Νοέμβριος 2007: Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων

Θέματα που άφησαν καλές εντυπώσεις.

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες

 

Re: Νοέμβριος 2007: Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων

Δημοσίευσηαπό Hellegennes » Μάρτιος 9th, 2008, 3:16 pm

Πρώτον, είσαι ανεγκέφαλος γιατί το άρθρο υπολογιστές τους ονομάζει. Το "διερευνηταί" είναι επιθετικός προσδιορισμός με την ίδια έννοια που θα χρησιμοποιούσαμε σήμερα σε έναν τίτλο εφημερίδας το "Δικτυακοί ξετρυπωτές" αντί για "μηχανές αναζήτησης", χάριν παρομοίωσης. Δεύτερον, η μετάφραση δεν παίζει κανέναν ρόλο, πάντα computers λεγόταν. Τρίτον, οι υπολογιστές του '60 είχαν όλες τις προδιαγραφές για να ονομάζονται υπολογιστές. Έκαναν υπολογισμούς. Ο εγκέφαλος ενός σύγχρονου πλυντηρίου κάνει πιο πολύπλοκα πράγματα από έναν αστρολάβο, όμως δεν το λέμε υπολογιστή. Δεν ξέρεις πού σου πάνε τα τέσσερα.
Άβαταρ μέλους
Hellegennes
Extreme poster
 
Δημοσ.: 58784
Εγγραφη: Αύγουστος 23rd, 2006, 12:56 pm
Τοποθεσια: Θεσσαλονίκη
Το μέλος Hellegennes, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Νοέμβριος 2007: Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων

Δημοσίευσηαπό sarkaflias » Μάρτιος 9th, 2008, 7:10 pm

ποιός βλάκας είπε:

Ούτε ξέρουμε πότε κατασκευάστηκε ο μηχανισμός ούτε από ποιον. Δεν ξέρουμε αν ήταν ελληνικό ή όχι. Και η λέξη "υπολογιστής" είναι τραβηγμένη.
Άβαταρ μέλους
sarkaflias
Fast poster
 
Δημοσ.: 2120
Εγγραφη: Ιούλιος 15th, 2007, 11:19 am
Το μέλος sarkaflias, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Νοέμβριος 2007: Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων

Δημοσίευσηαπό AlexAnime » Απρίλιος 19th, 2008, 10:27 pm

Για τον συγκεκριμμενο μηχανισμο εγινε στο ΕΚΠΑ μια διαλεξη πριν λιγο καιρο την οποια δυστυχως εχασα
παντος στοα διαφυμιστηκο και στα χαρκακια που μοιρασαν ως υπολογιστη τον ανεφεραν
τωρα ο Μπουρδογεννητριας λεει της κλασικες του...
Άβαταρ μέλους
AlexAnime
Extreme poster
 
Δημοσ.: 37642
Εγγραφη: Νοέμβριος 23rd, 2005, 4:23 pm
Το μέλος AlexAnime, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Νοέμβριος 2007: Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων

Δημοσίευσηαπό ΑΝΤΙΟΧΟΣ » Απρίλιος 21st, 2008, 9:03 am

Ενδιαφέρον θέμα.
Λοιπόν, επειδή ετέθη το θέμα τί ποσοστό των συγγραμμάτων των Αρχαίων Ελλήνων Συγγραφέων σώθηκε μέχρι σήμερα, ας σημειώσω μερικά στοιχεία.
Σημειώνω ότι οι αναφορές μου θα είναι από συγγραφείς των οποίων δεν σώθηκαν ολόκληρα τα έργα τους.
Κατόπιν τα συμπεράσματα είναι δικά σας.

Έχουμε καί λέμε λοιπόν:
Αισχύλος Έγραψε 70 δράματα, σώθηκαν 7(ποσοστό 10%)
Σοφοκλής: Έγραψε 130 δράματα, σώθηκαν ακέραια 7 καί ένα αποσπασματικό(το σατυρικό δράμα Ιχνευταί).
Ποσοστό περίπου 6%
Ευριπίδης: Έγραψε 90 δράματα καί σώθηκαν τα 19(ποσοστό 21,1%).
Ας πούμε ότι παίρνουμε αυτά τα ποσοστά καί βγάζουμε τον μέσον όρο ότι αυτός αντιπροσωπεύει τον ακριβή μέσον όρο διάσωσης των Αρχαίων Ελλήνων Συγγραφέων. Τότε έχουμε: 21,1 + 10 + 6=37,1: 3=12,03% ότι διεσώθη από τους αρχαίους Έλληνες συγγραφείς.
Αλλά αυτό δεν ισχύει, διότι ξέρουμε ότι υπάρχουν αρχαίοι συγγραφείς, των οποίων τα έργα δεν διεσώθησαν.
Έτσι ο υποθετικός μέσος όρος που αναφέρω παραπάνω πρέπει να κατέβει καί άλλο.

Ας αναφέρω μερικά παραδείγματα, μη σωθέντων έργων καί συγγραφέων. Είτε πλήρως είτε εν μέρει.
Ο Πορφύριος είχε γράψει το έργο "Κατά Χριστιανών" σε 15 βιβλία. Με το διάταγμα του Θεοδοσίου Β' του Μικρού το 448μ.α.χ.χ., κάηκαν όλα τα αντίτυπα, εκτός ενός, το οποίο σώζει κάποια αποσπάσματα, στα οποία απαντά ο Μακάριος Μάγνητος.
Όμως, πέραν από αυτό το έργο, το οποίο σώθηκε σε αποσπασματική μορφή από την μανία του Θεοδοσίου Β', χάθηκαν τα παρακάτω έργα του Πορφυρίου, τα οποία ήσαν ενδιαφέροντα:

Α) Σχόλια στα Πλατωνικά έργα
Παρμενίδης, Τίμαιος, Κρατύλος, Σοφιστής, Φίληβος, Φαίδωνας, Πολιτεία.

Β) Υπομνήματα
Εξήγησις εις τάς Αριστοτέλους Κατηγορίας κατά πεύσιν καί απόκρισιν

Γ) Ερμηνείες στα
Περί ερμηνείας
Δωδέκατο βιβλίο των Μετά τα Φυσικά
Ηθικά Νικομάχεια
Φυσική

Δ) Περί του μίαν είναι τήν Πλάτωνος καί Αριστοτέλους αίρεσιν

Ε) Ιστορία ττης Φιλοσοφίας

Περί Πλωτίνου βίου καί της τάξεως τών βιβλίων αυτού
Πυθαγόρου βίος
Περί της εκ λογίων φιλοσοφίας
Προς Μάρκελλαν
Ιστορία φιλοσοφίας
Η προς Ανεβώ επιστολή
Περί αποχής εμψύχων

ΣΤ) Υπομνήματα

Εις τα Αρμονικά του Πτολεμαίου
Εις τα Αποτελεσματικά του Πτολεμαίου
Εισαγωγή εις την αποτλεσματικήν του Πτολεμαίου

Δηλαδή από τα 27 έργα του Πορφυρίου κατεστράφησαν πλήρως τα 26 καί σώθηκε ένα μικρό μέρος από το εικοστό έβδομο.
Καί σημειωτέον, ότι αυτά τα 26 δεν είχαν καμμία σχέση με την χριστιανική θρησκεία.

Άρα αν δεχθούμε αυτήν την αναλογία, τότε σημαίνει ότι πρέπει να σώθηκε το ένα εικοστό έβδομο της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας ή περίπου 3,73%. Αν καί επειδή δεν σώζεται ολόκληρο το συγκεκριμένο έργο αλλά σε μικρό μέρος, αυτό το ποσοστό πρέπει να μειωθεί στο 0,25%.

Πέραν όμως αυτών, αυτά ίσχυαν μέχρι περίπου τις αρχές αυτής της δεκαετίας.

Καί αυτό διότι μόλις προ ολίγων ετών, έγιναν νέες ανακαλύψεις, ανατρέψασες τα προηγούμενα δεδομένα.
Τα νέα δεδομένα, είναι τα παρακάτω:

1) Στις αναγνώσεις των παλιμψήστων από τους ειδικούς στους υπολογιστές με τις σύγχρονες μεθόδους, ανεκαλύφθησαν εκ νέου οι τραγωδίες Υψιπύλη καί Κρήτες καθώς καί αποσπάσματα του Ευριπίδη, συγκεντρωθέντα σε έξι τόμους.
2) Επίσης ανεκαλύφθησαν νέα αποσπάσματα του Αισχύλου, συγκεντρωθέντα έναν τόμο.
3) Από τα 8 βιβλία των Διατριβών του Επικτήτου σώζονται τα 4. Το Εγχειρίδιο είναι περίληψη των Διατριβών,
4) Ξέρουμε ότι από τα έργα του Αρριανού έχουν χαθεί τα εξής:
Αλανική, Βίοι Τιμολέοντος καί Δίωνος, Βιθυνιακά σε 8 βιβλία, Τά μετά Αλέξανδρον σε 10 βιβλία, τα Παρθικά σε 17 βιβλία.
5) Από τα εννέα βιβλία της Σαπφούς, στα οποία ήσαν χωρισμένα τα ποιήματά της κατά μέλος(λυρικά, επιγράμματα, ελεγειακά, ιαμβικά καί μονωδίες), σώζονται κυρίως αποσπάσματα.
6) Αλκαίος Τα έργα του ταξινομήθηκαν σε τουλάχιστον δέκα βιβλία κατά θεματικές ενότητες.
Σώζονται αποσπάσματα.
7) Πλούταρχος
Οι Αρχαίοι συγγραφείς παραδίδουν ότι ο Πλούταρχος έγραψε περισσότερα έργα από όσα σώζονται σήμερα.
Σήμερα, έχουμε εν γνώσει μας ότι έχουν σωθεί 44 Παράλληλοι Βίοι Ελλήνων καί Ρωμαίων, δύο Βίοι Καισάρων(Γάλβας καί Όθων) καί 78 δοκίμια καί μελέτες του Πλουτάρχου, τα Ηθικά. Δηλαδή έχουμε συνολικώς 124 έργα του Πλουτάρχου.
Όμως, οι Αρχαίοι Έλληνες Συγγραφείς, οι μεταγενέστεροι του Πλουτάρχου, παραδίδουν ότι ο Πλούταρχος έγραψε κρατηθείτε, τουλάχιστον 227 έργα. Άρα έχουν χαθεί τουλάχιστον 103 έργα του Πλουτάρχου. Αυτά ισχυρίζεται ο γραμματικός Λαμπρίας.
Να ποιά έργα του Πλουτάρχου αναφέρει ότι δεν έχουμε σήμερα στην κατοχή μας:
Επαμεινώνδας - Σκιπίων, Αυγούστου βίος, Τιβέριος, Σκιπίων Αφρικανός, Κλαύδιος, Νέρωνος βίος, Γάϊος Καίσαρ, Βιτέλλιος,
Ηρακλέους βίος, Ησιόδου βίος, Πινδάρου βίος, Κράτητος βίος, Δα'ί'φαντος, Αριστομένης, Ομηρικών μελετών βιβλία δ',
εις Εμπεδοκλέα βιβλία ι', περί τής πέμπτης ουσίας βιβλία ε', Μύθων βιβλία γ', περί ρητορικής βιβλία γ', περί ψυχής εισαγωγής βιβλία γ', περί αισθήσεων βιβλία γ', Εκλογή φιλοσόφων βιβλία β', Πόλεων ευεργεσίαι βιβλία γ', περί Θεοφράστου πρός τους καιρούς Πολιτικών βιβλία β', περί παρειμένης ιστορίας βιβλία δ', Παροιμιών βιβλία β', τών Αριστοτέλους Τοπικών βιβλία η', Σωσικλής βιβλία β', περί δικαιοσύνης πρός Χρύσιππον βιβλία γ', περί Ποιητικής, περί τών Αρεσκόντων φιλοσόφοις φυσικής επιτομής βιβλία ε', Στρωματείς ιστορικοί καί ποιητικοί ξβ'(=62). ένιοι δέ ξs'(=66).
περί τού μίαν είναι από τού Πλάτωνος Ακαδήμειαν, περί τής διαφοράς τών Πυρρωνείων καί Ακαδημαϊκών, περί τού γεγονέναι κατά Πλάτωνα τόν κόσμον, Πού εισίν αι ιδέαι, Πώς η ύλη τών ιδεών μετείληφεν ότι τά πρώτα σώματα ποιεί.
Πρός Αλκιδάμαντα, Υπέρ τού Πλάτωνος Θεάγους, περί μαντικής ότι σώζεται κατά τούς Ακαδημαϊκούς, περί τής ηθικής Αρετής, Πότερον ο περισσός αριθμός ή ο άρτιος αμείνων, περί συνηθείας πρός τούς Στωϊκούς, πρός τήν τού Επικούρου ακρόασιν περί Θεών, πρός Βιθυνόν περί φιλίας, Αμμώνιος, ή περί τού μή ηδέως τή κακία συνειίναι, Ει αρετή η ρητορική,
Περί οργής, Περί κομητών, Περί τών τριών ονομάτων τί κύριον; Περί βίων εν άλλω δέ περί τού τόν βίον εοικέναι κυβεία, Πώς δεί τοίς σχολικοίς γυμνάσμασι χρήσθαι, Περί τού ιδίου σώματος, Παραμυθητικός προς τον Ασκληπιάδην, Περί φιλοκοσμίας, Τιτθευτικός, Περί τού κατ' Ίσιν λόγου καί Σάραπιν, Αιτία τού Αράτου Διοσημειών,
εις τά Νικάνδρου Θηριακά, Περί τού χρόνου τής Ιλιάδος, Πώς κρινούμεν τήν αληθή Ιστορίαν;
Απομνημονεύματα, περί ζώων αλόγων ποιητικός, Περί τών Επικουρείων εναντιωμάτων, Περί τού μή μάχεσθαι τή μαντική τόν
Ακαδημαϊκόν λόγον, Επιστολή πρός Φαβωρίνον περί φιλίας. εν άλλω δέ περί Φίλων χρήσεως.
περί τού εφ' ημίν πρός Επίκουρον, Σχολαί Ακαδημαϊκαί, Ει λόγον έχει τά ζώα, Πώς αν τις πράγμασι φιλοπράγμονος δόξαν διαφύγοι; Αιτίαι βαρβαρικαί, περί τού κέστου τής μητρός τών Θεών, Πρωταγόρου περί τών πρώτων, Περί τών παρ' Αλεξανδρεύσι παροιμιών, Ότι παραδοξότερα οι Επικούρειοι τών Στωικών λέγουσι, Τί τό συνιέναι; Περί τού δέν καί μηδέν,
Ότι ουδέν έστι συνιέναι, Στωϊκών καί Επικουρείων εκλογαί καί έλεγχοι, Αιτίαι τών περιφερομένων Στωϊκών, περί ημερών,
περί περιεργίας, περί τού πρώτου επομένου πρός Χρύσιππον, Υποθετικός ή περί αρχής, περί τού εφ' ημίν πρός τούς Στωϊκούς, περί δεισιδαιμονίας πρός Επίκουρον, Ει πάσιν συνηγορητέον, πρός Βηστίαν παραμυθητικός, περί τών Πύρρωνος 10 τρόπων, περί βίων πρός Επίκουρον, Αιτίαι καί τόποι, Αιτίαι αλλαγών, περί ταυτολογίας, περί μονάδων, Ει δώσει γνώμην ο πολίτης προειδώς ότι ου πείσει, περί δοξών τών καθ' εαυτόν, Αιτίαι γυναικών, περί ενδόξων ανδρών, Αποριών λύσεις, Χρησμών συναγωγή, περί αλυπίας, περί γυμνασμάτων, περί επιθυμίας, περί τού γνώθι σαυτόν καί ει αθάνατος η ψυχή, περί τού λάθε βιώσας, περί αταραξίας. Περί αρετής, ει διδακτόν η Αρετή.
Περί τής εις Τροφωνίου καταβάσεως, Ικέτης, Φυσική Επιτομή, περί τών πρώτων φιλοσοφησάντων, περί ύλης, Αχιλλέως παιδεία, περί Κυρηναϊκών, Απολογία υπέρ Σωκράτους, περί τής Σωκράτους καταψηφίσεως, περί γεωφάγων, Διάλεξις περί τών ι' κατηγοριών, περί προβλημάτων, περί χαρακτήρων, Πόλεων κτίσεις, Φυσικών αρεσκόντων, περί τών συνηγορούντων,
τίς άριστος βίος; Μελετών φυσικών καί πανηγυρικών, περί τών εν Πλαταιαίς Δαιδάλων, Φιλολόγων παρασκευών, περί ευγενείας, ο πρός Δίωνα ρηθείς εν Ολυμπια, περί τού τί έδοξεν Ηρακλείτω, Προτρεπτικός πρός νέον πλούσιον, Περί ψυχής,
Ει άπρακτος ο περί πάντων επέχων, περί σεισμών, Πώς δεί Λάκωνα μάχεσθαι; Προτρεπτικός εις Ασκληπιάδην Περγαμηνόν,
Περί κυνηγετικής, Πρός τούς εξαπατάν πειρωμένους, Αιτίαι φυσικαί, πρός τούς διά τού ρητορεύειν μή φιλοσοφούντας,
περί ποιημάτω τίς η αυτών επιμέλεια; Τί τό κατά Πλάτωνα τέλος; Φιλοσόφων παρασκευών, περί Ευριπίδου, Πώς κρινούμεν τήν αλήθειαν; Ότι άφθαρτος η ψυχή, Διάλεξις πρός Δίωνα.

Από την καταγραφή καί καταμέτρηση που έκανα μόλις τώρα, προκύπτει ότι τα απωλεσθέντα έργα του Πλουτάρχου είναι συνολικώς 148, ενώ ο Λαμπρίας ο γραμματικός αναφέρει τουλάχιστον 103.
Θα πει κάποιος, ότι αφού κατά αυτόν τον γραμματικό τα απωλεσθέντα είναι κατ' ελάχιστον 103, καί τα διασωθέντα 124, τότε το τελικό άθροισμα είναι 227.
Αλλά, ο κατάλογός του είναι ελλιπής, επειδή δεν αναφέρει έργα τα οποία όμως έχουν διασωθεί σήμερα.
Αυτό σημαίνει, ότι εγώ βρήκα μπροστά μου δύο καταλόγους:
1) Τον κατάλογο των σήμερα διασωθέντων έργω του Πλουτάρχου, όπως έχει φθάσει ανά τους αιώνες στους φιλολογικούς κύκλους
καί
2) Τον κατάλογο του συγκεκριμένου γραμματικού, του Λαμπρία.
Συνέκρινα τόυς δύο καταλόγους καί είδα ποιά έργα δεν αναφέρονται στους σημερινούς φιλολόγους ως υπαρκτά καί έτσι προέκυψε ο κατάλογος των συγκεκριμένων απωλεσθέντων έργων του Πλουτάρχου, τον οποίο δημοσιεύω ανωτέρω.
Άρα, αφού στον Πλούταρχο έχουμε 124 διασωθέντα έργα του καί 148 απωλεσθέντα, προκύπτει ένα γενικό σύνολο αρχικού έργου του Πλουτάρχου 272 έργων.
Οπότε Αν τώρα ο Κάκτος έχει εκδώσει συνολικώς τα 124 έργα του Πλουτάρχου σε 53 τόμους, αντιλαμβάνεστε ότι τα άλλα 148 θα ήθελε ίσως άλλους 60 τόμους για να τα εκδώσει.

Αυτά τα αναφέρω ως κάποιους προβληματισμούς από πολλές απόψεις.
Τα συμπεράσματα είναι δικά σας.
http://www.phorum.gr/viewtopic.php?f=8&t=121145
ΠΑΣ ΜΗ ΕΛΛΗΝ ΒΑΡΒΑΡΟΣ!!!!
Οι δέ μελανειμονούντες ούτοι καί πλείω μέν τών ελεφάντων εσθίοντες...
Είσαι ένα φύλλο στο μέγα δέντρο της ράτσας
Άβαταρ μέλους
ΑΝΤΙΟΧΟΣ
Maniac poster
 
Δημοσ.: 15812
Εγγραφη: Σεπτέμβριος 24th, 2005, 12:53 am
Τοποθεσια: Αθήνα(Νέα Σμύρνη) καί Σκύρος(το καλοκαίρι)
Το μέλος ΑΝΤΙΟΧΟΣ, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Νοέμβριος 2007: Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων

Δημοσίευσηαπό akirav » Μάιος 24th, 2008, 3:01 am

Ο μηχανισμός των Αντικυθήρων λειτουργούσε ως σύστημα παγκόσμιου εντοπισμού θέσης


Το πρώτο GΡS (Σύστημα Παγκόσμιου Εντοπισμού Θέσης) που φτιάχτηκε στην ιστορία, δεν ήταν άλλο από τον περίφημο μηχανισμό των Αντικυθήρων. Ο περίτεχνος μηχανισμός μπορούσε να προσδιορίζει το γεωγραφικό μήκος κάθε περιοχής και να χρησιμεύει για τη δημιουργία αξιόπιστων χαρτών, από τον 2ο αι. π.Χ.

Η διαπίστωση αυτή, που έγινε από τους επιστήμονες του Εργαστηρίου Αστροφυσικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, προσλαμβάνει ιδιαίτερη βαρύτητα καθώς ο προσδιορισμός του γεωγραφικού μήκους στον δυτικό κόσμο, καθιερώθηκε επισήμως μερικές δεκαετίες μετά τον θάνατο του Ισαάκ Νεύτωνα, δηλαδή στα τέλη του 18ου αιώνα! Ορισμένοι βέβαια, έχουν υποστηρίξει ότι τη μέθοδο υπολογισμού του γεωγραφικού μήκους την είχαν ανακαλύψει οι Κινέζοι από το 1433 μ.Χ.

Το γεωγραφικό μήκος είναι ένα από τα δύο μεγέθη των γεωγραφικών συντεταγμένων με τα οποία προσδιορίζεται σήμερα η θέση τόπων, πλοίων, αεροπλάνων, ακόμη και ανθρώπων. Η μέτρησή του γίνεται με βάση τον πρώτο μεσημβρινό, ο οποίος ως γνωστόν είναι εκείνος που διέρχεται από το ιστορικό αστεροσκοπείο Γκρίνουιτς της Αγγλίας.

Όμως στον αρχαίο ελληνικό κόσμο του 2ου αιώνα π.Χ. ούτε το Γκρίνουιτς υπήρχε ούτε φυσικά ο μεσημβρινός που διέρχεται κάθετα από αυτό. Οι Έλληνες αστρονόμοι είχαν προσδιορίσει έναν μεσημβρινό ο οποίος διερχόταν από τη Ρόδο και την Αλεξάνδρεια και ο οποίος χρησιμοποιείτο για να υπολογίζεται η απόσταση και η θέση διαφόρων προορισμών. Με τον τρόπο αυτό, και με τη βοήθεια του μηχανισμού, ήταν δυνατόν να δημιουργούνται καινούργιοι χάρτες που περιελάμβαναν νέες περιοχές και να προσδιορίζεται με ακρίβεια πού ακριβώς βρίσκονταν σε σχέση με την Ελλάδα.

Ο κ. Ξενοφών Μουσάς, που είναι αναπληρωτής καθηγητής Φυσικής Διαστήματος και διευθυντής του Εργαστηρίου Αστροφυσικής, λέει στα «ΝΕΑ» ότι «ο μηχανισμός των Αντικυθήρων ήταν σε θέση να προσδιορίζει το γεωγραφικό μήκος διαφόρων περιοχών αξιοποιώντας την εύρεση της θέσης της Σελήνης στον ουρανό».
Πιο συγκεκριμένα, «όταν ένα πλοίο ξεκινούσε με σκοπό να μετρήσει το γεωγραφικό μήκος στις Συρακούσες ή στο Γιβραλτάρ, ο πλοηγός όριζε στον μηχανισμό τη θέση της Σελήνης όπως αυτή φαινόταν στον ουρανό της περιοχής απ΄ όπου σάλπαρε, ας πούμε τη Ρόδο.

Έβρισκε δηλαδή τη θέση της Σελήνης σε σχέση με τη θέση κάποιου λαμπρού αστεριού που εκείνη την ώρα έβλεπε, π.χ. του Σείριου. Όταν έπειτα από λίγες ημέρες το πλοίο βρισκόταν στις Συρακούσες ή στο Γιβραλτάρ, ο πλοηγός μετρούσε τη διαφορά θέσης της Σελήνης ανάμεσα στην πρόβλεψη του μηχανισμού, που τους έδειχνε πού είναι η Σελήνη στη Ρόδο και την πραγματική θέση της Σελήνης που έβλεπαν στον ουρανό. Από τη διαφορά που προέκυπτε καθόριζε το γεωγραφικό μήκος της περιοχής όπου βρισκόταν».

Σε κάθε λιμάνι που έπιανε, σε κάθε χώρα όπου έφθανε, ο πλοηγός μπορούσε να ξέρει τη διαφορά γεωγραφικού μήκους από τον τόπο από όπου ξεκίνησε. Με ένα τέτοιο μηχάνημα ασφαλώς μπορούσε να ξέρει με ακρίβεια όχι μόνο πόσο μακριά είναι το μέρος όπου πηγαίνει, αλλά και ποια κατεύθυνση πρέπει να ακολουθήσει για να μη βρεθεί αλλού.

Σύμφωνα με τον κ. Ξ. Μουσά, ο μηχανισμός χρησιμοποιείτο για τη δημιουργία χαρτών στον αρχαίο κόσμο, οι οποίοι μάλιστα απεικόνιζαν με θαυμαστή ακρίβεια για την εποχή, τις θέσεις και τις αποστάσεις χωρών και ηπείρων.

Τα Νεα
QUIS SCIT COMBURERE AQUA ET LAVARE IGNI FACIT DE LAND COELUM ET DE COELO TERRAM PRETIOSAM

Αργές ώρες. Μικρές ώρες
Rosa mystica, ora pro nobis
Άβαταρ μέλους
akirav
Extreme poster
 
Δημοσ.: 21187
Εγγραφη: Μάρτιος 25th, 2007, 11:40 pm
Τοποθεσια: Άτοπος
Το μέλος akirav, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Νοέμβριος 2007: Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων

Δημοσίευσηαπό κάποιος_Νίκος » Νοέμβριος 14th, 2010, 1:08 am

Πώς αποκαλούσαν το μηχανισμό των Αντικυθήρων στην εποχή του;
nrg έγραψε:τρία και μόνο ένζυμα, σε ΟΛΗ την πλάση.



«Δὲν ἀμολᾶμε τὴν ὀργή μας ὅπως τὴν αἰσθανόμαστε (ἀσυναρτήτοις λόγοις) ἀλλὰ ὅπως θὰ τῆς ἐπιτρεπόταν νὰ γίνει κοινῶς ἀντιληπτή, ἄν ὄχι καὶ παραδεκτή.» Κλινοσοφιστής
Άβαταρ μέλους
κάποιος_Νίκος
Extreme poster
 
Δημοσ.: 35874
Εγγραφη: Ιούλιος 28th, 2010, 1:41 am
Τοποθεσια: Χαμένο νησί
Το μέλος κάποιος_Νίκος, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Νοέμβριος 2007: Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων

Δημοσίευσηαπό argonautis375 » Μάρτιος 16th, 2011, 6:20 pm

Ναι ρε Hellegennes αυτοί που τόφτιαξαν, ήταν από την Χιλή και ήρθαν για διακοπές στα Κυθηρα.
argonautis375
Casual Poster
 
Δημοσ.: 695
Εγγραφη: Ιανουάριος 3rd, 2010, 9:18 pm
Το μέλος argonautis375, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Νοέμβριος 2007: Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων

Δημοσίευσηαπό Hellegennes » Μάρτιος 16th, 2011, 6:32 pm

argonautis375 έγραψε: Ναι ρε Hellegennes αυτοί που τόφτιαξαν, ήταν από την Χιλή και ήρθαν για διακοπές στα Κυθηρα.


Μπαρντόν;
Είμαι ένας φτωχός και πάμφτωχος καομπόγιας.
Άβαταρ μέλους
Hellegennes
Extreme poster
 
Δημοσ.: 58784
Εγγραφη: Αύγουστος 23rd, 2006, 12:56 pm
Τοποθεσια: Θεσσαλονίκη
Το μέλος Hellegennes, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Νοέμβριος 2007: Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων

Δημοσίευσηαπό texnes1 » Μάιος 6th, 2011, 2:02 pm

Πολοι αρχαιοι ελληνες ηταν εφευρετες.Οταν ολος ο κοσμος το αναγνοριζη να μην βγαζουμε τα ματια μονοι μας.
texnes1
New poster
 
Δημοσ.: 39
Εγγραφη: Μάιος 4th, 2011, 6:35 pm
Το μέλος texnes1, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Νοέμβριος 2007: Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων

Δημοσίευσηαπό argonautis375 » Μάιος 20th, 2011, 9:46 am

Έναν τέτοιον δεν βάζουν στους πολιτικούς μας, μπας και κάνουν κάτι καλό !!!
argonautis375
Casual Poster
 
Δημοσ.: 695
Εγγραφη: Ιανουάριος 3rd, 2010, 9:18 pm
Το μέλος argonautis375, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Νοέμβριος 2007: Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων

Δημοσίευσηαπό ΝΕΑΡΧΟΣ » Αύγουστος 14th, 2012, 8:48 am

Να δείτε πως μετά την προσπάθεια οικειοποίησης της ολυμπιακής φλόγας από τα Μεμέτια, τώρα θα πουν πως ο μηχανισμός είναι μεμέτικη εφεύρεση.
ΝΕΑΡΧΟΣ
New poster
 
Δημοσ.: 348
Εγγραφη: Απρίλιος 29th, 2012, 11:05 am
Το μέλος ΝΕΑΡΧΟΣ, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Νοέμβριος 2007: Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων

Δημοσίευσηαπό Ζενίθεδρος » Σεπτέμβριος 13th, 2012, 11:37 pm

Νομίζω πως ο μηχανισμός των Αντικυθήρων, άμα δεν ήτανε κανένα λάφυρο που κουβαλούσε το καράβι, πρέπει να ήτανε μηχάνημα υπολογισμού του γεωγραφικού μήκους, βάσει όμως της γωνίας που σχηματίζει το φεγγάρι με κάποια αστέρια. Γίνεται να υπολογίζεις κι έτσι το γεωγραφικό μήκος, το είχε προτείνει ένας Γερμανός αστρονόμος του 18ου αιώνα, ο Τωβίας Μάγερ, μιας και η γωνία αυτή είναι διαφορετική για διαφορετικά γεωγραφικά μήκη, αλλά η διαφορά είναι πολύ μικρή, απαιτεί ακριβείς χάρτες των αστέρων και υπολογισμούς (με χαρτί και μολύβι εννοείται) ωρών ακόμα και για μαθηματικούς. Αυτή η μέθοδος υπολογισμού είχε απορριφτεί ως πολύπλοκη και αντι αυτού προτιμήσανε να το βρίσκουνε με άλλον τρόπο, κατασκευάζοντας ρολόγια ακριβείας που δεν χάνανε ούτε δευτερόλεπτο μέτα απο πολλούς μήνες, ούτε μετά απο πολλές φουρτούνες.
Με λίγα λόγια, μάλλον οι ναυτικοί (μπορεί όχι και όλοι) της ελληνορωμαϊκής εποχής είχανε στη διάθεσή τους κάτι, που οι ναυτικοί του 18 αιώνα, δεν το είχανε. Για αυτό φυσικά και το βρεττανικό κοινοβούλιο είχε προκηρύξει διαγωνισμό για την κατασκευή ενός τέτοιου μηχανισμού (ακριβούς υπολογισμού του γεωγραφικού μήκους) με έπαθλο 20 χιλ λίρες. Το κέρδισε ο Χάρισον το 1772 που έφτιαξε ένα ρολόι ακριβείας. Φορητό μηχάνημα που να υπολογίζει το μήκος βάσει της γωνίας που σχηματίζει το φεγγάρι με κάποια αστέρια, δεν υπάρχει σήμερα... Αμφιβάλλω άμα έχει γραφτεί μέχρι σήμερα και πρόγραμμα που να υπολογίζει το γεωγραφικό μήκος άμα του δώσεις μιά φωτογραφία απο τον έναστρο ουρανό με το φεγγάρι μέσα.
Εάν είναι όντως έτσι, τότε έχει πολύ ενδιαφέρον η υπόθεση, απο την άποψη του πως η τεχνολογία δύο διαφορετικών πολιτισμών παίρνει διαφορετικούς δρόμους όταν φτάνει στο ίδιο σημείο ανάπτυξης.
Άβαταρ μέλους
Ζενίθεδρος
Maniac poster
 
Δημοσ.: 15359
Εγγραφη: Οκτώβριος 30th, 2008, 8:58 pm
Τοποθεσια: Kingdom of Tonga
Το μέλος Ζενίθεδρος, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Νοέμβριος 2007: Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων

Δημοσίευσηαπό GnnS » Φεβρουάριος 24th, 2014, 9:06 am

ΑΝΤΙΟΧΟΣ έγραψε: Ενδιαφέρον θέμα.
Λοιπόν, επειδή ετέθη το θέμα τί ποσοστό των συγγραμμάτων των Αρχαίων Ελλήνων Συγγραφέων σώθηκε μέχρι σήμερα, ας σημειώσω μερικά στοιχεία.
Σημειώνω ότι οι αναφορές μου θα είναι από συγγραφείς των οποίων δεν σώθηκαν ολόκληρα τα έργα τους.
Κατόπιν τα συμπεράσματα είναι δικά σας.

Έχουμε καί λέμε λοιπόν:
Αισχύλος Έγραψε 70 δράματα, σώθηκαν 7(ποσοστό 10%)
Σοφοκλής: Έγραψε 130 δράματα, σώθηκαν ακέραια 7 καί ένα αποσπασματικό(το σατυρικό δράμα Ιχνευταί).
Ποσοστό περίπου 6%
Ευριπίδης: Έγραψε 90 δράματα καί σώθηκαν τα 19(ποσοστό 21,1%).
Ας πούμε ότι παίρνουμε αυτά τα ποσοστά καί βγάζουμε τον μέσον όρο ότι αυτός αντιπροσωπεύει τον ακριβή μέσον όρο διάσωσης των Αρχαίων Ελλήνων Συγγραφέων. Τότε έχουμε: 21,1 + 10 + 6=37,1: 3=12,03% ότι διεσώθη από τους αρχαίους Έλληνες συγγραφείς.
Αλλά αυτό δεν ισχύει, διότι ξέρουμε ότι υπάρχουν αρχαίοι συγγραφείς, των οποίων τα έργα δεν διεσώθησαν.
Έτσι ο υποθετικός μέσος όρος που αναφέρω παραπάνω πρέπει να κατέβει καί άλλο.

Ας αναφέρω μερικά παραδείγματα, μη σωθέντων έργων καί συγγραφέων. Είτε πλήρως είτε εν μέρει.
Ο Πορφύριος είχε γράψει το έργο "Κατά Χριστιανών" σε 15 βιβλία. Με το διάταγμα του Θεοδοσίου Β' του Μικρού το 448μ.α.χ.χ., κάηκαν όλα τα αντίτυπα, εκτός ενός, το οποίο σώζει κάποια αποσπάσματα, στα οποία απαντά ο Μακάριος Μάγνητος.
Όμως, πέραν από αυτό το έργο, το οποίο σώθηκε σε αποσπασματική μορφή από την μανία του Θεοδοσίου Β', χάθηκαν τα παρακάτω έργα του Πορφυρίου, τα οποία ήσαν ενδιαφέροντα:

Α) Σχόλια στα Πλατωνικά έργα
Παρμενίδης, Τίμαιος, Κρατύλος, Σοφιστής, Φίληβος, Φαίδωνας, Πολιτεία.

Β) Υπομνήματα
Εξήγησις εις τάς Αριστοτέλους Κατηγορίας κατά πεύσιν καί απόκρισιν

Γ) Ερμηνείες στα
Περί ερμηνείας
Δωδέκατο βιβλίο των Μετά τα Φυσικά
Ηθικά Νικομάχεια
Φυσική

Δ) Περί του μίαν είναι τήν Πλάτωνος καί Αριστοτέλους αίρεσιν

Ε) Ιστορία ττης Φιλοσοφίας

Περί Πλωτίνου βίου καί της τάξεως τών βιβλίων αυτού
Πυθαγόρου βίος
Περί της εκ λογίων φιλοσοφίας
Προς Μάρκελλαν
Ιστορία φιλοσοφίας
Η προς Ανεβώ επιστολή
Περί αποχής εμψύχων

ΣΤ) Υπομνήματα

Εις τα Αρμονικά του Πτολεμαίου
Εις τα Αποτελεσματικά του Πτολεμαίου
Εισαγωγή εις την αποτλεσματικήν του Πτολεμαίου

Δηλαδή από τα 27 έργα του Πορφυρίου κατεστράφησαν πλήρως τα 26 καί σώθηκε ένα μικρό μέρος από το εικοστό έβδομο.
Καί σημειωτέον, ότι αυτά τα 26 δεν είχαν καμμία σχέση με την χριστιανική θρησκεία.

Άρα αν δεχθούμε αυτήν την αναλογία, τότε σημαίνει ότι πρέπει να σώθηκε το ένα εικοστό έβδομο της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας ή περίπου 3,73%. Αν καί επειδή δεν σώζεται ολόκληρο το συγκεκριμένο έργο αλλά σε μικρό μέρος, αυτό το ποσοστό πρέπει να μειωθεί στο 0,25%.

Πέραν όμως αυτών, αυτά ίσχυαν μέχρι περίπου τις αρχές αυτής της δεκαετίας.

Καί αυτό διότι μόλις προ ολίγων ετών, έγιναν νέες ανακαλύψεις, ανατρέψασες τα προηγούμενα δεδομένα.
Τα νέα δεδομένα, είναι τα παρακάτω:

1) Στις αναγνώσεις των παλιμψήστων από τους ειδικούς στους υπολογιστές με τις σύγχρονες μεθόδους, ανεκαλύφθησαν εκ νέου οι τραγωδίες Υψιπύλη καί Κρήτες καθώς καί αποσπάσματα του Ευριπίδη, συγκεντρωθέντα σε έξι τόμους.
2) Επίσης ανεκαλύφθησαν νέα αποσπάσματα του Αισχύλου, συγκεντρωθέντα έναν τόμο.
3) Από τα 8 βιβλία των Διατριβών του Επικτήτου σώζονται τα 4. Το Εγχειρίδιο είναι περίληψη των Διατριβών,
4) Ξέρουμε ότι από τα έργα του Αρριανού έχουν χαθεί τα εξής:
Αλανική, Βίοι Τιμολέοντος καί Δίωνος, Βιθυνιακά σε 8 βιβλία, Τά μετά Αλέξανδρον σε 10 βιβλία, τα Παρθικά σε 17 βιβλία.
5) Από τα εννέα βιβλία της Σαπφούς, στα οποία ήσαν χωρισμένα τα ποιήματά της κατά μέλος(λυρικά, επιγράμματα, ελεγειακά, ιαμβικά καί μονωδίες), σώζονται κυρίως αποσπάσματα.
6) Αλκαίος Τα έργα του ταξινομήθηκαν σε τουλάχιστον δέκα βιβλία κατά θεματικές ενότητες.
Σώζονται αποσπάσματα.
7) Πλούταρχος
Οι Αρχαίοι συγγραφείς παραδίδουν ότι ο Πλούταρχος έγραψε περισσότερα έργα από όσα σώζονται σήμερα.
Σήμερα, έχουμε εν γνώσει μας ότι έχουν σωθεί 44 Παράλληλοι Βίοι Ελλήνων καί Ρωμαίων, δύο Βίοι Καισάρων(Γάλβας καί Όθων) καί 78 δοκίμια καί μελέτες του Πλουτάρχου, τα Ηθικά. Δηλαδή έχουμε συνολικώς 124 έργα του Πλουτάρχου.
Όμως, οι Αρχαίοι Έλληνες Συγγραφείς, οι μεταγενέστεροι του Πλουτάρχου, παραδίδουν ότι ο Πλούταρχος έγραψε κρατηθείτε, τουλάχιστον 227 έργα. Άρα έχουν χαθεί τουλάχιστον 103 έργα του Πλουτάρχου. Αυτά ισχυρίζεται ο γραμματικός Λαμπρίας.
Να ποιά έργα του Πλουτάρχου αναφέρει ότι δεν έχουμε σήμερα στην κατοχή μας:
Επαμεινώνδας - Σκιπίων, Αυγούστου βίος, Τιβέριος, Σκιπίων Αφρικανός, Κλαύδιος, Νέρωνος βίος, Γάϊος Καίσαρ, Βιτέλλιος,
Ηρακλέους βίος, Ησιόδου βίος, Πινδάρου βίος, Κράτητος βίος, Δα'ί'φαντος, Αριστομένης, Ομηρικών μελετών βιβλία δ',
εις Εμπεδοκλέα βιβλία ι', περί τής πέμπτης ουσίας βιβλία ε', Μύθων βιβλία γ', περί ρητορικής βιβλία γ', περί ψυχής εισαγωγής βιβλία γ', περί αισθήσεων βιβλία γ', Εκλογή φιλοσόφων βιβλία β', Πόλεων ευεργεσίαι βιβλία γ', περί Θεοφράστου πρός τους καιρούς Πολιτικών βιβλία β', περί παρειμένης ιστορίας βιβλία δ', Παροιμιών βιβλία β', τών Αριστοτέλους Τοπικών βιβλία η', Σωσικλής βιβλία β', περί δικαιοσύνης πρός Χρύσιππον βιβλία γ', περί Ποιητικής, περί τών Αρεσκόντων φιλοσόφοις φυσικής επιτομής βιβλία ε', Στρωματείς ιστορικοί καί ποιητικοί ξβ'(=62). ένιοι δέ ξs'(=66).
περί τού μίαν είναι από τού Πλάτωνος Ακαδήμειαν, περί τής διαφοράς τών Πυρρωνείων καί Ακαδημαϊκών, περί τού γεγονέναι κατά Πλάτωνα τόν κόσμον, Πού εισίν αι ιδέαι, Πώς η ύλη τών ιδεών μετείληφεν ότι τά πρώτα σώματα ποιεί.
Πρός Αλκιδάμαντα, Υπέρ τού Πλάτωνος Θεάγους, περί μαντικής ότι σώζεται κατά τούς Ακαδημαϊκούς, περί τής ηθικής Αρετής, Πότερον ο περισσός αριθμός ή ο άρτιος αμείνων, περί συνηθείας πρός τούς Στωϊκούς, πρός τήν τού Επικούρου ακρόασιν περί Θεών, πρός Βιθυνόν περί φιλίας, Αμμώνιος, ή περί τού μή ηδέως τή κακία συνειίναι, Ει αρετή η ρητορική,
Περί οργής, Περί κομητών, Περί τών τριών ονομάτων τί κύριον; Περί βίων εν άλλω δέ περί τού τόν βίον εοικέναι κυβεία, Πώς δεί τοίς σχολικοίς γυμνάσμασι χρήσθαι, Περί τού ιδίου σώματος, Παραμυθητικός προς τον Ασκληπιάδην, Περί φιλοκοσμίας, Τιτθευτικός, Περί τού κατ' Ίσιν λόγου καί Σάραπιν, Αιτία τού Αράτου Διοσημειών,
εις τά Νικάνδρου Θηριακά, Περί τού χρόνου τής Ιλιάδος, Πώς κρινούμεν τήν αληθή Ιστορίαν;
Απομνημονεύματα, περί ζώων αλόγων ποιητικός, Περί τών Επικουρείων εναντιωμάτων, Περί τού μή μάχεσθαι τή μαντική τόν
Ακαδημαϊκόν λόγον, Επιστολή πρός Φαβωρίνον περί φιλίας. εν άλλω δέ περί Φίλων χρήσεως.
περί τού εφ' ημίν πρός Επίκουρον, Σχολαί Ακαδημαϊκαί, Ει λόγον έχει τά ζώα, Πώς αν τις πράγμασι φιλοπράγμονος δόξαν διαφύγοι; Αιτίαι βαρβαρικαί, περί τού κέστου τής μητρός τών Θεών, Πρωταγόρου περί τών πρώτων, Περί τών παρ' Αλεξανδρεύσι παροιμιών, Ότι παραδοξότερα οι Επικούρειοι τών Στωικών λέγουσι, Τί τό συνιέναι; Περί τού δέν καί μηδέν,
Ότι ουδέν έστι συνιέναι, Στωϊκών καί Επικουρείων εκλογαί καί έλεγχοι, Αιτίαι τών περιφερομένων Στωϊκών, περί ημερών,
περί περιεργίας, περί τού πρώτου επομένου πρός Χρύσιππον, Υποθετικός ή περί αρχής, περί τού εφ' ημίν πρός τούς Στωϊκούς, περί δεισιδαιμονίας πρός Επίκουρον, Ει πάσιν συνηγορητέον, πρός Βηστίαν παραμυθητικός, περί τών Πύρρωνος 10 τρόπων, περί βίων πρός Επίκουρον, Αιτίαι καί τόποι, Αιτίαι αλλαγών, περί ταυτολογίας, περί μονάδων, Ει δώσει γνώμην ο πολίτης προειδώς ότι ου πείσει, περί δοξών τών καθ' εαυτόν, Αιτίαι γυναικών, περί ενδόξων ανδρών, Αποριών λύσεις, Χρησμών συναγωγή, περί αλυπίας, περί γυμνασμάτων, περί επιθυμίας, περί τού γνώθι σαυτόν καί ει αθάνατος η ψυχή, περί τού λάθε βιώσας, περί αταραξίας. Περί αρετής, ει διδακτόν η Αρετή.
Περί τής εις Τροφωνίου καταβάσεως, Ικέτης, Φυσική Επιτομή, περί τών πρώτων φιλοσοφησάντων, περί ύλης, Αχιλλέως παιδεία, περί Κυρηναϊκών, Απολογία υπέρ Σωκράτους, περί τής Σωκράτους καταψηφίσεως, περί γεωφάγων, Διάλεξις περί τών ι' κατηγοριών, περί προβλημάτων, περί χαρακτήρων, Πόλεων κτίσεις, Φυσικών αρεσκόντων, περί τών συνηγορούντων,
τίς άριστος βίος; Μελετών φυσικών καί πανηγυρικών, περί τών εν Πλαταιαίς Δαιδάλων, Φιλολόγων παρασκευών, περί ευγενείας, ο πρός Δίωνα ρηθείς εν Ολυμπια, περί τού τί έδοξεν Ηρακλείτω, Προτρεπτικός πρός νέον πλούσιον, Περί ψυχής,
Ει άπρακτος ο περί πάντων επέχων, περί σεισμών, Πώς δεί Λάκωνα μάχεσθαι; Προτρεπτικός εις Ασκληπιάδην Περγαμηνόν,
Περί κυνηγετικής, Πρός τούς εξαπατάν πειρωμένους, Αιτίαι φυσικαί, πρός τούς διά τού ρητορεύειν μή φιλοσοφούντας,
περί ποιημάτω τίς η αυτών επιμέλεια; Τί τό κατά Πλάτωνα τέλος; Φιλοσόφων παρασκευών, περί Ευριπίδου, Πώς κρινούμεν τήν αλήθειαν; Ότι άφθαρτος η ψυχή, Διάλεξις πρός Δίωνα.

Από την καταγραφή καί καταμέτρηση που έκανα μόλις τώρα, προκύπτει ότι τα απωλεσθέντα έργα του Πλουτάρχου είναι συνολικώς 148, ενώ ο Λαμπρίας ο γραμματικός αναφέρει τουλάχιστον 103.
Θα πει κάποιος, ότι αφού κατά αυτόν τον γραμματικό τα απωλεσθέντα είναι κατ' ελάχιστον 103, καί τα διασωθέντα 124, τότε το τελικό άθροισμα είναι 227.
Αλλά, ο κατάλογός του είναι ελλιπής, επειδή δεν αναφέρει έργα τα οποία όμως έχουν διασωθεί σήμερα.
Αυτό σημαίνει, ότι εγώ βρήκα μπροστά μου δύο καταλόγους:
1) Τον κατάλογο των σήμερα διασωθέντων έργω του Πλουτάρχου, όπως έχει φθάσει ανά τους αιώνες στους φιλολογικούς κύκλους
καί
2) Τον κατάλογο του συγκεκριμένου γραμματικού, του Λαμπρία.
Συνέκρινα τόυς δύο καταλόγους καί είδα ποιά έργα δεν αναφέρονται στους σημερινούς φιλολόγους ως υπαρκτά καί έτσι προέκυψε ο κατάλογος των συγκεκριμένων απωλεσθέντων έργων του Πλουτάρχου, τον οποίο δημοσιεύω ανωτέρω.
Άρα, αφού στον Πλούταρχο έχουμε 124 διασωθέντα έργα του καί 148 απωλεσθέντα, προκύπτει ένα γενικό σύνολο αρχικού έργου του Πλουτάρχου 272 έργων.
Οπότε Αν τώρα ο Κάκτος έχει εκδώσει συνολικώς τα 124 έργα του Πλουτάρχου σε 53 τόμους, αντιλαμβάνεστε ότι τα άλλα 148 θα ήθελε ίσως άλλους 60 τόμους για να τα εκδώσει.

Αυτά τα αναφέρω ως κάποιους προβληματισμούς από πολλές απόψεις.
Τα συμπεράσματα είναι δικά σας.


Aπο την αλλη αρχαιοι Αιγυπτιοι φτιαξαν κοτζαμ πυραμιδες και δεν εχει σωθει γραπτο ντοκουμεντο για το πως τις φτιαξανε
Άβαταρ μέλους
GnnS
Crazy poster
 
Δημοσ.: 5378
Εγγραφη: Οκτώβριος 28th, 2010, 11:21 pm
Το μέλος GnnS, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Προηγούμενη

Επιστροφή στην Θέμα του μήνα

Μετάβαση στην αρχή της σελίδας

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 2 επισκέπτες