Δεκέμβριος 2013: Νὰ ἤμουν τώρα Ἀρχαῖος Ἕλληνας...

Θέματα που άφησαν καλές εντυπώσεις.

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες

 

Re: Δεκέμβριος 2013: Νὰ ἤμουν τώρα Ἀρχαῖος Ἕλληνας...

Δημοσίευσηαπό ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ » Οκτώβριος 14th, 2017, 9:07 am

Ἡ ἐκδίκηση τῶν φωτογραφιῶν καὶ τῶν εἰκόνων.
Ἀναζητῶντας τὶς ἀμέτρητες χαμένες εἰκόνες...
20η συνέχεια καὶ...ποῦ εἶσαι ἀκόμα!...

Δυστυχῶς, τὸ Φωτομπάκετ ἐξαφάνισε τὶς εἰκόνες ἀπ' ὅταν ἀξίωσε νὰ πληρώνουμε γιὰ τὴν (ἀνα)δημοσίευσή τους.
Ἔτσι, ἀναζητῶ, σχεδὸν κάθε μέρα, ἐπὶ ὧρες, ὅλες τὶς φωτογραφίες καὶ εἰκόνες μου καὶ τὶς ἀναδημοσιεύω, ἀπὸ
τὴν σελίδα 281 καὶ ἔπειτα, στὸ Re: Φτού! Ἔ, ὄχι, τέτοια κακή μέρα, σήμερα!... Τί ἔφταιξα;..
(ἐν πολλοῖς προφητικὸς τίτλος νήματος, ἀλλὰ δὲν...πειράζει, ἀνέκαθεν θυσία παντοῦ καὶ πᾶντα γινόμουν!).
ἐδῶ: viewtopic.php?f=24&t=158243&start=4200

Ζητῶ τὴν συμπάθειά σας καὶ σᾶς προτρέπω νὰ ἀνατρέχετε σὲ κεῖνα τὰ μηνύματα, κάποιαν ἄκρη θὰ ἀχνοβρεῖτε.
Τουλάχιστον, ἴσως ἀπολαύσετε σκόρπια τὶς φωτογραφίες! Κάτι εἶναι κι' αὐτό.
Ἔτσι ἐξηγεῖται καὶ ἡ καθυστέρηση τῆς προόδου τῶν διαφόρων (καὶ τοῦ παρόντος) νημάτων μου.
Ἰ.Λ.Σκ.
Εἶμαι ὁ μεσιὲ Κλινοηδυεπὴς
ὡραῖος, ὀλέθριος.
Καί, ἡ τελευταία λέξη τῆς κλιν'-ἐρασμιότητος: :klino:
Περᾶστε τὸ ποντίκι σας πάνω στὴν εἰκόνα, τίποτ' ἄλλο δὲν σᾶς λέω!
Άβαταρ μέλους
ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ
Extreme poster
 
Δημοσ.: 33134
Εγγραφη: Ιανουάριος 31st, 2008, 11:31 pm
Τοποθεσια: Κλινοηδυεπὲς ΠαραΓατιανὸν ἀθηναϊκὸν κλεινὸν τέρας. Κλινοχαρής ἐπωνομασθεὶς Οἰδίνους!
Το μέλος ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Δεκέμβριος 2013: Νὰ ἤμουν τώρα Ἀρχαῖος Ἕλληνας...

Δημοσίευσηαπό ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ » Οκτώβριος 19th, 2017, 3:30 pm

Νὰ ἤμουν τώρα ἀρχαῖος Ἕλληνας...- καὶ τί στὸν κόσμο!
~
Παρακολουθοῦμε τὸ βιβλίο "Ὁ Ἔρως στὴν Ζωὴ τῶν Ἀρχαίων Ἑλλήνων".
Εἰσαγωγὴ - περίληψη - μετάφραση - σχόλια: Γεώργιος Στεφ. Καραγιάννης, Τόμος Γ΄.


.Ἑλληνικὸς πολιτισμός, .

ΕικόναΕικόναΕικόναΕικόναΕικόναΕικόναΕικόναΕικόνα ἀντὶ Κακότητος, Γαλήνη ἀντὶ Ταραχῆς).
Μὲ αὐτὸν τὸν πνευματικὸν καὶ ἠθικὸν ἐξοπλισμὸν κάθε ἀνθρώπινο ἄτομο μπορεῖ νὰ ζήσει «ἐν θριάμβῳ»
τὸν δρόμον τῆς ζωῆς του.
Ἔννοιες συναφεῖς πρὸς τὴν «σωτηρίαν», «μετάνοιαν» τὶς ὁποῖες εὑρίσκουμε στοὺς Ἕλληνες χριστιανοὺς
στοχαστὲς τοῦ Βυζαντίου εἶναι οἱ ἔννοιες τῆς «ἀναμνήσεως» (Πλάτων) ποὺ τὴν ἐννοήσαμε μὲ γνωσιολογι-
κὸ καὶ ψυχολογικὸ περιεχόμενο, καὶ τῆς «ἐπαναλήψεως» (Kierkegaard), ὑπὸ τὴν σημασία τοῦ διαρκοῦς
ἐσωτερικοῦ ἀγῶνος ὕστερα ἀπὸ μιὰ ἄπειρη πίστη στὸ ἀδύνατο, ὅπως τόνιζε ὁ Δανὸς φιλόσοφος.

Εικόνα * Γιάννης Τσαρούχης: Ἔρως ἐσταυρωμένος καὶ Στέλλα Βιολάντη, (1989).

[Συνεχίζει].
Εἶμαι ὁ μεσιὲ Κλινοηδυεπὴς
ὡραῖος, ὀλέθριος.
Καί, ἡ τελευταία λέξη τῆς κλιν'-ἐρασμιότητος: :klino:
Περᾶστε τὸ ποντίκι σας πάνω στὴν εἰκόνα, τίποτ' ἄλλο δὲν σᾶς λέω!
Άβαταρ μέλους
ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ
Extreme poster
 
Δημοσ.: 33134
Εγγραφη: Ιανουάριος 31st, 2008, 11:31 pm
Τοποθεσια: Κλινοηδυεπὲς ΠαραΓατιανὸν ἀθηναϊκὸν κλεινὸν τέρας. Κλινοχαρής ἐπωνομασθεὶς Οἰδίνους!
Το μέλος ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Δεκέμβριος 2013: Νὰ ἤμουν τώρα Ἀρχαῖος Ἕλληνας...

Δημοσίευσηαπό ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ » Δεκέμβριος 9th, 2017, 3:23 pm

Νὰ ἤμουν τώρα ἀρχαῖος Ἕλληνας...- καὶ τί στὸν κόσμο!
~
Παρακολουθοῦμε τὸ βιβλίο "Ὁ Ἔρως στὴν Ζωὴ τῶν Ἀρχαίων Ἑλλήνων".
Εἰσαγωγὴ - περίληψη - μετάφραση - σχόλια: Γεώργιος Στεφ. Καραγιάννης, Τόμος Γ΄.


.Ἑλληνικὸς πολιτισμός, .
~
Συγκριτικὴ ἀνάλυση πρὸς τὸ πνεῦμα τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ πολιτισμοῦ.
Ἑλληνικὸς πολιτισμὸς = Ἔρως τῶν ἀξιῶν.
Εὐρωπαϊκὸς πολιτισμὸς = Ἔρως τῆς δυνάμεως.

Ὁ Ἑλληνικὸς πολιτισμὸς εἶναι πάνω ἀπ' ὅλα Ἔρως τῶν ἀξιῶν δηλ. Ἔρως τῆς Ἀλή-
θειας, τῆς Ἀρετῆς, τῆς Ὀμορφιᾶς τῆς Ἐλευθερίας. Τὰ παραδείγματα εἶναι πολλά,
πάμπολλα θὰ ἔλεγα μέσα στὴν ἑλληνικὴ ἱστορία.Ἕνα ἠχηρὸ παράδειγμα τοῦ Ἔρω-
τος πρὸς τὶς ἀξίες προπαντὸς εἶναι ἡ περίπτωση τοῦ δραματικοῦ ἔργου "Ἀντιγόνη"
τοῦ Σοφοκλέους: ἐκεῖ ὁ μεγάλος τραγικὸς περιγράφει μὲν τὸν ἔρωτα τῆς Ἀντιγόνης
καὶ τοῦ Αἵμονος, ἀλλὰ παράλληλα δείχνει ὅτι ὁ ἰσχυρὸς αὐτὸς ἔρως τελικὰ ὑποχω-
ρεῖ μπροστὰ στὸν ἔρωτα τῶν ἀξιῶν τῆς ζωῆς.Ὅταν ἡ Ἀντιγόνη προτιμᾶ νὰ θάψει τὸν
νεκρὸ ἀδελφό της Ἐτεοκλῆ, διότι ἀπέθανε κατὰ τὴν μονομαχία, ὁ βαθύτατα ἐρω-
τευμένος πρὸς αὐτὴν Αἵμων, ἀκολουθεῖ καὶ αὐτὸς τὴν Ἀντιγόνη στὸ θάνατο· διότι ἐ-
πιφανέστερην δι' ἀμφοτέρους σημασία ἔχει ἡ ἀξία τῆς ἀγάπης πρὸς τὸν νεκρὸν ἀδελ-
φόν, πρὸς τὸν ἐθιμικὸν κανόνα τῆς ταφῆς τοῦ νεκροῦ, καὶ ὁ ἔρως δύο νέων ἀνθρώ-
πων ἔρχεται σὲ δεύτερη μοῖρα, σὲ σχέση πρὸς τὸν σεβασμὸ τῶν ἐθιμικῶν ἀξιῶν, τό-
τε, τῆς ζωῆς.
Ὁ Αἵμων δέ, ἀκολουθεῖ μεγαλόψυχα τὴν Ἀντιγόνη, στὴν ἴδια μοῖρα τοῦ θανάτου, διό-
τι, γιὰ τὸν Αἵμονα, ἱκανοποιεῖται ἀφ' ἑνὸς τὸ αἴσθημά του, διότι αἰσθάνεται ὅτι ἡ Ἀν-
τιγόνη τὸν ἀγαπᾶ καὶ μετὰ ταῦτα τὴν ἀκολουθεῖ στὴν ἴδια θανατικὴ μοῖρα. Ὁ Αἵμων
καὶ ἡ Ἀντιγόνη πεθαίνουν στὸ ὄνομα μιᾶς ὑπέρτερης ἀξίας ἀπὸ τὸν δικό τους ἔρωτα
καὶ ταυτόχρονα δικαιώνουν αὐτὸν τὸν ἔρωτα, διότι τὸ καθιστοῦν βαθύτερον ἀφοῦ πε-
θαίνουν ἤδη γιὰ μιὰ ἀξία βαθύτερη καὶ ὑψηλότερη:τὸν σεβασμὸ πρὸς τὸν νεκρὸ ἀδελ-
φό. Στὴν εὐρωπαϊκὴ συνείδηση θὰ ἐδίδετο συχνὰ προτεραιότητα στὴν ἐγωιστικὴ ἱκα-
νοποίηση στὸν ἔρωτα τῶν δύο, καὶ ὄχι στὴν ὑπερκείμενη κλίμακα τῶν ἀξιῶν. Ὁ εὐρω-
παϊκὸς πολιτισμός, βλ. τὶς ἑπόμενες σελίδες, εἶναι πολιτισμὸς βουλησιαρχικός, κατὰ
συνέπειαν περιέχει ἔρωτα τῆς δυνάμεως, ἀπὸ κάθε ἄποψη καὶ κυρίως ἐκδηλώνεται
μὲ τὴν ἀνάπτυξη τῆς γνώσεως νὰ προκύψει ἡ τεχνική, τεχνολογικὴ πρόοδος καὶ ἀνά-
πτυξη, πρᾶγμα ποὺ εἶναι γεγονὸς ἤδη μέσα στὸν σημερινὸ κόσμο. Δὲν πρόκειται ἐδῶ
στὴν Εὐρώπη δηλ. γιὰ τὸν ἔρωτα τῶν ἀξιῶν, ἀλλὰ γιὰ τὴν βούληση τῆς δυνάμεως, ὑ-
πὸ πᾶσα ἔννοια.

Εικόνα * Ἑλένη Παπαδάκη ὡς Ἀντιγόνη.

Εικόνα

Τὸ βουλητικὸ στοιχεῖο ἐξεδίωξε ἀπὸ τὴν πρώτη θέση τὸ νοητικὸ στοιχεῖο καὶ κατέ-
λαβε αύτό, διπλὸ τιτανικὸ βουλητικὸ στοιχεῖο, τὸν θρόνο στὸ βασίλειο τῆς συνε-
δήσεως τοῦ ἀνθρώπου.Ὁ σημερινὸς χριστιανισμὸς καὶ κυρίως ὁ χριστιανισμὸς τοῦ
καθολικοῦ καὶ προτεσταντικοῦ πνεύματος ἐκφράζει περισσότερο τὸ πνεῦμα τῆς τε-
χνολογίας, ἡ ὁποία ἔλαβε πράγματι τιτανικὲς διαστάσεις μέσα στὸ κλῖμα τοῦ εὐρω-
παϊκοῦ πολιτισμοῦ.Οἱ Τιτᾶνες ἔλαβαν τὴν ἐκδίκησή τους ἀπὸ τοὺς Θεοὺς τοῦ Ὀλύμ-
που. Στὸ πνεῦμα τῆς νέας θρησκείας τοῦ Ἰησοῦ, ὑπάρχει ἀσφαλῶς ἡ ἀγάπη, ἡ σω-
τηρία ἀπὸ τὴν ἁμαρτία κλπ. ὑπὸ τὴν προϋπόθεση τῆς θυσίας, διότι αὐτὸ σημαίνει
ἡ Σταύρωση καὶ ἡ Ἀνάσταση, ἀλλὰ μέσα στὶς διάφορες μεγάλες ἑρμηνευτικὲς ἐκδο-
χὲς καὶ αἱρέσεις τοῦ χριστιανισμοῦ ἐγκρὐπτεται τὸ τιτανικὸ πνεῦμα, αὐτὸ ποὺ παρ-
ήγαγε τὴν τεράστια τεχνολογία, μὲ τὴν ἐκμετάλλευση τῶν γνώσεων ποὺ συγκομίζει
ἡ ἐπιστήμη.

[Συνεχίζει].
Εἶμαι ὁ μεσιὲ Κλινοηδυεπὴς
ὡραῖος, ὀλέθριος.
Καί, ἡ τελευταία λέξη τῆς κλιν'-ἐρασμιότητος: :klino:
Περᾶστε τὸ ποντίκι σας πάνω στὴν εἰκόνα, τίποτ' ἄλλο δὲν σᾶς λέω!
Άβαταρ μέλους
ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ
Extreme poster
 
Δημοσ.: 33134
Εγγραφη: Ιανουάριος 31st, 2008, 11:31 pm
Τοποθεσια: Κλινοηδυεπὲς ΠαραΓατιανὸν ἀθηναϊκὸν κλεινὸν τέρας. Κλινοχαρής ἐπωνομασθεὶς Οἰδίνους!
Το μέλος ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Δεκέμβριος 2013: Νὰ ἤμουν τώρα Ἀρχαῖος Ἕλληνας...

Δημοσίευσηαπό ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ » Δεκέμβριος 15th, 2017, 4:57 pm

Νὰ ἤμουν τώρα ἀρχαῖος Ἕλληνας...- καὶ τί στὸν κόσμο!
~
Εικόνα * Μαρία Στούπη.

Βιβλία:

Εικόνα ..ΕικόναΕικόνα
Εἶμαι ὁ μεσιὲ Κλινοηδυεπὴς
ὡραῖος, ὀλέθριος.
Καί, ἡ τελευταία λέξη τῆς κλιν'-ἐρασμιότητος: :klino:
Περᾶστε τὸ ποντίκι σας πάνω στὴν εἰκόνα, τίποτ' ἄλλο δὲν σᾶς λέω!
Άβαταρ μέλους
ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ
Extreme poster
 
Δημοσ.: 33134
Εγγραφη: Ιανουάριος 31st, 2008, 11:31 pm
Τοποθεσια: Κλινοηδυεπὲς ΠαραΓατιανὸν ἀθηναϊκὸν κλεινὸν τέρας. Κλινοχαρής ἐπωνομασθεὶς Οἰδίνους!
Το μέλος ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Δεκέμβριος 2013: Νὰ ἤμουν τώρα Ἀρχαῖος Ἕλληνας...

Δημοσίευσηαπό ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ » Ιανουάριος 5th, 2018, 4:23 pm

Νὰ ἤμουν τώρα ἀρχαῖος Ἕλληνας...- καὶ τί στὸν κόσμο!
~
Ὅλως ἐκτάκτως:

Εικόνα * Ὅταν ἡ ἀρχαία Ἀθήνα ἐπέβαλε ΦΠΑ 5% .
~
Ἑνός κακοῦ μύρια ἕπονται καί μία φορολογικῆς «μεταρρύθμισης» ἑπόταν
ἡ ὁλοκληρωτική καταστροφή τῆς καρδιᾶς τοῦ ἑλληνικοῦ κόσμου.


Γιά ἀρχή ἄς διαβάσουμε στόν Θουκυδίδη (Ἄπαντα, τόμος 7, Ἱστοριῶν Ζ, κεφ.
28, ἐκδόσεις Κάκτος, σ.69): «Γιά τόν λόγο αὐτόν, κεῖνον τόν καιρό, κι ἀπό τίς
ζημιές πού πάθαιναν ἐξαιτίας τῆς Δεκέλειας καί ἀπό τίς ἄλλες δαπάνες πού
βαριές ἔπεσαν ἐπάνω τους, τά οἰκονομικά τους στένεψαν πολύ. Αὐτή τήν ἐπο-
χή ἐπέβαλαν στούς ὑπηκόους τους νά πληρώνουν, ἀντί γιά τόν ὁρισμένο ἐτήσιο
φόρο, τό ἕνα εἰκοστό τῆς ἀξίας τῶν ὅσων εἰσάγονταν καί ἐξάγονταν ἀπό τά λι-
μάνια τους, νομίζοντας ὅτι ἔτσι θά 'χαν μεγαλύτερα ἔσοδα. Τα ἔξοδα δέν ἦταν
πιά ὅσα καί πρίν, ἀλλά αὐξήθηκαν πολύ, ἔγιναν ἀνάλογα πρός τήν ἔκταση πού
πῆρε ὁ πόλεμος, ἐνῶ, ἀντίθετα, τά ἔσοδα κάθε μέρα μειώνονταν».

Οἱ Ἀθηναῖοι, πάνω στήν τούρλα τῆς ἀκμῆς, τήν ψώνισαν. Ἡ μύτη τους ψήλωσε
καί πῆγε στά οὐράνια καί τά μυαλά πῆγαν νά τήν ἀκολουθήσουν κι ἔφυγαν ἀπό
τό τσερβέλο. Ἄνοιξαν πολεμικά νταραβέρια μέ τούς Σπαρτιάτες κι ἔκαναν ἀπό
πάνω (ἄτιμο ταμάχι) μία ξεγυρισμένη σικελική ἐκστρατεία πού τούς βγῆκε θεό-
ξινη. Ἤφεραν ντόρτια στή Σικελία, καβάτζωσαν κι οἱ Λακεδαίμονες τή Δεκέλεια
καί τούς εἶχαν ἀλλάξει τά φῶτα μέ τά πλιάτσικα, μέ τίς καταδρομικές ἐπιχειρή-
σεις καί μέ τή δυσκολία ἐφοδιασμοῦ τῆς πόλης (ἀπό ἐκεῖ περνοῦσαν οἱ περισσό-
τερες εἰσαγωγές προϊόντων τῶν Ἀθηνῶν).

Καί τί ἔκαναν οἱ Ἀθηναῖοι; Ἐπέβαλαν ΦΠΑ 5% Καί τί ἔγινε μέ τήν τότε θεωρούμε-
νη ὡς... ὑπερφορολόγηση; Ἡ Ἀθήνα μάζεψε ἀκόμα λιγότερα φορολογικά ἔσοδα,
ἡ πόλη ξεζουμίστηκε οἰκονομικά, οἱ Σπαρτιάτες νίκησαν καί κάπου ἐκεῖ χάθηκε
(γιά χιλιετίες) ἡ μπάλα ἀπό τό δικό μας τό τερέν, τό ὁποῖο δέν ἦταν ἄλλο ἀπό
τήν πόλη-κράτος.

Σημείωση: Το ἕνα εἰκοστό τῆς αξίας κάποιου προϊόντος σέ ποσοστό εἶναι 5%. Σή-
μερα ὁ ΦΠΑ μέ κλίμακα 24%, πού ἰσχύει γιά τά περισσότερα προϊόντα καί ὑπηρε-
σίες, εἶναι σχεδόν τό ἕνα τέταρτο τῆς ἀξίας.

Τότε ἡ Ἀθήνα καταστράφηκε (καί λόγω τῆς φορολογίας) οὖσα τόσο ἰσχυρή καί
μέ περίλαμπρο πολιτισμό. Φαντάσου τώρα τό ἀπύθμενο βάθος τῆς ἀβύσσου...
Παναγιώτης Λιάκος,
ἀναρτήθηκε 1/02/2018 09:39:00 π.μ.
Εἶμαι ὁ μεσιὲ Κλινοηδυεπὴς
ὡραῖος, ὀλέθριος.
Καί, ἡ τελευταία λέξη τῆς κλιν'-ἐρασμιότητος: :klino:
Περᾶστε τὸ ποντίκι σας πάνω στὴν εἰκόνα, τίποτ' ἄλλο δὲν σᾶς λέω!
Άβαταρ μέλους
ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ
Extreme poster
 
Δημοσ.: 33134
Εγγραφη: Ιανουάριος 31st, 2008, 11:31 pm
Τοποθεσια: Κλινοηδυεπὲς ΠαραΓατιανὸν ἀθηναϊκὸν κλεινὸν τέρας. Κλινοχαρής ἐπωνομασθεὶς Οἰδίνους!
Το μέλος ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Δεκέμβριος 2013: Νὰ ἤμουν τώρα Ἀρχαῖος Ἕλληνας...

Δημοσίευσηαπό ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ » Ιανουάριος 5th, 2018, 5:20 pm

Νὰ ἤμουν τώρα ἀρχαῖος Ἕλληνας...- καὶ τί στὸν κόσμο!
~
Ὅλως ἐκτάκτως:

Εικόνα * Δῶρο ἕνα βιβλίο γιά κάθε ἀριστερό!
~ Ἀριστερά: τὸ ἐξώφυλλο τοῦ βιβλίου τοῦ Δ. Τσιμπουκίδη καὶ δεξιὰ ὁ συγγραφέας
τῆς μελέτης γιὰ τὴ σχέση τῆς ἀρχαίας Ἑλλάδας μὲ τοὺς 'κλασικοὺς' τοῦ μαρξισμοῦ.


Τὸ πάθος τῶν κλασικῶν τοῦ μαρξισμοῦ Καρλ Μάρξ, Φρῆντριχ Ἔνγκελς
καί Βλαντιμίρ Οὐλιάνωφ (Λένιν) γιά τήν ἀρχαία Ἑλλάδα.

Αὐτὲς τίς ἅγιες μέρες, ἀντὶ νὰ ἔρχεστε στὴ δυσάρεστη θέση νὰ λογομαχεῖτε μὲ ὅσους
θαυμάζουν τὴν ἀδαημοσύνη ἀριστεριζόντων νεοταξιτῶν, ποὺ ἐχθρεύονται τὸν ἀρχαῖο
ἑλληνικὸ Λόγο, δωρίστε τους ἕνα βιβλίο ποὺ μπορεῖ νὰ τοὺς ἀνοίξει τὰ μάτια. Τιτλο-
φορεῖται «Οἱ κλασικοὶ τοῦ μαρξισμοῦ γιὰ τὴν ἀρχαία Ἑλλάδα» καὶ ἔχει γραφτεῖ ἀπὸ
τὸν Δ. Τσιμπουκίδη. Ὁ Δημήτρης Τσιμπουκίδης (1921-2006) ἦταν ἀνατολιστής, ἀλε-
ξανδρολόγος, ἱστορικός, μέλος τῆς Ἀκαδημίας Ἐπιστημῶν τῆς Σοβιετικῆς Ἕνωσης.Τὸ
1965 τοῦ ἀνατέθηκε ἀπὸ τὸν Μ. Α. Κοροστόβτσεφ (τακτικὸ μέλος τῆς Ἀκαδημίας Ἐπι-
στημῶν τῆς ΕΣΣΔ) νὰ συγκεντρώσει καθετί σχετικὸ μὲ τὴν ἑλληνορωμαϊκὴ ἐποχὴ στὰ
ἔργα τῶν Μάρξ, Ἔνγκελς, Λένιν.Ἔτσι ἀπέκτησε πρόσβαση σὲ ὅλα τὰ ἀρχεῖα, τὰ μου-
σεῖα, τὶς βιβλιοθῆκες τῆς ΕΣΣΔ.Ταξείδεψε γι' αὐτὸν τὸν ἐρευνητικὸ λόγο σὲ ὅλες τὶς σο-
βιετικὲς δημοκρατίες.
Ἀποτέλεσμα τῆς πολυετοῦς καὶ ἐπίμοχθης ἔρευνας εἶναι τὸ βιβλίο ἀπὸ τὸ ὁποῖο προέρ-
χονται τὰ παρακάτω ἀποσπάσματα.

Κάρλ Μάρξ.

σ.σ. 16-18: «Ἤξερε καλὰ τὴν ἀρχαία ἑλληνικὴ καὶ λατινικὴ, τόσο ἄνετα, ποὺ ὅταν κά-
ποιος διάβαζε, ὁ νεαρὸς Κάρλ μποροῦσε ἀμέσως νὰ μεταφράζει ἐλεύθερα στὰ γερμανι-
κὰ τὸ κείμενο ποὺ ἄκουγε.[...] Ἀπὸ μικρὸς ἔδειξε ἰδιαίτερο ἐνδιαφέρον γιὰ τὴν ἑλληνι-
κὴ μυθολογία.Ἡ μορφὴ τοῦ Προμηθέα, ποὺ ἔκλεψε τὴ φωτιὰ ἀπὸ τοὺς θεοὺς καὶ τὴν ἔ-
φερε στοὺς ἀνθρώπους,συνεπῆρε τὴ σκέψη του σὰν σύμβολο ἀντίστασης στοὺς ἰσχυρούς
καὶ ἀγάπης πρὸς τὴν ἐλευθερία καὶ τὴ δικαιοσύνη. Ἀργότερα (1841), στὸν πρόλογο τῆς
διδακτορικῆς διατριβῆς του ἀναφέρει τὰ λόγια τοῦ “Προμηθέα Δεσμώτη” τοῦ Αἰσχύλου
ποὺ ἐξεγέρθηκε ἐνάντια στοὺς παντοδύναμουςθεοὺς γιὰ νὰ ὑπηρετήσει τοὺς ἀνθρώπους.
[...] Εἶχε μελετήσει σὲ βάθος τὴν “Ἰλιάδα” καὶ “Ὀδύσσεια”. [...] Κατόπιν, στὴν εἰσαγω-
γὴ τοῦ ἔργου “Κριτικὴ τῆς Πολιτικῆς Οἰκονομίας” θὰ ὑπογραμμίσει πὼς ἀφετηρία τῆς ἑλ-
ληνικῆς τέχνης εἶναι ἡ ἑλληνικὴ μυθολογία, δηλαδὴ ἡ φύση καὶ οἱ κοινωνικὲς μορφές, ἐπ-
εξεργασμένες στὴ λαϊκὴ φαντασία, μὲ ἀσυναίσθητα καλλιτεχνικὸ τρόπο.[...]Αὐτὸ τό ἄφ-
θαστο εἶδε ὁ Μάρξ καὶ στὰ ὁμηρικὰ ἔπη. Γι' αὐτὸ ὁ Ὅμηρος παρέμεινε σὲ ὅλη του τὴ ζωή
ἀπὸ τοὺς πιὸ ἀγαπημένους ποιητές τῆς ἀρχαιότητας. Ἡ κόρη τοῦ Μάρξ (Ἐλεονώρα Ἔβε-
λινγκ) γράφει ὅτι ὁ πατέρας της διάβαζε τὴν “Ἰλιάδα” καὶ “Ὀδύσσεια” μεγαλόφωνα γιὰ
νὰ ἀκοῦνε οἱ θυγατέρες του».


Φρῆντριχ Ἔνγκελς.

σ.σ.: 79-82: «Ὅσα ἔγραψε ὁ Φ. Ἔνγκελς γιὰ τὴν ἀρχαία ἑλληνικὴ Ἱστορία ἀποτελοῦν ἀν-
απόσπαστο τμῆμα τῆς θεωρητικῆς κληρονομιᾶς τοῦ μαρξισμοῦ. Ἀπὸ τὰ παιδικά του χρό-
νια ἔδειξε ἰδιαίτερο ἐνδιαφέρον γιὰ τὴ γέννηση καὶ ἐξέλιξη τῆς ἀρχαιοελληνικῆς κοινωνί-
ας.Ὁ παππούς του, Γκάαρ, καθηγητὴς καὶ γυμνασιάρχης στὸ Χὰμ τῆς Βεστφαλίας, μιλοῦ-
σε συχνὰ στὸν ἐγγονό του γιὰ τὴ σημασία τῆς ἀρχαιοελληνικῆς ποίησης καὶ κλασικῆς μυ-
θολογίας, γιὰ τοὺς ἡρωικοὺς ἄθλους τοῦ Ἡρακλῆ καὶ τοὺς θρύλους τοῦ Θησέα, γιὰ τὴν Ἀ-
ριάδνη καὶ τὸν φοβερὸ Μινώταυρο,τοὺς Ἀργοναῦτες, τὸν Ἰάσονα καὶ τὸ χρυσόμαλλο δέρας.
[...] Ἀπὸ τὰ πιὸ ἀγαπημένα του μαθήματα ἦταν ἡ ἀρχαιοελληνικὴ Ἱστορία. Ὑπάρχει ἀκό-
μα τὸ γυμνασιακὸ τετράδιο, ὅπου ὁ νεαρὸς Ἔνγκελς ἔγραφε τὰ μαθήματα τοῦ δασκάλου
του, δόκτορα Κλάουζεν: “Ἀπὸ τὴ δημιουργία τοῦ κόσμου ὥς τὴν ἔναρξη τοῦ Πελοποννησια-
κοῦ Πολέμου (431-404 π.Χ.)”.Τὸ τετράδιο εἶναι ἐπιμελημένα ἰχνογραφημένο μὲ εἰκόνες τῶν
Δελφῶν, τῶν Θερμοπυλῶν καὶ τοῦ Σαρωνικοῦ Κόλπου, τῆς Καρχηδόνας καὶ τῆς Ἱερουσαλήμ.
Πιὸ πέρα, ξεφυλλίζοντας τὸ σπάνιο αὐτὸ ντοκουμέντο, βλέπεις ζωγραφισμένες μὲ μελάνι
τὴν Πύλη τῶν Λεόντων στὶς Μυκῆνες καί,στὸ περιθώριο, ἀρχαῖες ἑλληνικὲς κολῶνες ἰωνικοῦ
καί κορινθιακοῦ ρυθμοῦ.[...] Συχνά στὶς συζητήσεις του ἀναφερόταν στὸν “Ἐπιτάφιο τοῦ
Περικλῆ”, ποὺ περιέχεται στὸ ἔργο τοῦ Θουκυδίδη, καὶ ὑπογραμμίζει τὸ σημεῖο ἐκεῖνο ποὺ
λέει ὅτι τὸ ἀθηναϊκὸ πολίτευμα ὀνομάζεται δημοκρατία γιατί ἡ ἐξουσία ἀσκεῖται ὄχι ἀπὸ λί-
γους πολίτες, ἀλλὰ ἀπὸ ὁλόκληρο τὸν λαό.[...] Ὁ Ἔνγκελς τόνιζε ὅτι “θὰ ἀναγκαζόμαστε
τόσο στὴ φιλοσοφία ὅσο καὶ σὲ πολλοὺς ἄλλους τομεῖς νὰ ἐπανερχόμαστε στοὺς ἄθλους τοῦ
μικροῦ αὐτοῦ λαοῦ, ποὺ τὸ καθολικό του ταλέντο καὶ ἡ δραστηριότητά του τοῦ ἐξασφάλι-
σαν μία τέτοια θέση στὴν ἱστορία τῆς ἐξέλιξης τῆς ἀνθρωπότητας”».

Βλαντιμίρ Οὐλιάνωφ (Λένιν).

σ.σ. 132-139: «Ὁ Λένιν μελέτησε τὴν ἡρακλείτειο διαλεκτική. Κατὰ τὴ γνώμη του, ἡ διαλε-
κτική τοῦ Ἡρακλείτου, παρ' ὅλο ποὺ ἐμφανίστηκε στὴν πρώτη περίοδο τῆς ἀρχαίας ἑλληνι-
κῆς φιλοσοφίας, εἶνάι τὸ τελικό, τὸ ἀνώτατο ἐπίτευγμά της. [...] Στὶς ἐκτιμήσεις του γιά τὴ
“Λογικὴ” τοῦ Ἀριστοτέλη, ὁ Λένιν λέει ὅτι στὸν Σταγειρίτη ὀφείλουμε τὴ δημιουργία τῆς
λογικῆς σὰν αὐτοτελοῦς ἐπιστήμης, ὅτι συγκέντρωσε καὶ γενίκευσε τὶς προγενέστερες ἀντι-
λήψεις, περιέγραψε ὅλες τὶς μορφὲς καὶ τοὺς νόμους τῆς λογικῆς σκέψης, ἀνέλυσε γιὰ πρώ-
τη φορὰ τὶς λογικὲς κατηγορίες: οὐσία, ποσότητα, ποιότητα, τόπος, χρόνος κ.ἄ. Στὸν Ἀρι-
στοτέλη παντοῦ ἡ ἀντικειμένικὴ λογική, γράφει ὁ Λένιν, ἀνακατεύεται μὲ τὴν ὑποκειμένικὴ
καὶ παντοῦ διαφαίνεται ἡ αντικειμενική».
Ἀναρτήθηκε ἀπὸ Παναγιώτη Λιάκο στὶς 12/26/2016 10:57:00 π.μ.
Ἐτικέτες: ἀρχαία Ἑλλάδα, Ἡράκλειτος, Λογική, Τσιμπουκίδης, φιλοσοφία, Engels, Lenin, Marx.
(Ἐπιμέλεια τῶν ἤδη πολυτονισμένων κειμένων Ἰάνης Λὸ Σκόκκο, Κλινοσοφιστής).
Εἶμαι ὁ μεσιὲ Κλινοηδυεπὴς
ὡραῖος, ὀλέθριος.
Καί, ἡ τελευταία λέξη τῆς κλιν'-ἐρασμιότητος: :klino:
Περᾶστε τὸ ποντίκι σας πάνω στὴν εἰκόνα, τίποτ' ἄλλο δὲν σᾶς λέω!
Άβαταρ μέλους
ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ
Extreme poster
 
Δημοσ.: 33134
Εγγραφη: Ιανουάριος 31st, 2008, 11:31 pm
Τοποθεσια: Κλινοηδυεπὲς ΠαραΓατιανὸν ἀθηναϊκὸν κλεινὸν τέρας. Κλινοχαρής ἐπωνομασθεὶς Οἰδίνους!
Το μέλος ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Δεκέμβριος 2013: Νὰ ἤμουν τώρα Ἀρχαῖος Ἕλληνας...

Δημοσίευσηαπό ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ » Φεβρουάριος 16th, 2018, 3:23 pm

Νὰ ἤμουν τώρα ἀρχαῖος Ἕλληνας...- καὶ τί στὸν κόσμο!
~
Παρακολουθοῦμε τὸ βιβλίο "Ὁ Ἔρως στὴν Ζωὴ τῶν Ἀρχαίων Ἑλλήνων".
Εἰσαγωγὴ - περίληψη - μετάφραση - σχόλια: Γεώργιος Στεφ. Καραγιάννης, Τόμος Γ΄.


.Ἑλληνικὸς πολιτισμός, .
~
Συγκριτικὴ ἀνάλυση πρὸς τὸ πνεῦμα τοῦ Εὐρωπαϊκοῦ πολιτισμοῦ.
Ἑλληνικὸς πολιτισμὸς = Ἔρως τῶν ἀξιῶν.
Εὐρωπαϊκὸς πολιτισμὸς = Ἔρως τῆς δυνάμεως.
2η συνέχεια.


Καὶ ἡ ἐπιστήμη θεμελιώθηκε πρωταρχικὰ ἐπὶ τῆς ἀρχαίας ἑλληνικῆς μεταφυσικῆς, αὐτῆς
ἡ ὁποία ἐγκρύπτεται στὴν θρησκεία τῶν θεῶν τοῦ Ὀλύμπου. Μὲ τὸν συνδυασμὸ τοῦ πνεύ-
ματος τῆς ἐπιστήμης καὶ τῶν τεχνολογικῶν ἐπιτεύξεων οἰκοδομήθηκε τὸ τιτανικὸ τεχνολο-
γικὸ οἰκοδόμημα τοῦ σημερινοῦ δυτικοευρωπαϊκοῦ - ἀμερικάνικου πολιτισμοῦ. Καὶ εἶναι
χαρακτηριστικὸ ὅτι ὁ θεὸς τῆς τεχνολογίας, μεταξὺ τῶν θεῶν τοῦ Ὀλύμπου, ὁ Ἥφαιστος
εἶναι προϊὀν παρθενογενέσεως, διότι ἐγεννήθη ἀπὸ τὴν Ἥραν, κατὰ ἄσπορον σύλληψη, ἄ-
νευ τῆς συμμετοχῆς τοῦ Διός, συζύγου τῆς Ἥρας, κατὰ τοὺς ἀρχαιοελληνικοὺς μύθους.Τὸ
ἴδιο ὅπως ὁ Ἰησοῦς εἶναι προϊὸν παρθενογενέσεως, διότι ἐγεννήθη κατόπιν ἀσπόρου συλλή-
ψεως ἀπὸ τὴν Παρθένο Μαρία, καὶ παράλληλα μέσα σ' ἕνα σπήλαιο ὅπως ὁ Ζεὺς τῶν Ἑλλή-
νων.Ἡ δι' ἀσπόρου συλλήψεως τεκνογονία περικλείει τὴν συμβολικὴ ἐξήγηση ὅτι μέσα στὰ
βαθύτερα περιεχόμενα τῶν σχετικῶν θρησκευτικῶν μύθων ἐγκρύπτεται ἡ δυνατότης παρα-
γωγῆς τεχνολογίας, διότι ἡ τεχνολογία εἶναι ἀκριβῶς παραγωγὴ νέων στοιχείων, ὀργάνων,
ἐργαλείων κλπ. ποὺ δὲν χρειάζο-ΕικόναΕικόναΕικόναΕικόναΕικόνα
χῆς τοῦ ζῶντος ἀνθρώπου.
[Συνεχίζει].
Εἶμαι ὁ μεσιὲ Κλινοηδυεπὴς
ὡραῖος, ὀλέθριος.
Καί, ἡ τελευταία λέξη τῆς κλιν'-ἐρασμιότητος: :klino:
Περᾶστε τὸ ποντίκι σας πάνω στὴν εἰκόνα, τίποτ' ἄλλο δὲν σᾶς λέω!
Άβαταρ μέλους
ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ
Extreme poster
 
Δημοσ.: 33134
Εγγραφη: Ιανουάριος 31st, 2008, 11:31 pm
Τοποθεσια: Κλινοηδυεπὲς ΠαραΓατιανὸν ἀθηναϊκὸν κλεινὸν τέρας. Κλινοχαρής ἐπωνομασθεὶς Οἰδίνους!
Το μέλος ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Προηγούμενη

Επιστροφή στην Θέμα του μήνα

Μετάβαση στην αρχή της σελίδας

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες