Δεκέμβριος 2013: Νὰ ἤμουν τώρα Ἀρχαῖος Ἕλληνας...

Θέματα που άφησαν καλές εντυπώσεις.

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες

 

Re: Δεκέμβριος 2013: Νὰ ἤμουν τώρα Ἀρχαῖος Ἕλληνας...

Δημοσίευσηαπό Wild Rebel » Δεκέμβριος 23rd, 2016, 10:57 am

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Wild Rebel
Maniac poster
 
Δημοσ.: 10020
Εγγραφη: Αύγουστος 28th, 2011, 9:44 am
Το μέλος Wild Rebel, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Δεκέμβριος 2013: Νὰ ἤμουν τώρα Ἀρχαῖος Ἕλληνας...

Δημοσίευσηαπό Wild Rebel » Δεκέμβριος 26th, 2016, 3:48 am

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Wild Rebel
Maniac poster
 
Δημοσ.: 10020
Εγγραφη: Αύγουστος 28th, 2011, 9:44 am
Το μέλος Wild Rebel, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Δεκέμβριος 2013: Νὰ ἤμουν τώρα Ἀρχαῖος Ἕλληνας...

Δημοσίευσηαπό Wild Rebel » Δεκέμβριος 27th, 2016, 9:13 pm

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Wild Rebel
Maniac poster
 
Δημοσ.: 10020
Εγγραφη: Αύγουστος 28th, 2011, 9:44 am
Το μέλος Wild Rebel, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Δεκέμβριος 2013: Νὰ ἤμουν τώρα Ἀρχαῖος Ἕλληνας...

Δημοσίευσηαπό Wild Rebel » Δεκέμβριος 29th, 2016, 5:35 am

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Wild Rebel
Maniac poster
 
Δημοσ.: 10020
Εγγραφη: Αύγουστος 28th, 2011, 9:44 am
Το μέλος Wild Rebel, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Δεκέμβριος 2013: Νὰ ἤμουν τώρα Ἀρχαῖος Ἕλληνας...

Δημοσίευσηαπό Wild Rebel » Ιανουάριος 2nd, 2017, 4:47 am

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Wild Rebel
Maniac poster
 
Δημοσ.: 10020
Εγγραφη: Αύγουστος 28th, 2011, 9:44 am
Το μέλος Wild Rebel, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Δεκέμβριος 2013: Νὰ ἤμουν τώρα Ἀρχαῖος Ἕλληνας...

Δημοσίευσηαπό ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ » Ιανουάριος 4th, 2017, 6:48 pm

Νὰ ἤμουν τώρα ἀρχαῖος Ἕλληνας...- καὶ τί στὸν κόσμο!
~
Παρακολουθοῦμε τὸ βιβλίο "Ὁ Ἔρως στὴν Ζωὴ τῶν Ἀρχαίων Ἑλλήνων".
Εἰσαγωγὴ - περίληψη - μετάφραση - σχόλια: Γεώργιος Στεφ. Καραγιάννης, Τόμος Γ΄.


.Ἑλληνικὸς πολιτισμὸς, 8.
ΙΙΙ) Ἔρως τῶν ἀξιῶν - Ἔρως τῆς ἀλήθειας.
.Ὑπεράνω, μετὰ ταῦτα, τοῦ Ἔρωτος τῶν σωμάτων, τῶν ψυχῶν καὶ τῶν πνευμάτων, τὸ ἑλληνικὸ πνεῦμα
κυριαρχεῖται πρωτίστως ἀπὸ τὸν Ἔρωτα τῶν ἀξιῶν
.
Τὸν Ἔρωτα τῆς ἀλήθειας καὶ ἀρχῶν, καὶ προϊόν, γέννημα, καὶ τέκνον αὐτοῦ τοῦ Ἕρωτος τῆς ἀλήθειας εἶ-
ναι ἡ θεμελίωση τῆς φιλοσοφίας κατὰ πρῶτον, καὶ τῆς ἐπιστήμης κατὰ δεύτερον. Οἱ Ἕλληνες ἀνεζήτησαν
τὴν ἀλήθεια, αὐτὴν καθ' ἑαυτήν, ἀκριβῶς ὅπως ὁ Ὀδυσσεύς, κατὰ τὴν ἐπιστροφή του στὴν πατρίδα του Ἰ-
θάκη, ἀναζητοῦσε, ἀνεζήτησε καὶ ἀνεῦρε τελικὰ τὴν πρώτη ὑπάρξασα καὶ ὑπάρχουσα Ἰθάκη καὶ ἐκεῖ τελι-
κῶς κατέληξε. Ὁ Ὀδυσσεὺς δὲν τὴν κατεσκεύασε τὴν Ἰθάκη, πῶς θὰ ἦτο δυνατὸν ἄλλωστε, ἀλλὰ τὴν ἀνεῦ-
ρε ἤ μᾶλλον τὴν ἐπανεῦρε, ἐνῶ, γιὰ κάποιο διάστημα, ἀπώλεσε τὴν Ἰθάκη, ὅπως ἄλλωστε ἀνεῦρε ἐκ νέου
τὴν πιστὴ σύζυγο Πηνελόπη. Οἱ Ἕλληνες εἶχαν μέσα τους πρωτίστως τὸν Ἔρωτα τῆς ἀλήθειας. Γιὰ τοῦτο
ἐπεδόθησαν στὸ νὰ οἰκοδομήσουν τὴν φιλοσοφία καὶ τὴν ἐπιστήμη, ποὺ εἶναι οἱ πρωταρχικὲς μέθοδοι γιὰ
τὴν ἀνεύρεση τῆς Ἀλήθειας, ἡ ὁποία, κατὰ κανόνα, παρέμεινε ἄγνωστη ἤ καὶ παραμένει ἀκόμα ἄγνωστη.
(...) ὁ Ἐλεάτης φιλόσοφος Παρμενίσης πρῶτος γράφει στὸν στίχον 13: «Πρώτιστον μὲν ἔρωτα θεῶν μητί-
σατο πάντων
».
Καὶ τὸν Ἔρωτα, τὸν ἐθεώρησε ὡς τὸν πρώτιστον τῶν θεῶν, διότι δι' αὐτοῦ ἀναζητεῖ τὴν ἀλήθειααν καὶ μα-
ζὶ μ' αὐτὴν τὴν ἀντικειμενικὴ ὕπαρξη τοῦ ὄντος. (...) διότι ὁ Ἔρως εἶναι σὲ κάθε περίπτωση ἀγάπη, πόθος
καὶ ἀναζήτηση τοῦ ἄλλου, αὐτοῦ ποὺ εἶναι ἀπέναντι τοῦ Ὑποκειμένου, τοῦ ἀντικειμενικῶς ὑπάρχοντος ὄν-
τος. (...) Ὅμως ὁ Ἔρως ἀναζητεῖ τὸ Ἄλλον, μὲ βαθὺ ρῖγος καὶ ἰσχυρὴ ἔνταση καὶ αὐτὸ φέρει ὡς μόνος ἀνα-
ζητητὴς τὸ ἕνα, τὸ Υ, μὲ τὸ ἄλλο, τὸ Α, σὲ βαθειὰ συνάφεια καὶ σχέση. Καὶ αὐτὸ τὸ Ἄλλο γιὰ νὰ εἶναι ἀντι-
κείμενο πόθου, ἀναζητήσεως, ἔρευνας καὶ Ἔρωτος τελικά, πρέπει νὰ ὑπάρχει ἀντικειμενικά, δηλ. νὰ ἔχει
ἀληθινὴ ὕπαρξη, μεταφυσικὴ - ὀντολογικὴ παρουσία.

Εικόνα * Ἡ Παλλὰς Ἀθηνᾶ εἶναι ἡ Θεὰ τῆς Ἀλήθειας.
Φανερώνεται καὶ δίνει συμβουλὲς στοὺς ἀνθρώπους.


[Συνεχίζει]
Τελευταία επεξεργασία απο ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ την Ιανουάριος 5th, 2017, 9:53 am, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.
Εἶμαι ὁ μεσιὲ Κλινοηδυεπὴς
ὡραῖος, ὀλέθριος.
Καί, ἡ τελευταία λέξη τῆς κλιν'-ἐρασμιότητος: :klino:
Περᾶστε τὸ ποντίκι σας πάνω στὴν εἰκόνα, τίποτ' ἄλλο δὲν σᾶς λέω!
Άβαταρ μέλους
ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ
Extreme poster
 
Δημοσ.: 32303
Εγγραφη: Ιανουάριος 31st, 2008, 11:31 pm
Τοποθεσια: Κλινοηδυεπὲς ΠαραΓατιανὸν ἀθηναϊκὸν κλεινὸν τέρας. Κλινοχαρής ἐπωνομασθεὶς Οἰδίνους!
Το μέλος ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Δεκέμβριος 2013: Νὰ ἤμουν τώρα Ἀρχαῖος Ἕλληνας...

Δημοσίευσηαπό Wild Rebel » Ιανουάριος 5th, 2017, 6:50 am

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Wild Rebel
Maniac poster
 
Δημοσ.: 10020
Εγγραφη: Αύγουστος 28th, 2011, 9:44 am
Το μέλος Wild Rebel, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Δεκέμβριος 2013: Νὰ ἤμουν τώρα Ἀρχαῖος Ἕλληνας...

Δημοσίευσηαπό Wild Rebel » Ιανουάριος 9th, 2017, 3:00 am

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Wild Rebel
Maniac poster
 
Δημοσ.: 10020
Εγγραφη: Αύγουστος 28th, 2011, 9:44 am
Το μέλος Wild Rebel, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Δεκέμβριος 2013: Νὰ ἤμουν τώρα Ἀρχαῖος Ἕλληνας...

Δημοσίευσηαπό ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ » Ιανουάριος 10th, 2017, 9:47 am

Νὰ ἤμουν τώρα ἀρχαῖος Ἕλληνας...- καὶ τί στὸν κόσμο!
~
.Ἐκτάκτως.
Re: Λίγη ἀγάπη, μωρέ, γιὰ τὰ ζωάκια... . Εικόνα ~ Ἀ ν ύ τ η.
* Ἀρχαία Ἑλληνίδα ποιήτρια καὶ ἐπιγραμματοποιὸς ἀπὸ τὴν Τεγέα, τὸ ἔργο της τοποθετεῖται λίγο μετὰ τὸ 300 π.Χ..
. Ἡ ἀνύτη ἔγραψε στὴν δωρικὴ διάλεκτο.
Λυρικότατα καὶ γεμάτα συναίσθημα εἶναι τὰ ἐπιγράμματά της σὲ τάφους νεκρῶν κοριτσιῶν, ἐνῶ
ἡ Ἀνύτη ὑπῆρξε ἡ πρώτη ποὺ ἔγραψε ἐπιτάφια ἐπιγράμματα καὶ γιὰ ζῶα.
~
ἀπὸ τὸ βιβλίο: ΑΝΥΤΗΣ ΤΗΣ ΤΕΓΕΑΤΙΔΟΣ ΕΠΙΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ - ΚΕΙΜΕΝΟ - ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ
ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ:


* ΕΠΙΓΡΑΜΜΑ 3
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ (ΕΑ) 6.312.p1 - 6.312.4 = G/P XIII (714-7) = Geogh. 13 ΑΝΥΤΗΣ

Ἡνία δή τοι παῖδες ἐνί, τράγε, φοινικόεντα
θέντες καὶ λασίῳ φιμὰ περὶ στόματι
ἵππια παιδεύουσι θεοῦ περὶ ναὸν ἄεθλα,
ὄφρ' αὐτοὺς φορέῃς ἤπια τερπομένους.

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ
ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΕ ΤΡΑΓΟ
Κόκκινα ἡνία τὰ παιδιὰ, ὦ τράγε,
καὶ φίμωτρο ἔβαλαν στὸ στόμα σου
καὶ προπονοῦνται γιὰ τοὺς ἱππικοὺς ἀγῶνες γύρω ἀπὸ τὸν ναὸ
γιὰ νὰ τὰ βλέπεις νὰ διασκεδάζουν σὰν παιδιά.

* ΕΠΙΓΡΑΜΜΑ 4
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ (ΕΑ) 7.190.p1 - 7.190.4 = G/P XX (742-5)
ΑΝΥΤΗΣ. [οἱ δέ ΛΕΩΝΙΔΟΥ]

Ἀκρίδι, τᾶ κατ᾿ ἄρουραν ἀηδόνι, καὶ δρυοκοίτᾳ
τέττιγι ξυνὸν τύμβον ἔτευξε Μυρώ,
παρθένιον στάξασα κόρα δάκρυ, δισσὰ γὰρ αὐτᾶς
παίγνι' ὁ δυσπειθὴς ᾤχετ᾿ ἔχων Ἀίδας.

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ
Η ΜΙΚΡΗ ΜΥΡΩ ΚΑΙ ΤΑ ΕΝΤΟΜΑ
.Ἡ μικρούλα Μυρὼ ἔφτιαξε κοινὸ μνῆμα στὴν ἀκρίδα
ποὺ τραγουδᾶ στὰ χωράφια καὶ στὸ τζιτζίκι ποὺ φωλιάζει στὶς βαλανιδιές,
χύνοντας παιδικὸ δάκρυ, διότι τὰ δυό της παιχνίδια
ὁ ἀδυσώπητος Ἅδης τὰ πῆρε μαζί του κι' ἔφυγε μακριά.

Γιὰ περισσότερα, ἐδῶ: ==== http://users.sch.gr/geioanni/sel-politi ... .htm#EPANO
Εἶμαι ὁ μεσιὲ Κλινοηδυεπὴς
ὡραῖος, ὀλέθριος.
Καί, ἡ τελευταία λέξη τῆς κλιν'-ἐρασμιότητος: :klino:
Περᾶστε τὸ ποντίκι σας πάνω στὴν εἰκόνα, τίποτ' ἄλλο δὲν σᾶς λέω!
Άβαταρ μέλους
ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ
Extreme poster
 
Δημοσ.: 32303
Εγγραφη: Ιανουάριος 31st, 2008, 11:31 pm
Τοποθεσια: Κλινοηδυεπὲς ΠαραΓατιανὸν ἀθηναϊκὸν κλεινὸν τέρας. Κλινοχαρής ἐπωνομασθεὶς Οἰδίνους!
Το μέλος ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Δεκέμβριος 2013: Νὰ ἤμουν τώρα Ἀρχαῖος Ἕλληνας...

Δημοσίευσηαπό ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ » Ιανουάριος 14th, 2017, 7:28 pm

Νὰ ἤμουν τώρα ἀρχαῖος Ἕλληνας...- καὶ τί στὸν κόσμο!
~
Aὔριο, στὸ Μουσεῖον τῆς Ἀκροπόλεως.

Εικόνα * Ἐφημερίδα Ἑστία, 14 Ἰαν. 2017.
Τελευταία επεξεργασία απο ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ την Ιανουάριος 15th, 2017, 9:59 am, επεξεργάστηκε 1 φορές συνολικά.
Εἶμαι ὁ μεσιὲ Κλινοηδυεπὴς
ὡραῖος, ὀλέθριος.
Καί, ἡ τελευταία λέξη τῆς κλιν'-ἐρασμιότητος: :klino:
Περᾶστε τὸ ποντίκι σας πάνω στὴν εἰκόνα, τίποτ' ἄλλο δὲν σᾶς λέω!
Άβαταρ μέλους
ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ
Extreme poster
 
Δημοσ.: 32303
Εγγραφη: Ιανουάριος 31st, 2008, 11:31 pm
Τοποθεσια: Κλινοηδυεπὲς ΠαραΓατιανὸν ἀθηναϊκὸν κλεινὸν τέρας. Κλινοχαρής ἐπωνομασθεὶς Οἰδίνους!
Το μέλος ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Δεκέμβριος 2013: Νὰ ἤμουν τώρα Ἀρχαῖος Ἕλληνας...

Δημοσίευσηαπό Wild Rebel » Ιανουάριος 15th, 2017, 1:40 am

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Wild Rebel
Maniac poster
 
Δημοσ.: 10020
Εγγραφη: Αύγουστος 28th, 2011, 9:44 am
Το μέλος Wild Rebel, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Δεκέμβριος 2013: Νὰ ἤμουν τώρα Ἀρχαῖος Ἕλληνας...

Δημοσίευσηαπό ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ » Ιανουάριος 18th, 2017, 11:19 am

Νὰ ἤμουν τώρα ἀρχαῖος Ἕλληνας...- καὶ τί στὸν κόσμο!
~
Στὸ β΄ ἑξάμηνο, στὸ Λαϊκὸν Πανεπειστήμιον, ἡ δρ κα Χρύσα Ἀλεξοπούλου θὰ διαδάξει σὲ συνεχὴ σεμινάρια
τὶς "Νεφέλες" τοῦ Ἀριστοφάνους.
Τώρα δὲ ποὺ ἔγινε καὶ ἡ ἀρχὴ νὰ...ἀπαγγέλω (Οἰδίπους ἐπὶ Κολωνῷ),
ἔχω τρελλὴ διάθεση νὰ προμελετήσω ὅλους τοὺς ρόλους,
ἀπὸ τὴν μετάφραση (ἐγὼ τουλάχιστον) τοῦ Γεωργίου Σουρῆ (1940), ποὺ μὲ μάγεψε τὰ Χριστούγεννα τοῦ 1964,
ὅταν ἤμουν στρατιώτης στὴν Θεσσαλονίκη μας.
Καὶ παραθέτω ἐδῶ, ὡς ἀρχικὴ κατατόπιση τῆς συντροφιᾶς, μίαν συνέντευξη, στὴν Βένα Γεωργακοπούλου,
τοῦ Τάκη Θεοδωρόπουλου.
Θεωρῶ διπλὴ, τριπλὴ ἀνάγνωσή μου, τ' ὅ,τι ἀντιγράφω τὸ κείμενο καὶ βάζω τοὺς τόνους καὶ πνεύματα, πού,
χωρὶς αὐτὰ ἡ Ἑλληνικὴ Γλώσσα εἶναι κολοβή κι' ἀξιοθρήνητη.
~
«Ὁ Ἀριστοφάνης ἔκανε διάσημο τὸν Σωκράτη γελοιοποιῶντας τον».
* Ἐλευθεροτυπία, 10 Ἀπριλίου 2010.

Εικόνα . - Ὁ Τάκης Θεοδωρόπουλος, ὁ κατεξοχὴν ἀρχαιολάτρης Ἕλληνας συγγραφέας - ὄχι, δὲν
εἶναι αὐτὸς ποὺ πιστεύει στὸ δωδεκάθεο - μετὰ τὸ συναρπαστικὸ «Μυθιστόρημα τοῦ Ξενοφώντα» (2004), ἐπιστρέ-
φει μὲ ἀκόμα ἕνα βιβλίο ποὺ ἀντλεῖ ἀπὸ τὴν ἀρχαία Ἀθήνα κι' ἄς μὴν εἶναι αμέσως φανερὸ ἀπὸ τὸν τίτλο του.
Κι' ὅμως.Τὸ «Ξυπόλητο σύννεφο» (ἐκδόσεις Ὠκεανίδα) ἔχει ὡς ἥρωες τὸν Σωκράτη καὶ τὸν Ἀριστοφάνη. Μᾶς μετα-
φέρει τὴν ἐποχὴ ἀκριβῶς ποὺ ὁ δεύτερος ἔγραψε καὶ ἀνέβασε στὰ Μεγάλα Διονύσια τὶς «Νεφέλες» του, τὴν κωμω-
δία ποὺ διασύρει τὸν Σωκράτη. Πολύχρωμο καὶ πληθωρικό, ὅπως καὶ ἡ Ἀθήνα τῆς ἐποχῆς, στοχαστικὸ καὶ εἰρωνι-
κό ὅπως οἱ κεντρικοί του ἥρωες, τὸ βιβλίο, ὅσο κι' ἄν σέβεται τὴν ἱστορικὴ ἀλήθεια, παίρνει τὶς ἀπαραίτητες μυθο-
πλαστικὲς ἀποστάσεις γιὰ νὰ ἀφορᾶ τὸν σημερινὸ ἀναγνώστη τῆς καλῆς λογοτεχνίας. Μερικές, ὅμως, ἀπορίες μας
χρήζουν ἀπαντήσεων.

Γιατί σᾶς ἐνδιέφεραν τόσο, ὥστε νὰ τοὺς ἀφιερώσετε ἕνα βιβλίο, οἱ «Νεφέλες»;

«Εἶναι ἕνα ἀπὸ τὰ μεγαλύτερα πνευματικὰ αἰνίγματα ὅλων τῶν ἐποχῶν. Ἔχουμε ἕναν νέο, μόλις εἴκοσι τριῶν ἐτῶν,
ταλαντοῦχο κωμωδιογράφο, ὁ ὁποῖος διασύρει καὶ συκοφαντεῖ κάποιον ὀνόματι Σωκράτη. Τὸν ἐμφανίζει ὡς πνευ-
ματικὸ ἀπατεώνα, τοῦ φορτώνει ὅ,τι μπορεῖ νὰ φορτώσει κανεὶς στοὺς σοφιστές - τὴ φιλοχρηματία τους καὶ τὴν ἀνα-
τροπὴ τῶν ἀποδεκτῶν ἀξιῶν. Τὸ αἴνιγμα δὲν θὰ ἦταν αἴνιγμα ἄν ὁ περὶ οὗ ὁ λόγος Σωκράτης δὲν ἦταν ὁ γνωστὸς
Σωκράτης, ἕνας σοφὸς ὁ ὁποῖος δὲν εἰσέπραξε ποτὲ δεκάρα ἀπὸ τὴ σοφία του καὶ ὁ ὁποῖος ἐπιτέθηκε στοὺς σοφιστὲς
μὲ τὴν ἴδια ἔνταση ποὺ τοὺς ἐπιτίθεται καὶ ὁ Ἀριστοφάνης. Σημειωτέον ὅτι τὸ 423 π.Χ., ὅταν ὁ Ἀριστοφάνης παρουσί-
ασε τὶς "Νεφέλες", τὸν Σωκράτη τὸν ἤξεραν στὴν Ἀθήνα μόνον ἐλάχιστοι μυημένοι φίλοι του.Ἡ κωμωδία τὸν κάνει διά-
σημο γελοιοποιῶντας τον.Σκεφθεῖτε ποιά θὰ ἦταν ἡ ἀντίληψή μας, ὄχι μόνον γιὰ τὸν Σωκράτη, ἀλλἀ καὶ γιὰ τὴν Ἀθή-
να ὁλόκληρη, ἄν ἀπὸ τὴν ἐποχὴ ἐκείνη εἶχαν σωθεῖ μόνον οἱ κωμωδίες τοῦ Ἀριστοφάνη. Τὸ ἀπόλυτο πρότυπο τοῦ πο-
λιτισμοῦ μας θὰ ἦταν ἕνα πρότυπο πρὸς ἀποφυγήν. Ἔπειτα εἶναι καὶ ἡ περιρρέουσα ἀτμόσφαιρα ποὺ μὲ ἐνδιαφέρει:
ὁ Πελοποννησιακὸς Πόλεμος, ἡ δημοκρατία ποὺ ἔχει παραδοθεῖ στὰ χέρια τῶν δημαγωγῶν, ὁ ἀνερχόμενος Ἀλκιβιάδης.
. Ὅμως τὸ αἴνιγμα παραμένει αἴνιγμα. Καὶ τὰ αἰνίγματα αὐτοῦ τοῦ τύπου εἶναι πρώτης τάξεως πρώτη ὕλη γιὰ τὴ φαν-
τασία τοῦ μυθιστοριογράφου».
Πιστεύετε ὅτι τό 'βαλε τὸ χεράκι του, τελικά, ὁ Ἀριστοφάνης στὸ τέλος τοῦ Σωκράτη;

«Ἐκεῖνο ποὺ ξέρω εἶναι πὼς ὁ Σωκράτης, στὴν Ἀπολογία του, λέει ὅτι δὲν φοβᾶται τόσο τοὺς κατήγορους καὶ τὶς κα-
τηγορίες τους ὅσο φοβᾶται τὸν κωμωδιογράφο, ποὺ τὸν διέσυρε στὴ συνείδηση τῶν συμπολιτῶν του. Ἄν σκεφθεῖτε ὅτι
ἀνάμεσα στὴ δίκη καὶ στὶς "Νεφέλες" μεσολαβεῖ ἕνα τέταρτο τοῦ αἰώνα, μπορεῖτε νὰ ὑπολογίσετε τὸ βάρος τῆς ζημιᾶς
ποὺ ὁ Σωκράτης θεωρεῖ ὅτι τοῦ ἔκανε ὁ Ἀριστοφάνης».
Τὸ βιβλίο σας, ἄν καὶ βλέπει μὲ θαυμασμὸ τὸν Σωκράτη, δὲν μπορεῖ νὰ καταδικάσει τὸν Ἀριστοφάνη. Διακρίνει στὶς
«Νεφέλες» ἀκόμα καὶ μία προσπάθειά του νὰ ἀνοίξει διάλογο μὲ τὸν Σωκράτη! Ἦταν τὸ βιβλίο ἕνας τρόπος νὰ ξεκα-
θαρίσετε μέσα σας τὴ σύγκρουση τῶν δύο ἀνδρῶν;

«Μὰ καὶ βέβαια θαυμάζω τὸν Σωκράτη, ὅπως καὶ θαυμάζω καὶ τὸν Ἀριστοφάνη! Στὸ κάτω κάτω καὶ οἱ δύο μοιράζον-
ται τὴν ἀπογοήτευσή τους ἀπὸ τὴν Ἀθήνα. Κι' ἐκεῖ ποὺ λέει κανεὶς ὅτι κατὰ βάθος θὰ ἔπρεπε νὰ συμφωνοῦν, ἐμφανί-
ζονται οἱ "Νεφέλες".Καὶ ἀναρωτιέμαι: μήπως ὄντως ὁ κωμωδιογράφος εἶχε δίκηο, μήπως ὁ Σωκράτης τότε ἦταν ἕνας
περίεργος τύπος τῶν Ἀθηνῶν, ὁ ὁποῖος τοὺς ἔλεγε πράγματα ἀκατανόητα, ἄρα τοὺς ἔκανε νὰ ὑποψιαστοῦν ὅτι κάτι
ἔκρυβε;Μήπως ὁ Ἀριστοφάνης ἔχει ἀντιληφθεῖ τὴν ἀξία τοῦ Σωκράτη καὶ θέλει νὰ συνομιλήσει μαζύ του μὲ τοὺς δικούς
του ὅρους, μὲ τοὺς ὅρους τῆς κωμωδίας δηλαδή; Τὸ μεγαλεῖο τοῦ Ἀριστοφάνη εἶναι ὅτι πῆρε τὴν κωμωδία ἀπὸ ἕνα εἶ-
δος βαριετέ, ὅπως ἦταν ὥς τότε, καὶ τῆς ἔδωσε δραματικὴ ὑπόσταση. Δὲν τοῦ φτάνει νὰ γελοῦν μὲ τὰ ἀστεῖα του. Θέ-
λει νὰ τὸν πάρουν στὰ σοβαρά. Κι' ἄν ἀξίζει νὰ σκύψεις λίγο παραπάνω στὴν ἐποχὴ ἐκείνη εἶναι γιατί βλέπεις πὼς οἱ
ἄνθρωποι ἀντιμετώπιζαν τὰ ἴδια προβλήματα μὲ ἐμᾶς, εἶχαν τὰ ἴδια διλήμματα καὶ τὶς ἴδιες μικρότητες, ἁπλῶς ἔκαναν
τὸν κόπο νὰ σκεφτοῦν. Στὴν πραγματικότητα, μιλῶντας γιὰ τὸν Σωκράτη καὶ τὸν Ἀριστοφάνη, γιὰ τὸ σήμερα μιλάω».

Εικόνα * Νεφέλαι, Ἐθνικὸ Θέατρο: ὁ Χορός. Ἐπίδαυρος, 1970.

Εικόνα * Κριτικὴ γιὰ τὴν ἴδια ἐκείνη παράσταση.
[Αὐριο ἡ συνέχεια].
Εἶμαι ὁ μεσιὲ Κλινοηδυεπὴς
ὡραῖος, ὀλέθριος.
Καί, ἡ τελευταία λέξη τῆς κλιν'-ἐρασμιότητος: :klino:
Περᾶστε τὸ ποντίκι σας πάνω στὴν εἰκόνα, τίποτ' ἄλλο δὲν σᾶς λέω!
Άβαταρ μέλους
ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ
Extreme poster
 
Δημοσ.: 32303
Εγγραφη: Ιανουάριος 31st, 2008, 11:31 pm
Τοποθεσια: Κλινοηδυεπὲς ΠαραΓατιανὸν ἀθηναϊκὸν κλεινὸν τέρας. Κλινοχαρής ἐπωνομασθεὶς Οἰδίνους!
Το μέλος ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Δεκέμβριος 2013: Νὰ ἤμουν τώρα Ἀρχαῖος Ἕλληνας...

Δημοσίευσηαπό ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ » Ιανουάριος 19th, 2017, 10:12 am

Νὰ ἤμουν τώρα ἀρχαῖος Ἕλληνας...- καὶ τί στὸν κόσμο!
~
Εικόνα

Τάκης Θεοδωρόπουλος:
«Ὁ Ἀριστοφάνης ἔκανε διάσημο τὸν Σωκράτη γελοιοποιῶντας τον».

Εικόνα

* Ἐλευθεροτυπία, 10 Ἀπριλίου 2010.
2η συνέχεια, τελευταία.

-
.Ἔχετε ξαναγράψει μυθιστόρημα μὲ ἀρχαῖο ἑλληνικὸ θέμα. Σὲ αὐτὸ ἐδῶ, ὅμως, μαζὺ μὲ ἕναν ἀνάλαφρο τόνο,
εἰσάγετε ὡς μυθιστορηματικὰ πρόσωπα θεοὺς καὶ... δαίμονες. Σὲ τί βοήθησε αὐτὴ ἡ ἐπιλογή;

«Δὲν εἶμαι οὔτε φιλόλογος οὔτε ἱστορικὸς οὔτε φιλόσοφος. Εἶμαι μυθιστοριογράφος. Κι' αὐτὸ σημαίνει ὅτι ὅσο
κι' ἄν μὲ ἐνδιαφέρει ἐκείνη ἡ ἐποχή, ὅσο κι' ἄν ἀγαπάω τὴν ἀρχαία ἑλληνικὴ γλώσσα, ὅσο κι' ἄν ἀπολαμβάνω
ὅσο τίποτε ἆλλο τὴν ἀνάγνωση τῶν πλατωνικῶν διαλόγων, ἔχω πᾶντα τὴ συνείδηση τοῦ ἀνθρώπου τοῦ εἰκο-
στοῦ πρώτου αἰώνα.Διαβάζω τὸν Πλάτωνα καὶ τὸν Ἀριστοφάνη μέσα ἀπὸ τὸν Ντοστογιέφσκι καὶ τὸν Καμύ. Καὶ
εἶναι ἔντυπωσιακὸ μὲ ποιόν τρόπο καὶ σὲ ποιόν βαθμὸ οἱ μὲν δικαιώνουν τοὺς δέ, ὅσες διαφορὲς κι' ἄν ἔχουν.
Τὸ ἀνθρώπινο Σῦμπαν ποὺ ἔπλασαν οἱ Ἕλληνες ἐξακολουθεῖ νὰ εἶναι ἐνεργὸ στὸ σύγχρονο μυθιστόρημα. Κατὰ
τὰ ἆλλα, ἔπρεπε νὰ περάσω μέσα ἀπὸ τὸ "Μυθιστόρημα τοῦ Ξενοφώντα", ποὺ ἦταν γιὰ μένα ἕνα ἐργαστήριο,
γιὰ νὰ φτάσω στὸ "Ξυπόλητο Σύννεφο" νὰ κατακτήσω αὐτὴν τὴν "ἀβάσταχτη ἐλαφρότητα τῆς ἀφήγησης", ὅ,τι
πιὸ σοβαρὸ ἔχει νὰ καταθέσει ἡ μυθιστορηματική τέχνη».
.Ὑπάρχει στὸ βιβλίο, ἔστω καὶ ἀπὸ τὸν ἀφηγητή, μία διάχυτη εἰρωνεία ἀπέναντι στὴν ἀθηναϊκὴ δημοκρατία.
Γιατί;

«Ὁ ἀφηγητής, ποὺ εἶναι ὁ Δαίμων τοῦ Σωκράτη καὶ ζεῖ στὶς μέρες μας, δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ μὴν ἀντιμετωπίζει
μὲ τὴ σχετικὴ εἰρωνεία τὴν ἀθηναϊκὴ δημοκρατία, ἡ ὁποία καταδίκασε σὲ θάνατο τὸν προστατευόμενό του. Ἐξ-
άλλου καὶ οἱ δύο ἥρωες αὐτῆς τῆς ἱστορίας τηροῦσαν τὶς αποστάσεις τους ἀπὸ τὴ δημοκρατία τῆς ἐποχῆς. Καί,
ἄν μὴ τί ἆλλο, τότε ἡ δημοκρατία ἦταν ἕνα ἀνθρώπινο πείραμα, ἀπαιτοῦσε καὶ θᾶρρος καί, κυρίως, μιὰ ματιὰ
σὲ ἐγρήγορση γιὰ νὰ μπορεῖ νὰ γίνει βιώσιμο. Σήμερα τὴ θεωροῦμε ὡς κάτι δεδομένο, ἕνα σύστημα στὸ ὁποῖο ἔ-
χουμε φορτώσει ὅλες τὶς δυνατὲς ἰδεολογικὲς ἀγκυλώσεις μὲ τὰ γνωστὰ καταθλιπτικὰ ἀποτελέσματα. Σήμερα
ἔχει καταντήσει μία κοινοτοπία σὰν ὅλες τὶς ἆλλες. Θὰ πρέπει νὰ τῆς ξαναδώσουμε τὰ χαρακτηριστικὰ τῆς πε-
ριπέτειας ἄν θέλουμε νὰ τὴ σώσουμε καὶ νὰ σωθοῦμε κι' ἐμεῖς ἀπὸ τοὺς τυραννίσκους ποὺ τὴ λυμαίνονται».
.Ἐπιμένετε νὰ ἐμπλουτίζετε μὲ δοκιμιακὲς σελίδες ἕνα μυθιστόρημα μὲ συναρπαστικὸ ὑλικὸ καὶ στρατιὲς ἀπὸ
πρόσωπα. Γιατί δὲν σᾶς ἀρκεῖ πιὰ ἡ «ἁπλὴ» ἀφήγηση;

«Ποτέ, σὲ κανέναν, δὲν ἔφτανε μόνον ἡ αφήγηση. Μὴν ξεχνᾶτε ὅτι ὁ Βικτὼρ Οὑγκὸ τὴ διακόπτει στοὺς "Ἀθλίους"
γιὰ νὰ μιλήσει γιὰ εἴκοσι ὁλόκληρες σελίδες γιὰ τὴ γέννηση τῆς ἀργκό. Ἤ ὁ Ντοστογιέφσκι γιὰ τὴν κατάσταση
τῶν σιδηρόδρομων.Κι' αὐτὸ δὲν εἶναι θέμα ὑφολογικῆς κοκεταρίας.Εἶναι ζήτημα ὑπαρξιακὸ τῆς ἴδιας τῆς γραφῆς:
τὸ μυθιστόρημα καὶ τὸ δοκίμιο εἶναι δύο εἴδη γραφῆς ποὺ γεννήθηκαν τὴν ἴδια ἐποχὴ γιὰ νὰ ἀνοίξουν ἄγνωστους
δρόμους στὴ σκέψη.Προτείνουν μία μόνιμη ἀπορία, μία πλάγια ματιὰ ἀπέναντι στὸν κόσμο, ἐκεῖ ποὺ ἡ φιλοσοφία
ἤ ἡ θεολογία ὀργανώνουν συστήματα, καταλήγουν σὲ συμπεράσματα καὶ προβάλλουν λύσεις. Ὑπάρχει καὶ κάτι
ἀκόμη: ἡ μυθιστορηματικὴ γραφὴ ποὺ κυριαρχεῖ σήμερα, παραέχει γίνει εὑρηματικὴ γιὰ νὰ εἶναι εἰλικρινής. Λίγες
δόσεις ἀπὸ δοκίμιο βοηθοῦν τὴν αὐτοσυνειδησία της».
Μὲ σημάδεψαν οἱ «Ὄρνιθες» τοῦ Κούν.
Οἱ «Νεφέλες» πολὺ δύσκολα ἀνεβαίνουν στὸ θέατρο, ἀφοῦ τὸ κοινὸ δὲν μπορεῖ νὰ γελάσει μὲ τὸν Σωκράτη. Τἠν
ἴδια ἀμηχανία καὶ ἀνικανότητα ἔχουν καὶ οἱ σκηνοθέτες. Ἔχετε νὰ προτείνετε κάποια λύση;

«Ἐγὼ δὲν γελάω μὲ τὸν Ἀριστοφάνη. Ἡ δύναμή του εἶναι στὴν ἀμεσότητα καὶ τὴ σκληρότητα τοῦ λόγου του, στὴν
ὠμή του εἰλικρίνεια. Εἶναι ἕνα μεγάλο ζήτημα ἡ παράσταση τοῦ ἀρχαίου δράματος, εἰδικὰ δὲ τοῦ Ἀριστοφάνη, ὁ
ὁποῖος ἐμπλουτίζεται μὲ σύγχρονες ἀτάκες καὶ μπόλικο λαϊκὸ πανηγύρι λὲς καὶ δὲν μπορεῖ νὰ σταθεῖ ἀπὸ μόνος
του. Ἀντιλαμβάνομαι τὴν ἀμηχανία σκηνοθετῶν, ήθοποιῶν καὶ κριτικῶν. Εἶναι σὰν νὰ βαρᾶς τὸ κεφάλι σου στὸ
μάρμαρο ἐλπίζοντας πὼς θὰ σπάσει τὸ μάρμαρο. Παρ' ὅλα αὐτά, δὲν ξεχνάω πόσο μὲ σημάδεψαν στὴν ἐφηβεία
μου οἱ "Ὄρνιθες" τοῦ Κοὺν κι' ἕνα θέαμα μὲ τίτλο "Οὐτοπία", ποὺ εἶχε κάνει ὁ Ρονκόνι συνθέτοντας ὅλα τὰ "οὐτο-
πικὰ" χωρία τοῦ Ἀριστοφάνη. Οὔτε στὴ μία οὔτε στὴν ἄλλη περίπτωση δὲν προσπαθοῦσαν νὰ σὲ
κάνουν νὰ γελάσεις. Ἆλλα έψαχναν
».
Μήπως τελικὰ τὸ θέατρο εἶναι τὸ πραγματικὸ μεγαλεῖο τῶν ἀρχαίων;

«Ε, ναι! Ἄν σκεφθεῖτε ὅτι τἠ διπλωματική μου τὴν ἔκανα στὸν Ἀριστοφάνη καὶ τὸ διδακτορικό μου, τὸ ὁποῖο δὲν
ὁλοκλήρωσα, εἶχε γιὰ θέμα τοὺς γυναικείους χαρακτῆρες στὴν τραγωδία. Πιστεύω ὅτι ἡ τραγικὴ σκέψη, μαζὺ μὲ
τὴν ἄλλη της ὄψη, τὴν κωμική, εἶναι τὸ κληροδότημα τῶν ἀρχαίων Ἑλλήνων ποὺ σημάδεψε περισσότερο τὸν πολι-
τισμό μας.Στὴ σκηνὴ τοῦ θεάτρου τοῦ Διονύσου γεννήθηκε τὸ πρότυπο τοῦ διχασμένου ἀνθρώπου σὲ μόνιμη ἀσυμ-
φωνία μὲ τὴν ἀνθρώπινη κατάστασή του, ἄρα σὲ μόνιμη ἀναζήτηση τῆς ἐλευθερίας του.
Κι' ἄν μὲ γοητεύει ὁ Σω-
κράτης
εἶναι γιατί ἔβγαλε τὸ ἀνθρώπινο σῦμπαν ἀπὸ τὴ σκηνὴ τοῦ θεάτρου καὶ τὸ ἄφησε νὰ κυκλοφορεῖ ἐλεύθερο
στοὺς δρόμους τῆς πόλης
. Αὐτό θὰ εἶναι καὶ τὸ ἑπόμενο μυθιστόρημά μου, δίδυμο μὲ τὸ "Ξυπόλητο Σύννεφο", μὲ
ἥρωα τὸν Σωκράτη, ποὺ παλεύει νὰ ἀποδείξει πὼς δὲν εἶναι κωμικός, ἀλλὰ τραγικὸς ἥρωας».

Εικόνα * Ἐθνικὸ Θέατρο, 1970.
Εἶμαι ὁ μεσιὲ Κλινοηδυεπὴς
ὡραῖος, ὀλέθριος.
Καί, ἡ τελευταία λέξη τῆς κλιν'-ἐρασμιότητος: :klino:
Περᾶστε τὸ ποντίκι σας πάνω στὴν εἰκόνα, τίποτ' ἄλλο δὲν σᾶς λέω!
Άβαταρ μέλους
ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ
Extreme poster
 
Δημοσ.: 32303
Εγγραφη: Ιανουάριος 31st, 2008, 11:31 pm
Τοποθεσια: Κλινοηδυεπὲς ΠαραΓατιανὸν ἀθηναϊκὸν κλεινὸν τέρας. Κλινοχαρής ἐπωνομασθεὶς Οἰδίνους!
Το μέλος ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Δεκέμβριος 2013: Νὰ ἤμουν τώρα Ἀρχαῖος Ἕλληνας...

Δημοσίευσηαπό Wild Rebel » Ιανουάριος 23rd, 2017, 4:37 am

Αρχαία ελληνικά ανέκδοτα

Εικόνα

Τα αρχαία Ελληνικά ανέκδοτα είναι πνευματώδη και διδακτικά. Μας χαρίζουν το γέλιο αλλά εκφράζουν και το αρχαίο Ελληνικό πνεύμα στην πιο χαριτωμένη μορφή του.

Είπε κάποιος στον Αρίστιππο ότι η Λαΐδα δεν τον αγαπά, αλλά προσποιείται ότι τον αγαπά. Ο Αρίστιππος απάντησε:
«Ούτε το κρασί ή το ψάρι με αγαπούν, εγώ όμως τα απολαμβάνω».
Εικόνα
[email protected]~~~~~~~~~~~~

Ένας άντρας είπε στην ερωτομανή γυναίκα του:
«Τι θέλεις να κάνουμε, να φάμε ή να κάνουμε έρωτα».
Εκείνη του είπε:
«Ό,τι θέλεις, ψωμί πάντως δεν έχουμε».
Εικόνα
[email protected]~~~~~~~~~~~~

Είπε κάποιος στον Διογένη:
«Οι συμπολίτες σου σε καταδίκασαν σε εξορία».
Και ο φιλόσοφος απάντησε:
«Κι εγώ τους καταδίκασα να μένουν στον τόπο τους».
[email protected]~~~~~~~~~~~~

Ο Διδύμων, οφθαλμίατρος της εποχής εξετάζει το μάτι μιάς κοπέλας. Ο Διογένης τον βλέπει. Ξέρει ο Διογένης ότι ο Διδύμων είναι τύπος ερωτίλος, κοινώς γυναικάς. Και του λέγει «Πρόσεξε Διδύμωνα, μήπως εξετάζοντας τον οφθαλμό, φθείρεις την κόρην».
[email protected]~~~~~~~~~~~~

Επαινούσαν μερικοί μπροστά στον Άγη τους Ηλείους, γιατί ήταν πολύ δίκαιοι κριτές στους Ολυμπιακούς αγώνες. Ο Άγης ρώτησε με απορία:
- Και είναι τόσο σπουδαίο το ότι οι Ηλείοι μια φορά στα τέσσερα χρόνια γίνονται δίκαιοι;
Εικόνα
[email protected]~~~~~~~~~~~~

Ένας πατέρας ζήτησε από τον Αρίστιππο να διδάξει τον γιο του. Ο φιλόσοφος ζήτησε αμοιβή 500 δραχμές. Ο πατέρας θεώρησε υπερβολικό το ποσό.
-«Με τόσαχρήματα», είπε, «θα μπορούσα να αγοράσω ένα ζώο».
-«Αγόρασε», είπε ο Αρίστιππος, «κι έτσι θα έχεις δύο».
[email protected]~~~~~~~~~~~~

Ο Διογένης ζητούσε ελεημοσύνη απο ένα άγαλμα. Όταν τον ρώτησαν γιατί
κάνει κάτι τέτοιο απάντησε:
- Εξασκούμαι στο να μην απογοητεύομαι απο την αναισθησία των ανθρώπων.
Εικόνα
[email protected]~~~~~~~~~~~~

Παρακινούσαν τον Φίλιππο τον Μακεδόνα να εξορίσει κάποιον που τον κακολογούσε. Ο Φίλιππος απάντησε:
- Δεν είστε καλά!! Θέλετε να τον στείλω να με κατηγορεί και σ' άλλα μέρη;
[email protected]~~~~~~~~~~~~

Ένας φαλακρός έβριζε τον Διογένη. Ο φιλόσοφος γύρισε και του είπε:
«Δεν σου ανταποδίδω τις βρισιές, αλλά θα ήθελα να πω ένα "μπράβο" στις τρίχες σου, γιατί απαλλάχτηκαν από ένα κακορίζικο κεφάλι».
Εικόνα
[email protected]~~~~~~~~~~~~

Ρώτησε κάποιος τον Αντισθένη τι είδους γυναίκα θα ήταν κατάλληλη για γάμο. Ο φιλόσοφος του είπε:
«Το πράγμα είναι δύσκολο. Αν παντρευτείς ωραία, θα την έχεις με άλλους κοινή, αν άσχημη, θα είναι σαν να σου επέβαλαν ποινή».
[email protected]~~~~~~~~~~~~

Πληροφορήθηκε ο Αριστοτέλης από κάποιον ότι μερικοί τον έβριζαν. Ο φιλόσοφος απάντησε: «Καθόλου δεν με νοιάζει. Όταν είμαι απών, δέχομαι ακόμα και να με μαστιγώνουν».
[email protected]~~~~~~~~~~~~
Πηγή: "Αρχαία Ελληνικά Ανέκδοτα" - Εκδόσεις Σαββάλα
Άβαταρ μέλους
Wild Rebel
Maniac poster
 
Δημοσ.: 10020
Εγγραφη: Αύγουστος 28th, 2011, 9:44 am
Το μέλος Wild Rebel, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Δεκέμβριος 2013: Νὰ ἤμουν τώρα Ἀρχαῖος Ἕλληνας...

Δημοσίευσηαπό ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ » Φεβρουάριος 1st, 2017, 8:33 pm

Νὰ ἤμουν τώρα ἀρχαῖος Ἕλληνας...- καὶ τί στὸν κόσμο!
~
Παρακολουθοῦμε τὸ βιβλίο "Ὁ Ἔρως στὴν Ζωὴ τῶν Ἀρχαίων Ἑλλήνων".
Εἰσαγωγὴ - περίληψη - μετάφραση - σχόλια: Γεώργιος Στεφ. Καραγιάννης, Τόμος Γ΄.


.Ἑλληνικὸς πολιτισμὸς, 8.
ΙΙΙ) Ἔρως τῶν ἀξιῶν - Ἔρως τῆς ἀλήθειας.
2η συνέχεια.
~
.Συνεπῶς ὁ Ἔρως τοῦ ἑλληνικοῦ πνεύματος πρὸς τὶς διάφορες ἀξίες - ἀλήθεια - ὀμορφιὰ - ἐλευθερία - δικαιοσύνη
εἶναι ταυτόχρονα καὶ παραδοχὴ ὅτι οἱ ἀξίες αὐτὲς ἔχουν ἀντικειμενικὴ ὕπαρξη. Τὸ ἀντικείμενο τοῦ Ἔρωτος δὲν εἶ-
ναι πλάσμα τῆς ψυχῆς ἤ ὀπτασία ἐπεκτεινόμενη πρὸς τὰ ἔξω τῆς ψυχῆς, ἀλλὰ ἀληθὴς ἀντικειμενικὴ ὕπαρξη.
Ὁ Ἔ-
ρως τῆς ἀλήθειας, κατὰ πρῶτον, εἶναι ἀναζήτηση τῶν θεμελιωδῶν, οὐσιαστικῶν καὶ μὴ οὐσιαστικῶν στοιχείων τῆς
πραγματικότητος.Ὁ Ἔρως, συνεπῶς ὡς βασικὸ στοιχεῖο τῆς Ὑποκειμενικότητος κατὰ τὴν δράση του πρὸς τὸ ἄλλο
«θέτει» (τρόπος τοῦ λέγειν τὸ θέτειν, τὸ ἀναγνωρίζει ὡς αὐθιστάμενον καὶ αἰωνίως ὑπάρχον) ὡς ἀντικειμενικὴ ὕπ-
αρξη, καὶ ὄχι μόνον αὐτό, ὁριοθετεῖ ἐξωτερικὰ καὶ ἐσωτερικὰ τὸ Ἄλλο (Α).
.Κατ' ἀρχὴν ἐξωτερικὰ διότι ὁ Ἔρως εἶναι ὄχι μόνον ἀναζητητὴς τῆς ἀντικειμενικῆς ὑπάρξεως τοῦ ὄντος, ἀλλὰ πα-
ράλληλα, τῆς μορφῆς, τοῦ σχήματος, τῶν ὁρίων τοῦ συγκεκριμένου ἐρωτικοῦ ἀντικειμένου ἐνδιαφέροντος, καὶ μετὰ
ταῦτα ἀναζητεῖ τὸ ἐσωτερικὸ στοιχεῖο τὸ ὁποῖον ἐνῶ ἐξωτερικὰ εἶναι πεπερασμένο, ἐσωτερικὰ εἶναι ἄπειρο.
Καὶ ἐδῶ συντελεῖται, ἡ κατὰ τοὺς Πυθαγορείους σύζευξις τοῦ ἀπείρου καὶ τοῦ πέρατος. Ὁ Ἔρως ὑπὸ τὴν ἑλληνικὴν
ἔννοιαν τοῦ ὅρου ἀναζητεῖ (...) ὅλες τὶς παραμέτρους τοῦ «εἶναι» οἱ ὁποῖες ἐφ' ὅσον ὑπάρχουν ἀντικειμενικά, ἀνα-
ποφεύκτως ἔχουν ἰδιότητες στατικές, σταθερές, ἀπαράλλακτες, ἀμετάβλητες· παράλληλα βεβαίως διαθέτει τὸ ὄν
καὶ μεταβλητές, ἀσταθεῖς, ἀπροσδιόριστες, ἀκαταμέτρητες παραμέτρους, ἐσωτερικὲς κυριώτατα, καὶ αὐτὲς εἶναι
ποὺ πλουτίζουν τὴν ἀνθρώπινη ψυχὴ μὲ περιεχόμενα ἐπίσης ἄπειρα ἐσωτερικά. (...) Τὸ μεγάλο πάθος εἶναι αὐτὸ
ποὺ περιμένει τὸ ἀδύνατο, εἶχε τονίσει ὁ S. Kierkegaard (Φόβος καὶ Τρόμος...) τὰ ἐσώψυχα περιεχόμενα δἒν ἔχουν
τίποτε τὸ στατικό, γι' αὐτὸ ἄλλωστε δὲν μπορεῖ κανεὶς νὰ περιγράψει τὴ δύναμη τοῦ Ἔρωτος μὲ μαθηματικοὺς τύ-
πους ὅπως συμβαίνει μὲ τὴν ἑλκτικὴ δύναμη τοῦ μαγνητισμοῦ π.χ.
.Αὐτὴ τὴν πλούσια ἐξωτερικὴ ἀντικειμενικὴ πραγματικότητα τῶν ἀπείρων περιεχομένων ἀναζητεῖ ὁ Ἔρως τῆς πλού-
σιας ψυχῆς τοῦ ἀνθρώπου, ἡ ὁποία ἐνῶ εἶναι σχετικῶς πλουσία καὶ ταυτόχρονα πένης, καθότι ὁ Ἔρως κατὰ Πλά-
τωνα εἶναι γυιὸς τοῦ Πόρου καὶ τῆς Πενίας, ταυτόχρονα καὶ ἐμπλουτίζεται ἀπὸ τὸ βάρος τοῦ ἀπείρου ἐρωτικοῦ
ἀντικειμένου.
.Ὁλόκληρη ἡ ἑλληνικὴ μυθολογία κυριαρχεῖται ἀπὸ τὴν ἔννοια τῆς δυϊστικῆς κατασκευῆς τῆς ὅλης πραγματικότητος.
.Ὑπάρχει ἀφ' ἑνὸς τὸ ὑποκείμενον - ἄνθρωπος καὶ ἀφ' ἑτέρου τὸ ἀντικείμενον - κόσμος.Ὑπάρχει τὸ Ποιοῦν στοιχεῖον,
καὶ τὸ Πάσχον στοιχεῖον, κατὰ τοὺς Στωικούς, ὑπάρχει τὸ σταθερὸ στοιχεῖον - ἄμορφη ὕλη - ἔμμορφος ἰδέα - Πλάτων
καὶ τὸ μεταβλητὸν στοιχεῖον - βιολογικὰ ὄντα - Πλάτων ἐπίσης· ὑπάρχει τὸ στατικὸ καὶ δυναμικὸ στοιχεῖο τῆς πραγ-
ματικότητος (Ἀριστοτέλης) καὶ οὕτω καθ' ἑξῆς.Ὑπάρχει ὁ θεῖος Οὐρανὸς - Κρόνος ποὺ γεννᾶ τὸν Δία ἐπὶ τῆς Γῆς, μιὰ
μυθολογικὴ εἰκόνα ποὺ σημαίνει τὴν ταυτόχρονη ὕπαρξη τοῦ Ὑποκειμένου καὶ τοῦ Ἀντικειμένου, καὶ συναφὴς πρὸς
τὸν μῦθο τῆς γεννήσεως τοῦ Διὸς ἐπὶ τῆς Γῆς εἶναι καὶ ὁ μῦθος τῆς γέννησης τοῦ Ἰησοῦ ἐπὶ τῆς Γῆς, πρᾶγμα ποὺ σημα-
ίνει ἐπίσης ὅτι καὶ οἱ βασικοὶ θρησκευτικοὶ μῦθοι τοῦ χριστιανισμοῦ, ἀναγνωρίζουν συμβολικὰ τὴν ὕπαρξη τοῦ ὑποκει-
μενικοῦ παράγοντος καὶ τοῦ ἀντικειμενικοῦ στοιχείου τῆς πραγματικότητος.

Εικόνα * Tὸ ἄγαλμα τοῦ Δία ἀπὸ τὸν 1ο αἰώνα μ.Χ.
Στὸν θρόνο του. Μὲ τὸ ἀριστερό του χέρι κρατᾶ τὸ σκῆπτρο του καὶ μὲ τὸ δεξί του τὴν θεὰ Νίκη.
Στὰ πόδια του κάθεται ὁ ἀετός του.
Μουσεῖο Ἑρμιτάζ, Ἁγία Πετρούπολη.


[Συνεχίζει].
Εἶμαι ὁ μεσιὲ Κλινοηδυεπὴς
ὡραῖος, ὀλέθριος.
Καί, ἡ τελευταία λέξη τῆς κλιν'-ἐρασμιότητος: :klino:
Περᾶστε τὸ ποντίκι σας πάνω στὴν εἰκόνα, τίποτ' ἄλλο δὲν σᾶς λέω!
Άβαταρ μέλους
ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ
Extreme poster
 
Δημοσ.: 32303
Εγγραφη: Ιανουάριος 31st, 2008, 11:31 pm
Τοποθεσια: Κλινοηδυεπὲς ΠαραΓατιανὸν ἀθηναϊκὸν κλεινὸν τέρας. Κλινοχαρής ἐπωνομασθεὶς Οἰδίνους!
Το μέλος ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

ΠροηγούμενηΕπόμενη

Επιστροφή στην Θέμα του μήνα

Μετάβαση στην αρχή της σελίδας

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 3 επισκέπτες