ξαναχτυπά - fresh

Δημοσίευσηαπό kkalev » Φεβρουάριος 10th, 2017, 4:31 pm

phallagitis έγραψε:
Κάπου εδώ θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω, διόρθωση και 25% ύφεση δεν πείθει, σαφώς κι υπάρχουν ευθύνες μεγάλες και των μεγάλων παικτών για την ιστορικής σημασίας(για πολλούς και διάφορους λόγους, όταν κατακάτσει ο κουρνιαχτός και εκδοθούν τα επίσημα οριστικά συμπεράσματα η περίπτωση της χώρας μας θα διδάσκεται ως case study σε πολλές γενιές φοιτητών οικονομικών σχολών) οικονομική πορεία της χώρας, ΔΝΤ κι ΕΕ είναι συνυπεύθυνοι γι' αυτό το χάλι..


Αυτοί οι οποίοι περιφέρουν την ιστορία περί διόρθωσης και επομένως αμετάκλητης μείωσης του ΑΕΠ λόγω "παύσης των δανεικών" κάνουν αρκετά πολύ χοντροκομμένα λάθη:

1) Αυτό το οποίο ζητήθηκε από τη χώρα δεν ήταν "να βάλει σε τάξη τα βιβλία της" αλλά να δημιουργήσει δημοσιονομικό πλεόνασμα τέτοιου επιπέδου που να εγγυάται με υψηλό βαθμό εμπιστοσύνης το recovery rate των πιστωτών. Δεν ήρθαν οι πιστωτές και είπαν στην Ελλάδα να μηδενίσει το διαρθρωτικό πρωτογενές ισοζύγιο αλλά αυτό έφτασε στο 6,5% του ΑΕΠ το 2014 και 5,5% το 2015 (και θα μείνει στο 5,8% μέχρι το 2018). Αυτό το οποίο ειπώθηκε δεν ήταν "τέλος τα δανεικά" αλλά "επιστρέψτε τα δανεικά" με το βάρος της προσαρμογής να πέφτει στον εσωτερικό τομέα και όχι στον εξωτερικό. Προφανώς το επίπεδο δημοσιονομικού ισοζυγίου που επιτρέπει στη χώρα να αποφύγει μια μεγάλη ύφεση είναι διαφορετικό από το επίπεδο που διαμορφώνει ένα συγκεκριμένο recovery rate για τους πιστωτές.

2) Η χώρα είχε μια πιστωτική φούσκα (του ιδιωτικού τομέα θα πως εγώ ο οποίος είχε credit flows 15% του ΑΕΠ) και αυτή έσκασε. Πάρα πολύ ωραία. Αυτό όμως εξ' ορισμού συνεπάγεται ότι ο ιδιωτικός τομέας θα πρέπει να αυξήσει την αποταμίευση του προκειμένου να αποπληρώσει τα χρέη του. Και η πορεία της οικονομίας θα είναι πολύ διαφορετική αν ο ιδιωτικός τομέα το επιτύχει ή όχι καθώς σε περίπτωση αποτυχίας η προσαρμογή θα γίνει από πλευράς ζήτησης, ύφεσης και απασχόλησης. Η αύξηση της αποταμίευσης συνεπάγεται εξ' ανάγκης αυξημένο έλλειμμα των υπολοίπων τομέων της οικονομίας οι οποίοι είναι δύο. Ο εξωτερικός και ο δημόσιος τομέας. Η επιλογή λοιπόν μεταξύ πιστωτών ή εσωτερικού τομέα από το δημόσιο (ιδιαίτερα το 2010 ως το 2012) ήταν μία επιλογή μεταξύ διαφορετικών επιπέδων ύφεσης. Το 2010 - 2011 οι πιστωτές δεν ανέλαβαν κάποιο κόστος (υψηλά επιτόκια στο GLF, αποπληρωμή κανονικά λήξεων ομολόγων, αγορές ΟΕΔ από την ΕΚΤ χωρίς επιστροφή κερδών κτλ) ενώ όλο το βάρος της προσαρμογής το ανέλαβε ο εσωτερικός τομέας.

Το 25% ήταν επιλογή, όχι μετεωρίτης.
Άβαταρ μέλους
kkalev
Fast poster
 
Δημοσ.: 1669
Εγγραφη: Μάιος 17th, 2012, 11:20 am
Το μέλος kkalev, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: ΔΝΤ ξαναχτυπά - fresh

Δημοσίευσηαπό represent » Φεβρουάριος 11th, 2017, 6:04 am

Τόσες μέρες ένα νουμεράκι ζητάω ο καψερός, (κατά προτίμηση μονοψήφιο) και όλο σε σεντόνια πέφτω
The president don't represent the ghetto resident.
Άβαταρ μέλους
represent
Fast poster
 
Δημοσ.: 2602
Εγγραφη: Οκτώβριος 8th, 2016, 9:16 pm
Το μέλος represent, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: ΔΝΤ ξαναχτυπά - fresh

Δημοσίευσηαπό Αρχέλαος » Φεβρουάριος 11th, 2017, 3:50 pm

kkalev έγραψε:
phallagitis έγραψε:
Κάπου εδώ θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω, διόρθωση και 25% ύφεση δεν πείθει, σαφώς κι υπάρχουν ευθύνες μεγάλες και των μεγάλων παικτών για την ιστορικής σημασίας(για πολλούς και διάφορους λόγους, όταν κατακάτσει ο κουρνιαχτός και εκδοθούν τα επίσημα οριστικά συμπεράσματα η περίπτωση της χώρας μας θα διδάσκεται ως case study σε πολλές γενιές φοιτητών οικονομικών σχολών) οικονομική πορεία της χώρας, ΔΝΤ κι ΕΕ είναι συνυπεύθυνοι γι' αυτό το χάλι..


Αυτοί οι οποίοι περιφέρουν την ιστορία περί διόρθωσης και επομένως αμετάκλητης μείωσης του ΑΕΠ λόγω "παύσης των δανεικών" κάνουν αρκετά πολύ χοντροκομμένα λάθη:

1) Αυτό το οποίο ζητήθηκε από τη χώρα δεν ήταν "να βάλει σε τάξη τα βιβλία της" αλλά να δημιουργήσει δημοσιονομικό πλεόνασμα τέτοιου επιπέδου που να εγγυάται με υψηλό βαθμό εμπιστοσύνης το recovery rate των πιστωτών. Δεν ήρθαν οι πιστωτές και είπαν στην Ελλάδα να μηδενίσει το διαρθρωτικό πρωτογενές ισοζύγιο αλλά αυτό έφτασε στο 6,5% του ΑΕΠ το 2014 και 5,5% το 2015 (και θα μείνει στο 5,8% μέχρι το 2018). Αυτό το οποίο ειπώθηκε δεν ήταν "τέλος τα δανεικά" αλλά "επιστρέψτε τα δανεικά" με το βάρος της προσαρμογής να πέφτει στον εσωτερικό τομέα και όχι στον εξωτερικό. Προφανώς το επίπεδο δημοσιονομικού ισοζυγίου που επιτρέπει στη χώρα να αποφύγει μια μεγάλη ύφεση είναι διαφορετικό από το επίπεδο που διαμορφώνει ένα συγκεκριμένο recovery rate για τους πιστωτές.

2) Η χώρα είχε μια πιστωτική φούσκα (του ιδιωτικού τομέα θα πως εγώ ο οποίος είχε credit flows 15% του ΑΕΠ) και αυτή έσκασε. Πάρα πολύ ωραία. Αυτό όμως εξ' ορισμού συνεπάγεται ότι ο ιδιωτικός τομέας θα πρέπει να αυξήσει την αποταμίευση του προκειμένου να αποπληρώσει τα χρέη του. Και η πορεία της οικονομίας θα είναι πολύ διαφορετική αν ο ιδιωτικός τομέα το επιτύχει ή όχι καθώς σε περίπτωση αποτυχίας η προσαρμογή θα γίνει από πλευράς ζήτησης, ύφεσης και απασχόλησης. Η αύξηση της αποταμίευσης συνεπάγεται εξ' ανάγκης αυξημένο έλλειμμα των υπολοίπων τομέων της οικονομίας οι οποίοι είναι δύο. Ο εξωτερικός και ο δημόσιος τομέας. Η επιλογή λοιπόν μεταξύ πιστωτών ή εσωτερικού τομέα από το δημόσιο (ιδιαίτερα το 2010 ως το 2012) ήταν μία επιλογή μεταξύ διαφορετικών επιπέδων ύφεσης. Το 2010 - 2011 οι πιστωτές δεν ανέλαβαν κάποιο κόστος (υψηλά επιτόκια στο GLF, αποπληρωμή κανονικά λήξεων ομολόγων, αγορές ΟΕΔ από την ΕΚΤ χωρίς επιστροφή κερδών κτλ) ενώ όλο το βάρος της προσαρμογής το ανέλαβε ο εσωτερικός τομέας.

Το 25% ήταν επιλογή, όχι μετεωρίτης.


Επιλογή που κοστίζει και πολύ ακριβά. To θέμα όμως είναι πως ο τεχνοκράτης δεν λογοδοτεί πουθενά.
Απλώς αλλάζει τους αριθμούς στο πρόγραμμα και μετά φταίει η εκάστοτε κυβέρνηση, η διεθνής συγκυρία, ο...Χατζηπετρής και πάει λέγοντας.

Εικόνα

Εικόνα
"Ο νόμος στην μεγαλοπρεπή του ισότητα,απαγορεύει τόσο στους πλούσιους όσο και στους φτωχούς να κοιμούνται κάτω από τις γέφυρες,να ζητιανεύουν στους δρόμους και να κλέβουν ψωμί",Ανατόλ Φράνς
Αρχέλαος
Crazy poster
 
Δημοσ.: 6888
Εγγραφη: Ιανουάριος 30th, 2006, 4:32 am
Το μέλος Αρχέλαος, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: ΔΝΤ ξαναχτυπά - fresh

Δημοσίευσηαπό kkalev » Φεβρουάριος 15th, 2017, 3:30 pm

Εμπιστευτικό γράμμα του Blanchard στον Tomsen τον Μάιο του 2010 όπου αναφέρει ξεκάθαρα το πολύ υψηλό ρίσκο του προγράμματος καθώς και το γεγονός ότι ακόμα και με πλήρη υλοποίηση του η επιτυχία του βασίζεται σε ισχυρή ανάκαμψη των εξαγωγών. Σε περίπτωση που κάτι τέτοιο δεν ισχύσει όπως λεει ο Blanchard θα υπάρξει L-shaped recovery και ο στόχος του χρέους δε θα επιτευχθεί.

Εικόνα

Το σχόλιο του ίδιου του Blanchard είναι:


I did not leak, but am not too unhappy that it did leak :). 7 years already, and still no clear/realistic plan.
Άβαταρ μέλους
kkalev
Fast poster
 
Δημοσ.: 1669
Εγγραφη: Μάιος 17th, 2012, 11:20 am
Το μέλος kkalev, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: ΔΝΤ ξαναχτυπά - fresh

Δημοσίευσηαπό Αρχέλαος » Φεβρουάριος 19th, 2017, 3:55 am

Eνδιαφέρον και σχετικό με το θέμα και το παρακάτω δημοσίευμα.


«Σωρεία λαθών και κακών υπολογισμών»
Έκθεση-φωτιά των Βρυξελλών για τα «φάουλ» του Πολ Τόμσεν

Έκθεση-φωτιά των Βρυξελλών για τα «φάουλ» του Πολ Τόμσεν
O Πολ Τόμσεν και η Ντέλια Βελκουλέσκου (Φωτογραφία: Intime )

Κοινή χρήση
2

17

Αθήνα
Το Συμβούλιο των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και το Εurogroup είναι σε θέση να γνωρίζουν ότι τα πρόσθετα μέτρα που απαίτησε το ΔΝΤ και πλέον σύσσωμη η ΕΕ ζητά από την Ελλάδα δεν πρόκειται να εισπραχθούν και στην πραγματικότητα δεν είναι απαραίτητα.

Και αυτό διότι ο Πολ Τόμσεν, η Ντέλια Βελκουλέσκου και οι άλλοι υπηρεσιακοί παράγοντες του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου, έχουν υποπέσει σε σωρεία λαθών, κακών υπολογισμών, ασαφειών και αντιφάσεων κατά τη συγγραφή της περίφημης έκθεσης του ΔΝΤ για την Ελλάδα, όπως αναφέρει σε αναλυτικό ρεπορτάζ του το Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων (ΚΥΠΕ).

Σύμφωνα με έγγραφο του Συμβουλίου, η ομάδα Τόμσεν έχει κάνει χονδροειδή λάθη στον υπολογισμό του ελλείμματος, του πληθωρισμού, του ρυθμού ανάπτυξης, της είσπραξης εσόδων, της οροφής των δαπανών του δημοσίου, αλλά και σε θέματα όπως η εκτέλεση των μεταρρυθμίσεων, το είδος και η απόδοση των εισφορών των ασφαλισμένων, η εξοικονόμηση από τους ασφαλιστικούς νόμους και άλλα.

Αναλυτικά, όπως επισημαίνει το ρεπορτάζ του ΚΥΠΕ, σε σχέση με τη σημερινή οικονομική κατάσταση, το έγγραφο αναφέρει ότι το ΔΝΤ έχει κάνει τα εξής λάθη:

«Η διαφορά στην εκτίμηση οφείλεται σε υπερβολικά συντηρητικές παραδοχές που εφαρμόζονται συστηματικά από το Ταμείο τόσο επί των εσόδων, όσο και στο σκέλος των δαπανών».
΅
Από την πλευρά των εσόδων: οι προβλέψεις της έκθεσης προϋποθέτουν ότι οι ελαστικότητες των εσόδων παραμένουν κάτω από τις ελαστικότητας του ΟΟΣΑ που χρησιμοποιούνται συνήθως για τις προβλέψεις των εσόδων.

Επιπλέον, το ΔΝΤ υπολογίζει την ελαχιστοποίηση της μεταφοράς στα επόμενα των πρόσφατων εσόδων των υπερ-επιδόσεων για λογαριασμό των διαφόρων παραγόντων ως εφάπαξ, κάτι που στερείται τεχνικής βάσης.

Οι προβλέψεις της έκθεσης, εν μέρει ή πλήρως υποτιμούν διάφορα έσοδα από την πλευρά των παραμετρικών μέτρων που νομοθετήθηκαν τόσο το 2015 όσο και το 2016, συμπεριλαμβανομένων των φόρων κατανάλωσης στα καύσιμα, των φόρων κατανάλωσης στα τσιγάρα και το αλκοόλ, τη φορολογία των ξενοδοχείων, φόρους οχημάτων και άλλα”.

Από την πλευρά των δαπανών, οι προβλέψεις της έκθεσης υποθέτουν ότι τα ανώτατα όρια δαπανών δεν θα γίνουν σεβαστά, συσσωρεύοντας διολίσθηση 1,3% του ΑΕΠ μέχρι το 2018. Αυτή η παραδοχή αντιβαίνει στα πρότυπα του ΔΝΤ που θεωρούν πως οι λειτουργικές δαπάνες θα αυξηθούν ανάλογα με τον πληθωρισμό και ότι τα ανώτατα όρια του προϋπολογισμού θα πρέπει να τηρούνται.

Σύμφωνα με το ΚΥΠΕ, αυτό είναι ιστορικά ανακριβές για την Ελλάδα καθώς ο στόχος των πρωτογενών δαπανών δεν έχει υπερβεί το συνολικό ανώτατο όριο, ούτε και το 2016. Είναι λάθος να προεκτείνουν σχετικά μικρές υπερβάσεις σε ορισμένους τομείς (υγεία) στο βασικό σενάριο κατά τη διάρκεια του προγράμματος.

«Οι προβλέψεις έκθεσης άλλωστε δεν λαμβάνουν δεόντως υπόψη τα πρόσφατα στοιχεία για την εκτέλεση του προϋπολογισμού, τα οποία προσδιορίζουν μια σημαντική υπεραπόδοση το 2016, και η οποία είναι πιθανό να μεταφερθεί εν μέρει στο 2017 και το 2018.

Ο κρατικός προϋπολογισμός θα φτάσει σε ένα πρωτογενές πλεόνασμα της τάξης του 1,3% του ΑΕΠ το 2016, υπερβαίνοντας σημαντικά το στόχο του 0,1% του ΑΕΠ, παρά το εφάπαξ επίδομα συνταξιοδότησης αξίας 0,3% του ΑΕΠ που τέθηκε σε εφαρμογή το Δεκέμβριο.

Με βάση τις διαθέσιμες μέχρι σήμερα ενδείξεις η ΕΕ θα προβάλει ένα πρωτογενές πλεόνασμα της τάξης του 2% του ΑΕΠ, δηλαδή 1½ ποσοστιαίες μονάδες πάνω από το στόχο».

Παρά τις εξελίξεις αυτές, επισημαίνει το ΚΥΠΕ, και παρά τη σημαντική υποτίμηση του εντός-του-έτους δημοσιονομικού αποτελέσματος για το 2015 και μια σημαντική ανοδική αναθεώρηση του υπολοίπου του 2016 από το περασμένο φθινόπωρο, το ΔΝΤ δεν έχει αναθεωρηθεί την πρόβλεψή του για μετά το 2018 από το 1,5% του ΑΕΠ.

Σε σχέση με τα δημοσιονομικά μετά το 2018 αναφέρεται ότι συμφωνούμε με την αξιολόγηση του Ταμείου πως μια πιο φιλική προς την ανάπτυξη σύνθεση των ελληνικών δημόσιων εσόδων και των δημόσιων δαπανών θα ήταν επιθυμητή.

Σύμφωνα με το Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων, ενώ η έκθεση είναι πολύ συγκεκριμένη για τα μέτρα του ισοζυγίου βελτίωσης, παραμένει αρκετά γενική ως προς τη χρήση του δημοσιονομικού χώρου που προκύπτει.

Ταυτόχρονα, στο έγγραφο αναφέρεται ότι «διαφωνούμε με την εκτίμηση του Ταμείου ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να φτάσει το 3,5% του ΑΕΠ μέχρι το 2018 και να το διατηρήσει για μερικά χρόνια πέρα από αυτό. Πράγματι, - σημειώνει το ρεπορτάζ του ΚΥΠΕ - διάφοροι παράγοντες θα διευκολύνουν τη διατήρηση του πρωτογενούς ισοζυγίου στα επίπεδα του 2018, πέρα από τον ορίζοντα του προγράμματος.

Το ένα είναι η μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος που εγκρίθηκε στο πλαίσιο της 1ης αναθεώρησης και τώρα υλοποιείται, αναμένεται να αποφέρει πρόσθετη εξοικονόμηση 0,7% του ΑΕΠ κατά τη διάρκεια του 2019 ως 2021. Επιπλέον, το παραγωγικό κενό αναμένεται να είναι ελαφρά αρνητικό το 2018.

Μετά όμως θα υπάρξει κλείσιμο του παραγωγικού κενού (περίπου το 2021) από την είσπραξη των εσόδων, και ως εκ τούτου το δημοσιονομικό ισοζύγιο αναμένεται να βελτιωθεί αυτόματα σημαντικά υπό αμετάβλητες πολιτικές. Ως εκ τούτου, απλά διατηρώντας το ίδιο ονομαστικό πρωτογενές ισοζύγιο του 3,5% του ΑΕΠ επιτρέπουμε στην πραγματικότητα μια διαρθρωτική δημοσιονομική επέκταση κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.»

Για την ίδια την ποιότητα των δημοσίων οικονομικών της Ελλάδας σημειώνεται πως η έκθεση είναι παραπλανητική στον τρόπο με τον οποίο παρουσιάζεται η πρόκληση, τονίζει το ΚΥΠΕ.

Αναφέρεται σε 11% των μεταφορών του ΑΕΠ προς τα ασφαλιστικά ταμεία: ωστόσο, η χρηματοδότηση των συνταξιοδοτικών ταμείων είναι διαφορετική από χώρα σε χώρα και, επομένως, οι συγκρίσεις μεταξύ των χωρών θα πρέπει να γίνονται με προσοχή. Μεγάλο μέρος αυτού του χρηματοδοτικού κενού οφείλεται στο πολύ υψηλό ποσοστό ανεργίας, που είναι αναμφισβήτητα κυκλικό: με την ανεργία σε επίπεδο σταθερής κατάστασης, αυτό το χάσμα αναμένεται να είναι 3,5% του ΑΕΠ. Για τις συντάξεις αναφέρεται ότι η έκθεση του ΔΝΤ υποβαθμίζει το μέγεθος των συνταξιοδοτικών μεταρρυθμίσεων που εγκρίθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος.

Κατά το ΚΥΠΕ, λαμβάνοντας όλα τα στοιχεία υπόψη, η μεταρρύθμιση του συνταξιοδοτικού συστήματος θα δημιουργήσει συνολική καθαρή εξοικονόμηση ύψους 1,5% του ΑΕΠ μέχρι το 2018 και 2,6% του ΑΕΠ μέχρι το 2026 με περικοπές δαπανών που συμβάλλουν τα δύο τρίτα των αποταμιεύσεων μέχρι το 2018 και περισσότερο από 90% από το 2026. Σε αντίθεση με όλες τις πρόσφατες μεταρρυθμίσεις των συνταξιοδοτικών συστημάτων σε άλλες χώρες της ΕΕ που είχαν καταργηθεί με μεταβατικές περιόδους για τη διατήρηση των κεκτημένων δικαιωμάτων των σημερινών εργαζομένων, η ελληνική μεταρρύθμιση δεν έχει κατ` αναλογία εφαρμογή των κεκτημένων συνταξιοδοτικών δικαιωμάτων για τους σημερινούς εργαζόμενους.

Αυτό θα οδηγήσει σε αυξανόμενη εξοικονόμηση στην πάροδο του χρόνου καθώς τα κεκτημένα δικαιώματα των νέων συνταξιούχων θα έχουν μειωθεί κατά περίπου 10% αμέσως. Όπως προτείνεται από την έκθεση του ΔΝΤ, υπάρχει μια υπόθεση από τη σκοπιά της διαγενεακής δικαιοσύνης, για τη μείωση της μεταβατικής περιόδου για την κύρια σύνταξη και τον εκ νέου υπολογισμό της από το 2019. Στο σχεδιασμό αυτό, ωστόσο, οι διανεμητικές συνέπειες πρέπει να εξεταστούν, συμπληρώνει το ΚΥΠΕ στο σχετικό ρεπορτάζ του.

Το ξεπάγωμα των κύριων συντάξεων και ο άμεσος εκ υπολογισμός τους, από την 1η Ιανουαρίου 2019 θα παράγει περίπου εξοικονόμηση 1% ΑΕΠ εάν εφαρμοστεί πλήρως το 2019, αλλά επηρεάζει τουλάχιστον 1,2 εκατομμύρια συνταξιούχους, με μέση ονομαστική περικοπή 14% και σημαντική διακύμανση μεταξύ των διαφορετικών συνταξιούχων. Η έκθεση τάσσεται υπέρ των περικοπών στις συντάξεις και βασίζεται στην παρατήρηση ότι τα ποσοστά φτώχειας μεταξύ του πληθυσμού σε ηλικία εργασίας έχουν αυξηθεί κατά τη διάρκεια της κρίσης, ενώ παρέμειναν σε γενικές γραμμές σταθερά μεταξύ των συνταξιούχων, αναφέρει επίσης το ΚΥΠΕ.

Θα πρέπει, ωστόσο, να επισημανθεί, ότι, ενώ όσοι είναι ηλικία εργασίας εξακολουθούν να έχουν τη δυνατότητα να βγουν από τη φτώχεια με την εύρεση θέσεων εργασίας όταν ξεκινήσει η ανάκαμψη, οι φτωχοί συνταξιούχοι δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα, η οποία απαιτεί μια πιο διαφοροποιημένη μεταχείριση της φτώχειας μεταξύ των συνταξιούχων.

Σε ότι αφορά το αφορολόγητο, - τονίζει το ΚΥΠΕ - στο έγγραφο σημειώνεται ότι τα επιχειρήματα ότι η υψηλή προσωπική έκπτωση φόρου εισοδήματος στην Ελλάδα οδηγεί το 50% των φορολογουμένων να μην πληρώνουν κανένα φόρο είναι εσφαλμένη. Η τυπική προσέγγιση είναι να κοιτάξουμε τη συνολική φορολογική επιβάρυνση στο εισόδημα. Όλοι οι φορολογούμενοι στην Ελλάδα υποχρεούνται να καταβάλλουν εισφορές κοινωνικής ασφάλισης που είναι σημαντικά υψηλότερες από ό, τι σε ορισμένες άλλες χώρες της ΕΕ. Ένα άτομο με το 67% των μέσων αποδοχών και δύο παιδιά έχει μια φορολογική επιβάρυνση 15% στην Ελλάδα, το οποίο είναι διπλάσιο από αυτό της Πορτογαλίας και περισσότερες από τρεις φορές μεγαλύτερο από αυτό της Ισπανίας, του μέσου όρου της ΕΕ ή της Ιρλανδίας. Αναδιανεμητικές συνέπειες, ιδίως στο κάτω άκρο των βραχιόνων του εισοδήματος, πρέπει επίσης να λαμβάνονται υπόψη. Ελλείψει αντισταθμιστικών μέτρων, μειώνοντας την προσωπική πίστωση φόρου εισοδήματος κατά μέσο όρο κατά € 600 θα αποτελέσει οπισθοδρόμηση. Το μεγαλύτερο ποσοστό μείωσης στα μετά-φόρου «take-home» έσοδα (-7,2%) θα επιβαρύνει τα άτομα με ετήσια εισοδήματα ακριβώς πάνω από τον κατώτατο μισθό, ενώ η αρνητική επίδραση μειώνεται όσο αυξάνεται το εισόδημα.

Όπως αναφέρει το ΚΥΠΕ, για το λάθος για τη βιωσιμότητα του Χρέους, τονίζεται ότι η εξαιρετικά αρνητική έκθεση βιωσιμότητας του ΔΝΤ βασίζεται σε μια σειρά υποθέσεων που εμφανίζονται υπερβολικά συντηρητικές και δεν υποστηρίζονται σωστά από αναλυτικά στοιχεία.

– Επιτόκια: Το ΔΝΤ έχει πλέον ενσωματωθεί μια πιο ρεαλιστική πορεία ρυθμό μεταβολής των επιτοκίων σε σταθερή κατάσταση επίπεδο των δανείων ΕΜΣ / ΕΤΧΣ. Αυτή η μείωση των επιτοκίων έχει βελτιωθεί DSA του Ταμείου. Ωστόσο, η μακροπρόθεσμη επίπεδο των ποσοστών ESM / EFSF εξακολουθεί να είναι υψηλότερη από εκείνη που χρησιμοποιείται από τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα.
Η μοντελοποίηση των επιτοκίων της αγοράς, επίσης, δεν έχει αλλάξει από το Μάιο. Το ΔΝΤ επίσης δεν φαίνεται να έχει λάβει πλήρως υπόψη την επίπτωση των μέτρων βραχυπρόθεσμου χρέους που συμφωνήθηκε από τον ΕΜΣ, τον Ιανουάριο.

– Μακροοικονομικά δεδομένα: Το ΔΝΤ αναθεώρησε προς τα κάτω τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη και τις προοπτικές του πληθωρισμού από το Μάιο του 2016 από μισή εκατοστιαία μονάδα του ΑΕΠ ετησίως. Η αναθεώρηση του ετήσιου ρυθμού αύξησης επιδεινώνει το λόγο του χρέους προς το ΑΕΠ κατά σχεδόν 40% το 2060. Δεν είναι σαφές ποιες εξελίξεις κατά τους τελευταίους έξι μήνες θα υποστηρίξουν μια τέτοια σημαντική αλλαγή στη μακροπρόθεσμη προοπτική.
Το ΔΝΤ επισημαίνει υποτιθέμενες αδυναμίες στην εφαρμογή του προγράμματος, αλλά είναι δύσκολο να δούμε πώς αυτό θα υποστηρίξει την αναθεώρηση της αυξητικής τάσης του ΑΕΠ μέχρι το 2060. Η υπόθεση για μακροχρόνια απόκλιση από στόχο της σταθερότητας των τιμών της ΕΚΤ, επίσης, έρχεται σε αντίθεση με τις καθιερωμένες οικονομικές μεθόδους.

– Φορολογικά: Το ΔΝΤ έχει διατηρήσει την πρωτογενή υπόθεση του ισοζυγίου του στο 1,5% του ΑΕΠ από το 2018 σε όλο τον ορίζοντα προβολής. Αυτή είναι η κύρια διαφορά με το DSA των ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων, εξηγώντας περίπου τα δύο τρίτα της συνολικής διαφοράς. Ενώ κάποιος θα συμφωνούσε ότι η κύρια διαδρομή πλεόνασμα πρέπει να είναι ρεαλιστική και αξιόπιστη με τις αγορές, ένα υψηλότερο πρωτογενές ισοζύγιο για την Ελλάδα θα ήταν επιθυμητό και εφικτό.

– Άλλες παραδοχές: Οι παραδοχές σχετικά με τις ιδιωτικοποιήσεις έχουν παραμείνει αμετάβλητα σε πολύ συντηρητικά επίπεδα (και δεν λαμβάνουν υπόψη ορισμένα στοιχεία, όπως η επικείμενη αποπληρωμή των 2 δισ. ευρώ στον ESM ή τη σύναψη πολλών προσφορών). Το ΔΝΤ επίσης, εξακολουθεί να προϋποθέτει την ανάγκη των 10 δισ. ευρώ για την πρόσθετη ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών το 2018. Η έκθεση δεν παρέχει μια δικαιολογία για αυτή την υπόθεση, η οποία δεν είναι σύμφωνη με την εκτίμηση των αρμόδιων εποπτικών Αρχών, καταλήγει το ρεπορτάζ του Κυπριακού Πρακτορείου Ειδήσεων.

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ


http://news.in.gr/economy/article/?aid=1500130089
"Ο νόμος στην μεγαλοπρεπή του ισότητα,απαγορεύει τόσο στους πλούσιους όσο και στους φτωχούς να κοιμούνται κάτω από τις γέφυρες,να ζητιανεύουν στους δρόμους και να κλέβουν ψωμί",Ανατόλ Φράνς
Αρχέλαος
Crazy poster
 
Δημοσ.: 6888
Εγγραφη: Ιανουάριος 30th, 2006, 4:32 am
Το μέλος Αρχέλαος, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: ΔΝΤ ξαναχτυπά - fresh

Δημοσίευσηαπό kkalev » Φεβρουάριος 19th, 2017, 4:35 pm

Άρχελαε, προσωπικά όπως έχω ξαναπει θεωρώ πολύ πιο ρεαλιστικές τις μακροπρόθεσμες υποθέσεις του ΔΝΤ. Οι Ευρωθεσμοί έχουν υιοθετήσει τέτοια νούμερα που τους επιτρέπουν να προβλέπουν μία πορεία βιωσιμότητας του Ελληνικού χρέους προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους δικούς τους σκοπούς. Παράλληλα θεωρούν ουσιαστικά ότι το μέγεθος του πλεονάσματος είναι ορθογώνιο με τις υπόλοιπες οικονομικές εξελίξεις, δηλαδή ότι ένα συγκεκριμένο μέγεθος οικονομικής ανάπτυξης είναι ανεξάρτητο σε μεγάλο βαθμό από το αν το πρωτογενές πλεόνασμα είναι 1,5% ή 3,5%.

Πιο συγκεκριμένα, το ΔΝΤ είναι πολύ σαφές γιατί δεν μπορεί να θεωρεί κάποιος ότι η Ελλάδα θα παρουσιάσει πλέον υψηλούς μακροπρόθεσμους ρυθμούς ανάπτυξης. Με βάση τα ρεαλιστικά ιστορικά μεγέθη και την μελλοντική εξέλιξη του εργατικού δυναμικού ο ρυθμός ανάπτυξης θα είναι αρνητικός. Μόνο με πολύ αισιόδοξες παραδοχές καταφέρνει να γίνει θετικός ενώ απαιτούνται μεγέθη που δεν έχουν καμία σχέση με την ιστορία της χώρας προκειμένου να επιτευχθούν ρυθμοί ανάπτυξης κοντά ή παραπάνω από το 1,5%.


What would real GDP growth look like if TFP growth were to remain at the historical average rates since Greece joined the EU? Given the shrinking working-age population (as projected by Eurostat) and maintaining investment at its projected ratio of 19 percent of GDP from 2019 onwards (up from 11 percent currently), real GDP growth would be expected to average –0.6 percent per year in steady state. If labor force participation increased to the highest in the euro area, unemployment fell to German levels, and TFP growth reached the average in the euro area since 1980, real GDP growth would average 0.8 percent of GDP. Only if TFP growth were to reach Irish levels, that is, the best performer in the euro area, would real GDP growth average about 2 percent in steady state.


Με αυτά τα δεδομένα δεν μπορώ να καταλάβω πώς είναι δυνατόν να αναμένεται οικονομική ανάπτυξη μεγαλύτερη από το 0,5-1% στο baseline σενάριο. Αν κάποιος θέλει να είναι αθεράπευτα αισιόδοξος ή να θεωρεί ότι οι "μεταρρυθμίσεις" θα κάνουν τη χώρα πύραυλο ας το θεωρεί αλλά αυτό είναι μέρος για το upside σενάριο, όχι για την κεντρική υπόθεση. Με βάση αυτό, ονομαστικός ρυθμός ανάπτυξης 2,5-% συνεπάγεται ότι:
* Κάθε πρόσβαση στις αγορές με επιτόκια κοντά στο 5-6% δημιουργούν αυτόματα δυναμικές μη βιωσιμότητας για το χρέος και
* Τυχόν μείωση του χρέους (ως ποσοστό του ΑΕΠ) μέσω της ονομαστικής μεταβολής του ΑΕΠ θα είναι εξαιρετικά αργή και δε θα έχει κάποια σχέση με τις δυναμικές που είχε η Ελληνική οικονομία τη δεκαετία του 2000 όταν ο ρυθμός ονομαστικής ανόδου ήταν 5-6%.

Σε ότι αφορά το στόχο πρωτογενούς πλεονάσματος, υψηλό πλεόνασμα δεν είναι συνεπές με μία οικονομία με δομικό εξωτερικό έλλειμμα και χαμηλό ρυθμό ανάπτυξης. Με δεδομένο ένα πλεόνασμα 3,5% και εξωτερικό έλλειμμα 1,5% ο ιδιωτικός τομέας θα έχει έλλειμμα περίπου 5% το οποίο θα είναι μεγαλύτερο της ονομαστικής ανάπτυξης. Δηλαδή όχι απλά θα έχει αρνητική αποταμίευση αλά θα επιδεινώνει και το λόγο του χρέους του σε σχέση με το εισόδημα του. Ε αυτό δεν είναι συνεπές με δυνατότητα σταθερής και υψηλής οικονομικής ανάπτυξης. Αυτό που αναφέρει το κείμενο ότι το κλείσιμο του παραγωγικού κενού με σταθερό πλεόνασμα θα ισοδυναμεί με επεκτατική δημοσιονομική πολιτική ξεχνάει το γεγονός ότι όσο θα κλείνει το παραγωγικό κενό θα αυξάνεται το εξωτερικό έλλειμμα με αποτέλεσμα την επιδείνωση του ισοζυγίου του ιδιωτικού τομέα.

Επίσης το ίδιο το ΔΝΤ έχει δείξει ότι θετικά αποτελέσματα έχουν οι μεταρρυθμίσεις οι οποίες έχουν σχέση με επενδύσεις και με ανάγκη χρηματοδότησης (ICT, R&D κτλ). Οπότε το να επιτύχει η χώρα υψηλή παραγωγικότητα ενώ έχει χαμηλές συνολικές επενδύσεις για μένα κινείται καθαρά στα σύννεφα των ευσεβών πόθων αυτών που φαντασιώνονται ότι το μόνο που μας κρατάει από την εκτόξευση είναι οι συλλογικές συμβάσεις και το γεγονός ότι ακόμα μπορούμε να προκηρύξουμε απεργίες.

short-term and long-term effects of structural reforms on TFP growth.jpg


Επιπλέον πάλι το ΔΤΝ δείχνει ότι οι "μεταρρυθμίσεις" έχουν αρνητικά αποτελέσματα σε περιόδους ύφεσης και παραγωγικού κενού.


The effects of labor market reforms depend on overall economic conditions:

Fiscal structural reforms in the labor market area, such as reduced labor tax wedges and increased public spending on active labor market policies, have larger effects during periods of economic slack, in part because they usually entail some degree of fiscal stimulus.

In contrast, reforms to employment protection arrangements and unemployment benefit systems have positive effects in good times, but can become contractionary in periods of slack because they can weaken aggregate demand.

The analysis shows that reforms that ease dismissal regulations with respect to regular workers (such as, for instance, those in Spain in the mid-1990s or Austria in 2003) do not have, on average, statistically significant effects on employment and other macroeconomic variables.


effects of product and labor reforms on output.jpg


Το βασικό πρόβλημα που έχω είναι ότι ενώ το ΔΝΤ αποδέχεται ότι ο στόχος πρωτογενούς πλεονάσματος 1,5% είναι ρεαλιστικός και όχι το 3,5%, ότι τυχόν μέτρα σε αυτή τη φάση θα είναι υφεσιακά και πρέπει να αναμένεται πρώτα το κλείσιμο του παραγωγικού κενού, ότι τυχόν μέτρα δεν πρέπει να χρησιμοποιηθούν για την αύξηση του πλεονάσματος αλλά για "κοινωνική δικαιοσύνη", αύξηση κινήτρων για εργασία, εύρεση πόρων για βελτίωση της κοινωνικής προστασίας, ταυτόχρονα έρχεται και λεει "αν οι Ευρωπαίοι έχουν πολιτικό πρόβλημα να τα δεχτούν αυτά, εγώ δεν έχω θέμα να αναλάβω το ρόλο του κακού και να προτείνω αυτά τα μέτρα πλέον ως μέσο αύξησης του πλεονάσματος, κόντρα σε οτιδήποτε δηλώνω στις μελέτες και τα Article IV".
Άβαταρ μέλους
kkalev
Fast poster
 
Δημοσ.: 1669
Εγγραφη: Μάιος 17th, 2012, 11:20 am
Το μέλος kkalev, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: ΔΝΤ ξαναχτυπά - fresh

Δημοσίευσηαπό kkalev » Φεβρουάριος 24th, 2017, 12:04 pm

Οι Obstfeld, Tomsen και Hagan του ΔΝΤ έκαναν πρόσφατα μία νέα ανάρτηση στο blog του ΔΝΤ αναφορικά με τις αναδιαρθρώσεις δημοσίων χρεών. Σε αυτή υπάρχουν ορισμένα σημαντικά σημεία που συνδέονται με την Ελληνική περίπτωση:
1) Η ανάλυση της βιωσιμότητας του χρέους θα πρέπει να βασίζεται σε απολύτως ρεαλιστικές υποθέσεις για την μελλοντική οικονομική ανάπτυξη, ιδιαίτερα με λαμβάνοντας υπόψη τα κόστη που δημιουργούν οι κρίσεις χρέους (και όχι σε μαγικές υποθέσεις για τα αποτελέσματα των μεταρρυθμίσεων). Το ίδιο πρέπει να ισχύει και με τα μεγέθη για τα πρωτογενή πλεονάσματα.
2) Ένα πρόγραμμα θα πρέπει να οδηγεί σε πρόσβαση στις αγορές στο μεσοπρόθεσμο διάστημα.
3) Στην περίπτωση των νομισματικών ενώσεων, εκτός της περίπτωσης που έχουμε fiscal transfers, θα πρέπει να ισχύει το (2) και να μη βασίζεται ένα μέλος στη συνεχή υποστήριξη των υπολοίπων μελών της νομισματικής ένωσης για την αποπληρωμή των χρεών του.
4) Εφόσον είμαστε στην περίπτωση (3) τυχόν μέτρα για το χρέος από τους επίσημους πιστωτές θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να είναι συγκεκριμένα και αναλυτικά και όχι γενικόλογα (όπως η "δέσμευση" των Ευρωπαίων του 2012) και να έχουν οριστεί στην εκκίνηση του προγράμματος προσαρμογής ακόμα και αν εξαρτώνται από την υλοποίηση του (στην οποία περίπτωση όμως οι στόχοι του προγράμματος θα πρέπει να είναι ρεαλιστικοί κατά το (1)).
5) Μαθήματα ηθικής για "moral hazard" δεν ισχύουν μόνο από την πλευρά των πιστωτών αλλά και από την μεριά των δανειοληπτών ως "debt overhang". Οι δανειολήπτες δεν έχουν κίνητρο να υποστηρίξουν και να υλοποιήσουν δράσεις όπως πχ μεγαλύτερα πρωτογενή πλεονάσματα τα οποία μόνο στόχο έχουν να βελτιώσουν το recovery rate των πιστωτών.

Dealing with Sovereign Debt—The IMF Perspective έγραψε:
Any assessment of debt sustainability needs to be underpinned by realistic—rather than heroic—assumptions regarding future growth prospects, taking into account the reality that economies have often taken longer to recover from crises than was originally expected.

One potent source of uncertainty is the role of a big debt overhang in sapping political support for reforms from the public, which could see its sacrifices as primarily benefiting creditors. The uncertainty created by an unresolved debt problem may also deter new investment in the economy, and hence impede the recovery on which program success depends. Unless a program provides a path for a country to regain access to markets over the medium term, the IMF is not in a position to conclude that the program is addressing the member country’s underlying problems in a meaningful way.

Unless there are specific rules that provide for fiscal transfers between the sovereign members of the currency union, a country is not resolving its balance of payments problems sustainably so long as it must depend for an extended period on the support of other union members.

In either case, it is critical that in our projections of feasible repayments, we realistically specify levels of primary surpluses that improve debt sustainability over time—rather than levels that would disrupt the economy so severely that tax revenues actually fall and fiscal targets are abandoned.

There may be circumstances where official bilateral creditors prefer to make the actual delivery of the debt relief conditional upon the full implementation of the program. Such an approach may be warranted, for example, where there are concerns regarding a member’s track record of economic adjustment. In these circumstances, however, the commitment to provide the necessary debt relief—while it may be contingent on the implementation of the program—would need to be made at the beginning of the program and would need to be sufficiently credible.

Moreover, while we can agree to make debt relief contingent on the debtor country meeting specific policy targets, such targets need to be realistic for the debt strategy to remain credible.
Άβαταρ μέλους
kkalev
Fast poster
 
Δημοσ.: 1669
Εγγραφη: Μάιος 17th, 2012, 11:20 am
Το μέλος kkalev, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Προηγούμενη

Επιστροφή στην Οικονομία

Μετάβαση στην αρχή της σελίδας

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 10 επισκέπτες