Είναι οι νεο-Έλληνες βυζαντινοί;

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις. Αναδρομές και διευκρινίσεις.

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: mnimes_istorikes και 20 επισκέπτες

 

Είναι οι νεο-Έλληνες βυζαντινοί;

1α. ΟΧΙ, είναι Έλληνες από τον 18ο μΧ - Νεοελ. Διαφωτισμός (κοραϊκοί)
4
11%
1β. ΟΧΙ, είναι Έλληνες από το 1204 - (σβορωνικοί)
3
8%
2α. ΝΑΙ, είναι Ρωμαίοι από εποχή Ηρακλείου - 7ος μΧ (καλδελλικοί)
3
8%
2β. ΝΑΙ, είναι Ρωμαίοι από εποχή Μ.Κωνσταντίνου - 4ος μΧ (γιανναρικοί)
3
8%
2γ. ΝΑΙ, είναι Ρωμαίοι από κτίσεως Ρώμης - 753πΧ (μερακλήδες-ρωμανιδικοί)
0
Χωρίς ψήφους
3. ΝΑΙ, είναι Ελληνες=Βυζαντινοί=Αρχαίοι από 1450πΧ (παπαρρηγοπουλικοί)
22
59%
4. ΟΧΙ, δεν υπάρχει έθνος νεο-Ελλήνων (βαρεμένοι)
2
5%
 
Σύνολο ψήφων : 37

Re: Είναι οι νεο-Έλληνες βυζαντινοί;

Δημοσίευσηαπό restart » Δεκέμβριος 12th, 2017, 1:51 am

ενταξει δεν το λες και κουκιδα στο χαρτη...
restart
New poster
 
Δημοσ.: 428
Εγγραφη: Μάιος 15th, 2012, 12:25 am
Το μέλος restart, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Είναι οι νεο-Έλληνες βυζαντινοί;

Δημοσίευσηαπό Brennus dux Gallorum » Δεκέμβριος 12th, 2017, 2:08 am

Για να τελειώνουμε, τα επιχειρήματα των 2 αντιδυτικών (που μέχρι πριν 5 χρόνια θα ήταν 20 αντί για 2) συνοψίζονται στα εξής:

Ζενίθεδρος έγραψε: Η άλωση του 1204 έγινε για δύο λόγους. Ο ένας ήταν για να ξεφτιλίσουν οι Δυτικοί την Ορθοδοξία και ο δεύτερος για να λεηλατήσουν τον πλούτο της Πόλης. Εκτός των αναριθμήτων λειψάνων, ιερών κειμηλίων αρχαιοελληνικών αγαλμάτων, συγγραμμάτων που γλιτώσαν απο την φωτιά, τα καταγεγραμμένα λάφυρα, σε ευγενή μέταλλα, πιάναν αρκετά εκατομμύρια χρυσά Μάρκα. Δεν γκούγκλαρα να παραθέσω το ακριβές ποσό, γιατί θα ήταν ακόμα πιο ενδιαφέρον να δούμε σε τι ποσό θα αντιστοιχούσε αυτό σήμερα. Σε πόσα εκατοντάδες δις δολλάρια; Και εδω μέσα... Άλλος γράφει πως ήταν σε οικονομική παρακμή το Βυζάντιο. Άλλος θεωρεί ανωτέρους πολιτισμικά, εξευγενισμένους και βελούδινους τους ομαδικούς βιασμούς που υπέστησαν οι γιαγιάδες τους και τους ακρωτηριασμούς των παππούδων τους. άλλος βρίσκει αισθητικά ταιριαστότερο τα άλογα του Ηνιόχου να είναι πάνω στον ναό του Αγίου Μάρκου στην Βενετία ...Εντάξει, είπαμε να ήσαστε ευρωλιγούρηδες, αλλά όχι σε σημείο απώλειας λογικού ειρμού και καψίματος εγκεφαλικών κυττάρων που να οδηγεί σε ένα είδος πνευματικής υποαλγησίας βαριάς μορφής. Προφανώς δεν φταίτε εσείς. Αυτό με το οποίο σανοταΐζονται ολόκληρες γενιές, απο βαυαροκρατία και εντεύθεν, στο ιστορικό ζήτημα της πτώσης της Ρωμανίας είναι -εκτός φυσικά απο την χιλιόχρονη σκλαβία των Ελλήνων στους Μπιτζαντίνι, μιάς και όλοι λίγο ή πολύ κρύβετε έναν Πρω(κ)τέα μέσα σας- το εξίσου ανώμαλο, το αφύσικο, το λογικοσοδομιστικό πως οι Τούρκοι, παρότι ερχόμενοι μετά απο 250 χρόνια, ήταν οι λέοντες που την κατασπάραξαν και όχι οι ύαινες που φάγαν τα απομεινάρια και τα κόκκαλα. Μα εάν ήταν οι Τούρκοι οι λέοντες, θα είχε πιάσει σε αυτούς το 10% των έργων τέχνης και συγγραμμάτων που γλίτωσε απο τους βανδαλισμούς και οδήγησε στην Αναγέννηση. Ίσως και περισσότερο.


με άλλα λόγια, να μισήσουμε τον πιο σύγχρονο πολιτισμό των ημερών μας, επειδή πριν 800 χρόνια, μία δύση που δεν είχε καμία σχέση με αυτό που είναι σήμερα, (κακώς μεν) άλωσε την πόλη και έριξε το βυζαντιο, ένα γεγονός που πέρα από το ότι ούτως ή άλλως με τέτοια παρακμή που ζούσε το βυζαντιο (η δύση είχε ηδη 10 πανεπιστήμια, το Βυζαντιο κάτι βιβλιοθηκες σε μοναστηρια) θα ερχόταν κάποτε, ο μέσος Ευρωπαίος το αγνοεί εντελώς ως ιστορικό γεγονός.

Kobayashi έγραψε: Καταληφθηκα, δεν καταληφθηκα, αναφερθηκα σε πολυ συγκεκριμενα παραδειγματα.
Οποιαδηποτε συγκριση της "ναυτοσυνης" των Επτανησων με τις περιοχες που ανεφερα ειναι ... (ας μη προχωρησω σε χαρακτηρισμο)
Την ωρα που θεωρητικα το περιβαλλον οπως το προβαλλει ο καθε κυριος πατησιωτης ηταν υποτιθεται απειρως ευνοικοτερο εκει, παρα στις οθωμανοκρατουμενες περιοχες. Αυτο δεν ειναι απλα θεμα. Ειναι ΤΟ ΘΕΜΑ.

Η ιδια κατασταση και στους δυο αλλους τομεις. Γεωργικο και βιοτεχνια-βιομηχανια.
Μια ανυπαρξια διαχρονικα.

Ε δεν ειναι συμπτωση αυτο. Ειλικρινα, αν για καποιο λογο σταματουσε ο εσωτερικος και εξωτερικος τουρισμος, εχβ την αισθηση οτι θα βλεπαμε συγκλονιστικες σκηνες μιζεριας εκει. Κοινωνια "φυτο-εσωτερικου χωρου".

Η πυκνοτητα στα παλια ειναι επιπλαστη μιας και οφειλονταν στο οτι αποτελουσε καταφυγιο των διωκωμενων απο την ηπειρωτικη Ελλαδα. Στη πιο συγχρονη εποχη οφειλεται α) στον τουρισμο και β) στο οτι δε μεταναστευσαν οχι ομως απο το θαρρος του "μενω και παλευω στον τοπο μου" αλλα απο δειλια του να μετρησουν τις δυναμεις του ενδεικτικο καταλοιπο της ενετοκρατιας.

Αλλα ενταξει, βγαινουν ωραιες καρτ ποσταλ


έχοντας δηλαδή πλήρη άγνοια περι προόδου (οικονομικής, αλλά κυρίως πολιτισμικής) και ναυτοσύνης των επτανήσων (η οποία ήταν ανώτερη και αυτης των νησιών του Αιγαίου) εστιάζουμε στην ναυτοσύνη κάποιων νησιών του Αιγαίου που μέχρι αρκετά αργά είχαν και αυτά βενετους-Γενουάτες-Φραγκους, που είναι η εξαίρεση, και παρακάμπτουμε τα κλεφταρματολίκια, την φτώχεια, την ανέχεια, τις αρρώστιες και την αγραμματοσύνη, που ήταν ο κανόνας
στην Οθωμανική Ελλάδα

200 χρόνια έχουν περάσει κι όμως οι συνέπειες της στέρησης αναγέννησης και διαφωτισμού είναι φανερές, έστω και σε λίγους :lol:

πέρα από την πλάκα, όλα αυτά έχουν λόγο που γράφονται, και σαφέστατα αφενός είναι ο φθόνος, όπως προείπα για ένα μέρος της Ελλάδας επειδή αυτό έζησε και αναπτύχθηκε καλύτερα από τα υπόλοιπα. Αφετέρου, και το πιο βασικό, η αντίληψη για ένα Βυζαντιο που τότε αποτελούσε κοσμοκρατορία (επειδή έτσι μάθαμε στα σχολεία, ασχετα αν δεν ισχύει) και το οποίο αν δεν το είχαν ρίξει οι σταυροφόροι θα κυριαρχούσαμε στον κόσμο σήμερα (που ξαναλέω, απέχει έτη φωτός από την πραγματικότητα. Αυτό βέβαια συνδυάζεται και με την αδυναμία της αντίληψης ότι η ιστορία κάνει κύκλους, ότι για όλα υπάρχει μια ακμή και μια παρακμή, και μάλιστα όταν παρακμάζεις, κοιτάς πως θα γίνεις ένα με τους ακμάζοντες (τα τελευταία χρόνια αποκλειστικά τους δυτικούς) όχι να εναντιωθείς σε αυτούς. Οι αρχαίοι μας, αντι να στραφουν στους τότε βελανιδοφάγους, αντέγραψαν την μεση ανατολή (που ήταν για εκείνη την εποχή ότι η δύση σήμερα) και έγιναν αυτό που ήταν, στο σημείο όμως που βρίσκεται ο κύκλος της ιστορίας σήμερα, οφείλουμε να αντιγράψουμε τους απογόνους των βελανιδοφάγων, αλλιώς, κλείστε τα δυτικά pc σας και την σύνδεση σας και πάρτε ένα καλασνικοφ να τρέχετε στα βουνά σαν τους Παλαιστίνιους .
https://www.youtube.com/watch?v=xqqaOoPXUwc
Brenno duce Galli, apud Alliam flumen delētis legiōnibus Rōmanōrum, evertērunt urbem Romam praeter Capitōlium, pro quo immensam pecuniam accepērunt.
Brennus dux Gallorum
Fast poster
 
Δημοσ.: 4390
Εγγραφη: Μάιος 19th, 2011, 10:46 pm
Τοποθεσια: Δαχομέη
Το μέλος Brennus dux Gallorum, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Είναι οι νεο-Έλληνες βυζαντινοί;

Δημοσίευσηαπό Kobayashi » Δεκέμβριος 12th, 2017, 7:30 am

Το παραληρημα συνεχιζεται.
Να προστεθει παντως κι αυτο: Ειναι συμπτωματικο που οι νιονιοι επειτα απο τοσο διαΦΩΤΙΣΜΟ στεφθηκαν παναξιοι εθνικοι πρωταθλητες στα επιδοματα τυφλοτητας;
Kobayashi
Fast poster
 
Δημοσ.: 3240
Εγγραφη: Σεπτέμβριος 23rd, 2015, 11:10 pm
Το μέλος Kobayashi, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Είναι οι νεο-Έλληνες βυζαντινοί;

Δημοσίευσηαπό Pertinax » Δεκέμβριος 12th, 2017, 7:48 pm

Tikhon έγραψε: δεν το βρίσκω και τόσο κακό το Βυζάντιο ως όρο συντομίας, επρόκειτο άλλωστε για μία αρχαιοελληνική αποικία. μετά την κάθοδο και εδραίωση των Σλάβων στην βόρεια βαλκανική, τις μουσουλμανικές κατακτήσεις σε μέση ανατολή, ήδη από τον 7ο αιώνα όλα αυτά, ήταν αποκλειστικά ένα τυπικό ισχυρό μεν μεσαιωνικό χριστιανικό ελληνικό βασίλειο, οι περιοχές με την εξαίρεση των ελληνιστικών ενδοχώρας Θράκης και Καππαδοκίας αντιστοιχούν στον Β' αποικισμό. Η ειρωνεία είναι πως η φουσκωμένη αντίληψη του Βυζαντίου μας έχει δοθεί από τα απόνερα της Μεγάλης Ιδέας και η μικροδιαστρέβλωση για καλλιέργεια εθνικού φρονήματος στα παιδιά του πάλαι ποτέ ελληνικού εθνικού κράτους μέχρι το 1991, όπου μας πρόβαλλαν μόνο τους χάρτες της περιστασιακής ακμής, Θεοδόσιος, Ιουστινιανός, Ηράκλειος, Βασίλειος, μετά την φασιστική Ά σταυροφορία που ξανατσίμπησε το Βυζάντιο μεγάλο τμήμα της Μικράς Ασίας, Αυτοκρατορία Νίκαιος κλπ. Πλέον αυτή η για τότε εθνικιστικούς λόγους διαστρεβλωμένη εικόνα χρησιμοποιείται κατά κόρον από διάφορους για μοντέρνα ιδεολογήματα, τύπου δικαιολόγηση πολυπολιτισμικότητας, πολυεθνικότητας, οικουμενικότητας για νεοαριστεροορθόδοξους, ε όλοι μαζί ζούσαμε και τότε τουρλουμπούκι, δεν το βλέπετε. Θα μπορούσε εκτός από Βυζάντιο να ξαναρχίσει να χρησιμοποιούνται παράλληλα όροι όπως αυτοκρατορία των Ελλήνων, αλλά εδώ πλέον τίθoνται ζητήματα αν θα υπάρχει Ελλάδα σε μερικές δεκαετίες.

Και επειδή λέμε και ξαναλέμε για το κακό του 1204 επειδή στο μυαλό μας έχουμε εικόνες από χάρτες από εποχές Ηρακλείου, λες και είμασταν έτοιμοι να πάρουμε φαλάγγι το ισλάμ, ας το οπτικοποιήσουμε λιγάκι, το Βυζάντιο το 1200
Εικόνα
Πιο πολύ μου μοιάζει σαν χάρτη που πέτυχε η μικρασιατική εκστρατεία και υλοποιήθηκε η Μεγάλη Ιδέα Επί Βενζέλου, παρά για οικουμενική (sic) αυτοκρατορία όπου υποτάσσονται τρέμοντας με δέος οι Βάρβαροι

Εικόνα
Aυτή ήταν η έκταση του κράτους στην καρδιά της βυζαντινής εποχής (8ος-10ος αιώνας), τότε που είχε όσο ποτέ άλλοτε εθνικό χαρακτήρα. Η νεοελληνική αφήγηση, βέβαια, αισθάνεται κάποια αμηχανία με αυτή την περίοδο, αφού:
- Το αρχαιοελληνικό πρότυπο και το όνομα Έλληνες ήταν ακόμα στη ναφθαλίνη
- Ο κυρίως εθνικός χώρος ήταν η εξελληνισμένη Μικρά Ασία και όχι τα ελλαδικά μέρη. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι βυζαντινοί πληθυσμοί περιγράφονται συνήθως ως "Έλληνες και εξελληνισμένοι" λες και οι ελληνόφωνοι πληθυσμοί της κεντρικής Μ. Ασίας ήταν κάτι παρακατιανοί που δεν παίζουν ιδιαίτερο ρόλο στην ελληνική ιστορία. Ακόμα πιο χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως το Βυζάντιο της μέσης περιόδου περιγράφεται συνήθως ως "αυτοκρατορία" που αρχίζει να παίρνει χαρακτηριστικά ελληνικού εθνικού κράτους... μετά τη ήττα στο Ματζικέρτ (1071 μ.Χ.) και την απώλεια της κεντρικής Μικράς Ασίας (και αυτών των περίεργων "εξελληνισμένων" φυλών της με τη μη γνήσια ελληνική καταγωγή και νοοτροπία).
Άβαταρ μέλους
Pertinax
Fast poster
 
Δημοσ.: 3180
Εγγραφη: Ιούλιος 18th, 2005, 10:10 pm
Τοποθεσια: Porto Leone
Το μέλος Pertinax, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Είναι οι νεο-Έλληνες βυζαντινοί;

Δημοσίευσηαπό Καρυτινός » Δεκέμβριος 14th, 2017, 8:42 pm

Επειδή θίχτηκε πιο πάνω το θέμα των συνθηκών που επικρατούσαν στην Οθωμανική Αυτοκρατορία και δήθεν διευκόλυναν την οικονομική ανάπτυξη των Ελλήνων, βάζω ένα σχετικό μικρό αρθρο, για τον στραγγαλισμό της αρχικής προσπάθειας ανάδειξης μια ελληνικής αστικής τάξης εντός της Ο.Α.

Η ιδεολογία της αγοράς και ο καπιταλισμός διακινούν έναν πανίσχυρο μύθο, που διαμέσου της επανάληψης έχει κατακτήσει στάτους φυσικού νόμου: ότι η αστική κοινωνία μπορεί να αναπτυχθεί και να ευημερήσει σε αυτονομία από το κράτος, χωρίς τη δική του βοήθεια.

Το υπόδειγμα της Ελλάδας καταρρίπτει αυτή την αστική μυθολογία με ευκολία. Η ελληνική εθνική αστική τάξη σχηματίζεται, όπως γνωρίζουμε, τον 18ο αιώνα και φτάνει στο απόγειο της ισχύος της στα πρώτα χρόνια του 19ου. Χώρος ανάπτυξης της είναι το οθωμανικό αυτοκρατορικό πλαίσιο. Τα μεγάλα βιοτεχνικά κέντρα του ελληνικού χώρου εμφανίζονται σε ορεινές περιοχές, εκεί που το χέρι του τούρκου έφτανε πιο δύσκολα: Ζαγοροχώρια, Πήλιο, Αμπελάκια, Καστοριά, Σιάτιστα. Παράλληλα κάποια νησιά όπως η Ύδρα ή φτωχές παράλιες περιοχές όπως το Γαλαξείδι μεταβάλλονται σε ναυπηγικά και εφοπλιστικά κέντρα. Αυτός ο πρωτόλειος καπιταλισμός γρήγορα έδειξε τα όρια του. Με τα πενιχρά του μέσα και την εξαιρετικά στενή εσωτερική αγορά που τον περιέβαλλε, υπέκυψε νομοτελειακά στον ανταγωνισμό των μεγάλων βιομηχανικών χωρών της Δύσης. Η παρακμή των περίφημων Αμπελακίων γύρω στο 1810 συμβολίζει αυτό τον άνισο αγώνα.

Τι χρειαζόταν αυτός ο εμβρυώδης ελληνικός καπιταλισμός για να μην πνιγεί στο ίδιο του το λίκνο; Την παρέμβαση και την προστασία του κράτους. Ο βρετανικός καπιταλισμός δεν θα μπορούσε να υπάρξει χωρίς το απρόσβλητο της γεωγραφικής θέσης του Νησιού και τις μεγάλες κανονιοφόρους με τους βασιλικούς θυρεούς, το Λιοντάρι και το Άλογο, που περιέπλεαν την οικουμένη και εγγυώνταν προς όφελος της Αλβιώνας το πρώτο άρθρο του διεθνούς δικαίου: pacta sunt servanda.

O νεογέννητος ελληνικός καπιταλισμός είχε την ατυχία να διαθέτει ως επικρατειακό πλαίσιο την Οσμανική Αυτοκρατορία, το παρασιτικό κράτος που ίδρυσαν νομάδες της ασιατικής στέπας. Επίσημη ιδεολογία του κράτους αυτού, όπως έχει δείξει ο Νεοκλής Σαρρής, ήταν η ληστεία. Η εξωοικονομική διαρπαγή του εργατικού υπερπροϊόντος. Η άρχουσα τάξη του, οι οσμανλήδες, ήταν ξένη προς το πνεύμα του εμπορίου και των βιομηχανικών επενδύσεων· αντιλαμβανόταν τον κόσμο με όρους πολεμικής λείας. Το κράτος αυτό απέτυχε -ή μάλλον δεν ενδιαφέρθηκε ποτέ- να παράσχει ένα ευνοϊκό, προστατευτικό πλαίσιο στον ενδογενή καπιταλισμό· αρκέστηκε στην εισαγωγή έτοιμων βιομηχανικών προϊόντων, κυρίως όπλων, από τη Δύση, τα οποία αντάλλαζε με φθηνές πρώτες ύλες. Τι χρειαζόταν η ελληνική αστική τάξη το 1770 για να κάνει το μεγάλο ποιοτικό άλμα από τη βιοτεχνία στη βιομηχανία; Χρειαζόταν την ενοποίηση της τεράστιας, πλην κατακερματισμένης, εσωτερικής οθωμανικής αγοράς. Χρειαζόταν επενδύσεις σε έργα υποδομής, κυρίως δρόμους. Πάνω από όλα χρειαζόταν ασφάλεια και αστυνομία, ένα δικαιοκρατικό πλαίσιο νόμου και τάξης.

Αυτή ακριβώς τη στιγμή, που στη Δύση επελαύνει ο ''εκσυγχρονισμός'', η αυτοκρατορία ακολουθεί την αντίθετη πορεία: αποσύνθεση, εξασθένηση του κεντρικού κράτους, φεουδαρχοποίηση. Οι πασάδες των επαρχιών ανεξαρτητοποιούνται πρακτικά από την Πύλη, σχηματίζουν ημιανεξάρτητα πριγκιπάτα και δρουν ανταγωνιστικά προς αυτή, φτάνοντας μέχρι και σε ανοιχτό πόλεμο μαζί της. Η αστυνόμευση των εμπορικών οδών είναι πάντα ζητούμενο, ποτέ δεδομένο, και η ανασφάλεια βασιλεύει στα Βαλκάνια. Κάθε πόλη ή χωριό που έχει επιτύχει μια ισχνή ανάπτυξη και έχει σωρεύσει έναν εμποροβιοτεχνικό πλούτο γίνεται στόχος συμμοριών ενόπλων που διαρπάζουν βίαια το υπερπροϊόν της. Ευημερούντα αστικά κέντρα όπως η Καστοριά ή η Σιάτιστα δέχονται συνεχείς επιθέσεις αλβανών ατάκτων. Αλβανικές συμμορίες καταστρέφουν στα 1770 τη Μοσχόπολη, το μεγαλύτερο τότε εμποροβιοτεχνικό κέντρο του ηπειρομακεδονικού χώρου, και ο Αλή Πασάς ολοκληρώνει το έργο τους στα 1788. Οι κάτοικοι της φεύγουν, την εγκαταλείπουν μαζικά, απελπισμένοι από το συνεχές διαγούμισμα των περιουσιών τους, που το κεντρικό κράτος στάθηκε ανίκανο να εγγυηθεί. Ο ελληνικός ορεινός χώρος, ως κοιτίδα του ενδογενούς ελληνικού καπιταλισμού και της ελληνικής αστικής κοινωνίας, παρακμάζει οριστικά. Μόνο στα νησιά, πίσω από τα θαλάσσια τείχη, συνεχίζει να λαθροβιοί το εφοπλιστικό κεφάλαιο των καραβοκύρηδων.

Η αναρχία και η έκλειψη του κράτους, αντί να άρουν τα γραφειοκρατικά και φορολογικά εμπόδια, που υποτίθεται πως στραγγαλίζουν την ατομική πρωτοβουλία σύμφωνα με τις φιλελεύθερες μυθοληψίες, κατέστρεψαν ολοσχερώς, στην περίπτωση της Ελλάδας, κάθε προοπτική ανάπτυξης μιας αυτοδύναμης αστικής τάξης και ενός ισχυρού, ανεξάρτητου εντόπιου καπιταλισμού. Το ισχυρό εθνικό κράτος είναι αναγκαία συνθήκη για την επιβίωση και άνθηση ενός εθνικού καπιταλισμού. Ο καπιταλισμός δεν υπάρχει χωρίς τα όπλα που τον προστατεύουν.

Πηγή: Ioannis G. Mavros, facebook
Άβαταρ μέλους
Καρυτινός
Fast poster
 
Δημοσ.: 3360
Εγγραφη: Ιούνιος 3rd, 2009, 7:37 pm
Το μέλος Καρυτινός, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Είναι οι νεο-Έλληνες βυζαντινοί;

Δημοσίευσηαπό ΠΡΩΤΕΑΣ » Δεκέμβριος 15th, 2017, 12:08 am

Βρίσκεστε εν μέσω σκουπιδότοπου.
Να προσέχετε!



1.
O νεογέννητος ελληνικός καπιταλισμός είχε την ατυχία να διαθέτει ως επικρατειακό πλαίσιο την Οσμανική Αυτοκρατορία,

το παρασιτικό κράτος που ίδρυσαν νομάδες της ασιατικής στέπας.

Επίσημη ιδεολογία του κράτους αυτού, όπως έχει δείξει ο Νεοκλής Σαρρής, ήταν η ληστεία.
Η εξωοικονομική διαρπαγή του εργατικού υπερπροϊόντος.

Η άρχουσα τάξη του, οι οσμανλήδες,
ήταν ξένη προς το πνεύμα του εμπορίου και των βιομηχανικών επενδύσεων· αντιλαμβανόταν τον κόσμο με όρους πολεμικής λείας



2.

Ο κυρίως εθνικός χώρος ήταν η εξελληνισμένη Μικρά Ασία και όχι τα ελλαδικά μέρη.

Είναι χαρακτηριστικό ότι οι βυζαντινοί πληθυσμοί περιγράφονται συνήθως ως "Έλληνες και εξελληνισμένοι" λες και οι ελληνόφωνοι πληθυσμοί της κεντρικής Μ. Ασίας ήταν κάτι παρακατιανοί που δεν παίζουν ιδιαίτερο ρόλο στην ελληνική ιστορία.

Ακόμα πιο χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως το Βυζάντιο της μέσης περιόδου περιγράφεται συνήθως ως "αυτοκρατορία" που αρχίζει να παίρνει χαρακτηριστικά ελληνικού εθνικού κράτους... μετά τη ήττα στο Ματζικέρτ (1071 μ.Χ.) και την απώλεια της κεντρικής Μικράς Ασίας (και αυτών των περίεργων "εξελληνισμένων" φυλών της με τη μη γνήσια ελληνική καταγωγή και νοοτροπία).
ΠΡΩΤΕΑΣ
Crazy poster
 
Δημοσ.: 6438
Εγγραφη: Μάρτιος 3rd, 2009, 5:46 pm
Το μέλος ΠΡΩΤΕΑΣ, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Είναι οι νεο-Έλληνες βυζαντινοί;

Δημοσίευσηαπό Pertinax » Δεκέμβριος 15th, 2017, 11:35 am

Καρυτινός έγραψε: Επειδή θίχτηκε πιο πάνω το θέμα των συνθηκών που επικρατούσαν στην Οθωμανική Αυτοκρατορία και δήθεν διευκόλυναν την οικονομική ανάπτυξη των Ελλήνων, βάζω ένα σχετικό μικρό αρθρο, για τον στραγγαλισμό της αρχικής προσπάθειας ανάδειξης μια ελληνικής αστικής τάξης εντός της Ο.Α.
Η ιδεολογία της αγοράς και ο καπιταλισμός διακινούν έναν πανίσχυρο μύθο, που διαμέσου της επανάληψης έχει κατακτήσει στάτους φυσικού νόμου: ότι η αστική κοινωνία μπορεί να αναπτυχθεί και να ευημερήσει σε αυτονομία από το κράτος, χωρίς τη δική του βοήθεια.

Δε νομίζω να μην ξέρουν ότι η ανάπτυξη του καπιταλισμού συμβάδισε με αυτή των εθνικισμών και των εθνών-κρατών. Μάλλον θα μιλάνε για τις τωρινές και διαφορετικές συνθήκες της παγκοσμιοποίησης.

Επίσης, ο συντάκτης αναφέρεται στο τέλος της τουρκοκρατίας, τότε που, σύμφωνα κυρίως με την αριστερή ιστοριογραφία, η ελληνική αστική τάξη συνέλαβε το σχέδιο της Ελληνικής Επανάστασης για ταξικούς/οικονομικούς (που αναλύονται στο άρθρο) και εθνικούς (οι φορείς της είχαν αναπτύξει εθνική συνείδηση) λόγους.

Ο Πιζάνιας, πάντως, ενώ φυσικά συμφωνεί με τα παραπάνω, τα λέει κάπως διαφορετικά για τους πρώτους αιώνες της τουρκοκρατίας:

- Η δημόσια ιστορία αποδίδει αυτή τη σταθερότητα του οθωμανικού κράτους στη βία και τη σκλαβιά.

- Καμία βία, οποιασδήποτε έντασης, δεν μπορεί να διαρκέσει σχεδόν τέσσερις αιώνες και αλλού περισσότερους. Προτείνω ως αποδεδειγμένη ερμηνεία ότι οι Οθωμανοί εξασφάλιζαν από τους κατακτημένους πληθυσμούς συναίνεση, διαμορφωνόταν ένα πολιτικό συμβόλαιο.

- Συγκεκριμένα;

- Εφόσον οι πληθυσμοί των Βαλκάνιων "φτωχοδιαβόλων", όπως τρυφερά αποκαλεί ο F. Braudel τους χωρικούς, τους ποιμένες, τους τεχνίτες και τους μικρούς αστούς (δηλαδή το 90% των κατακτημένων πληθυσμών) δεν αντιστεκόντουσαν στην οθωμανική κατάκτηση, τότε οι Οθωμανοί τους παραχωρούσαν τρία προνόμια, πάντα όμως ανακλητά: α) διατήρηση της πίστης τους και των κληρικών τους, β) διατήρηση της τοπικής κοινωνικής ιεραρχίας με τις τοπικές αρχοντίες, τους προεστούς, να τίθενται στην υπηρεσία των Οθωμανών μέσω ενός κοτζάμπαση, και γ) γη για τους καλλιεργητές, το σύστημα çift-hane, βοσκήσιμη γη για τους ποιμένες και κατοχύρωση των συντεχνιών στις πόλεις.
[...]
χάρη στο σύστημα çift-hane, την οθωμανική ειρήνη και ένα εντυπωσιακό σύστημα τροφοδοσίας των πόλεων και του κράτους που είχαν συγκροτήσει οι Οθωμανοί, οι χωρικοί των ελληνικών περιοχών, αλλά ίσως και των Βαλκανίων, πραγματοποίησαν κάτι που δεν απέχει από ό,τι σήμερα θα ορίζαμε ως αναδιάρθρωση των καλλιεργειών. Χάρη σε αυτήν άλλωστε άρχισαν να εμφανίζονται και οι έμποροι [η αστική τάξη] [...]


Και κάτι άλλο σχετικά με τον Πιζάνια που αφορά το θέμα του νήματος: εκφράζει μια «κοραϊκή» αντίληψη για το έθνος (πετάει τη ρομαντική πλευρά του Κοραή που μιλάει για «εθναφύπνιση» και κρατάει αυτή του διαφωτιστή) και το συνδέει με την εκκοσμίκευση και την πολιτική αυτονομία υποστηρίζοντας ότι οι ελληνικοί πληθυσμοί έχασαν βαθμιαία κάθε πολιτική κυριαρχία και πολιτιστική αυτονομία από τη μάχη της Χαιρώνειας μέχρι και το 1821. :smt003

Γενικά το παρατραβάει, κυρίως με τον κάθετο διαχωρισμό που κάνει ανάμεσα στον Βυζαντινό και στον Νέο Έλληνα, αλλά πρέπει να έχει πολύ ενδιαφέρον το βιβλίο του λαμβάνοντας υπόψη ότι ο στόχος που θέτει είναι πολιτικός (όπως ήταν και ο στόχος των αντιβυζαντινιστών του νεοελλ διαφωτισμού).

Έχει επιμεληθεί και αυτό το ντοκιμαντέρ για την τουρκοκρατία και την Επανάσταση που είχε προβληθεί παλιότερα από την ΕΡΤ (βάλτε στο 7.40 ή στο 14.00 :smt003 )
Άβαταρ μέλους
Pertinax
Fast poster
 
Δημοσ.: 3180
Εγγραφη: Ιούλιος 18th, 2005, 10:10 pm
Τοποθεσια: Porto Leone
Το μέλος Pertinax, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Είναι οι νεο-Έλληνες βυζαντινοί;

Δημοσίευσηαπό Pertinax » Δεκέμβριος 15th, 2017, 11:43 am

Θυμήθηκα μια ανάλογη αρχαία ψηφοφορία του πχορουμ και την ωραία τοποθέτηση του Brainstorm.
Άβαταρ μέλους
Pertinax
Fast poster
 
Δημοσ.: 3180
Εγγραφη: Ιούλιος 18th, 2005, 10:10 pm
Τοποθεσια: Porto Leone
Το μέλος Pertinax, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Είναι οι νεο-Έλληνες βυζαντινοί;

Δημοσίευσηαπό Καρυτινός » Δεκέμβριος 16th, 2017, 2:32 pm

Αυτός ο Πιζάνιας πολύ αριστερός για τα γούστα μου είναι, έχω δυσανεξία... στην Βικιπαίδεια tab Πολιτική και κοινωνική δράση, μετά βλέπω οχιτζίδικη ΔΗΜΑΡ, φιλοσυριζαϊκή αρθρογραφία αβάντι πόπολο, ελαφρύτερο το συριζομνημόνιο, αηδία...
Είναι η τέταρτη φορά στην Iστορία μας που μαχόμαστε εναντίον πολύ ισχυρών. Το 1821 όλη η Ευρώπη ήταν ενάντια στους Ελληνες με τους λίγους αρχικά φιλέλληνες να αποτελούν τις ωραίες εξαιρέσεις. Το 1940 συγκρουστήκαμε με δύο πανίσχυρες στρατιωτικές δυνάμεις όταν ισχυρές ευρωπαϊκές χώρες είχαν ήδη ηττηθεί ή ευθέως παραδοθεί χωρίς να πολεμήσουν. Το 1941 ξεπεράσαμε το δίλημμα συνδιαλλαγή ή αντίσταση στους ναζί δημιουργώντας την μεγάλη ΕΑΜική αντίσταση. Και τώρα το δημοψήφισμα. Το αποτέλεσμα του δημοψηφίσματος επισφραγίζει μια σημαντική πολιτική νίκη τακτικής σημασίας για την Ελλάδα, για το θαρραλέο 61,3 % των Ελληνίδων και των Ελλήνων πολιτών, την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛΛ. και τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα.



Pertinax έγραψε:Θυμήθηκα μια ανάλογη αρχαία ψηφοφορία του πχορουμ και την ωραία τοποθέτηση του Brainstorm.

Α δεν το είχα προλάβει, πριν γεννηθώ φορουμικά. Αλλά και πάλι Παπαρρηγόπουλος rulez (1-2-3 => 52%, εδώ 56%)

Είχα κάνει και γω προ αρχαιοτάτων μια τρολοψηφοφορία στην Θρησκειολογία ποιον θεωρείς μυθικό γενάρχη σου: :smt005
Οι μυθολογικοί μου πρόγονοι προτιμώ να ή θεωρώ ότι ήταν:
1. Ο Δευκαλίωνας και η Πύρρα και κατ’ επέκταση οι μυθικοί Έλληνες θεοί και ήρωες.
2. Ο Αβραάμ, η Σάρα και ο γιος τους Ισραήλ.
3. Ο Αβραάμ και η Άγαρ και ο γιος τους Ισμαήλ.
4. Ο Αινείας και η Λαβινία Διδώ και ο γιος τους Σίλβιος.
5. Άλλοι. Έχω άλλες μυθικές θρησκευτικές ή εθνικές καταβολές και προτιμώ άλλες μυθολογικές παραδόσεις από αυτές της Μεσογείου (Βόρειας Ευρώπης, Άπω Ανατολής, Αφρικής, κλπ).
6. Κανένας. Πιστεύω στην μετεμψύχωση/μετενσάρκωση και ότι τυχαία βρίσκομαι στο σώμα το οποίο γεννήθηκα, θα μπορούσα κάλλιστα να είχα γεννηθεί Μεξικάνος, Βιρμανέζος, Κορεάτης, θάμνος ή σκίουρος κλπ.
7. Κανένας. Είμαι απόλυτα υλιστής, έχω άλλα κριτήρια θεώρησης των ανθρώπων και του κόσμου και δεν με ενδιαφέρουν οι ιδεαλιστικές ψευδαισθήσεις περί εθνικών ή θρησκευτικών προπατόρων και ποιοι γεννήθηκαν πριν ή θα γεννηθούν μετά από μένα.
8. Κανένας. Πιστεύω στην ύπαρξη των εθνών αλλά με αφήνουν αδιάφορο οι αρχαίες μυθολογικές παραδόσεις.
Άβαταρ μέλους
Καρυτινός
Fast poster
 
Δημοσ.: 3360
Εγγραφη: Ιούνιος 3rd, 2009, 7:37 pm
Το μέλος Καρυτινός, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Είναι οι νεο-Έλληνες βυζαντινοί;

Δημοσίευσηαπό Τεξ Ούιλερ » Δεκέμβριος 16th, 2017, 6:33 pm

Ψήφισα το (2) . :smt002 8)
Γνωστότατο ότι οι Λακεδαιμόνιοι και οι Εβραίοι κατάγονται από τον Αβραάμ. :smt007 :smt045 :smt048
(...)καί εις μικράς μέν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δέ καί επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται.
Άβαταρ μέλους
Τεξ Ούιλερ
Casual Poster
 
Δημοσ.: 759
Εγγραφη: Νοέμβριος 12th, 2014, 12:48 am
Το μέλος Τεξ Ούιλερ, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Είναι οι νεο-Έλληνες βυζαντινοί;

Δημοσίευσηαπό Καρυτινός » Δεκέμβριος 16th, 2017, 7:01 pm

Τεξ Ούιλερ έγραψε: Ψήφισα το (2) . :smt002 8)
Γνωστότατο ότι οι Λακεδαιμόνιοι και οι Εβραίοι κατάγονται από τον Αβραάμ. :smt007 :smt045 :smt048

Η αλήθεια είναι ότι λίγοι Έλληνες καταγόμαστε απευθείας από τον Δευκαλίωνα και τους γιους του, οι περισσότεροι κατάγονται από τους λίθους που έριχνε πίσω του. Γι' αυτό άλλωστε και η πλειοψηφία είναι ακόμα ντουβάρια.

Επίσης η ελληνική μυθολογία μας λέει ότι οι Ελληνες είναι κακοί οδηγοί και οξύθυμοι και καταλήγουν να κάνουν βλακείες. Η ελληνική τραγωδία ξεκίνησε από έναν καυγά σε τροχαίο ατύχημα. Ο Οιδίπους χωρίς να το ξέρει σκότωσε τον πατέρα του, μετά έβγαλε τα μάτια με τη μάνα του και στο τέλος τα έβγαλε μόνος του κοκ

Αν πάρει κανείς την εβραϊκή μυθολογία και τον Νώε, δεν είμαστε Σημίτες παιδιά του Σημ, ούτε μαύροι παιδιά του Χαμ, αλλά του Ιάφεθ / Ιαπετού (παππού του Δευκαλίωνα). Αβρααμ,Ιακώβ, Ισαάκ κλπ είναι απόγονοι του Σημ.

Από τα παιδιά του Ιάφεθ, έχουν τον Yavan (Ίωνα) γενάρχη των Ελλήνων. Που είχε με τη σειρά του τους ακόλουθους γιους:
- Elishah, or Eliseus => που σχετίζεται με τους Κύπριους ή τους Αιολείς.
- Tarshish => που σχετίζεται με τους Φοίνικες και την Ταρσό της Κιλικίας
- Kittim => που σχετίζεται με το Κίτιο της Κύπρου και τα άλλα νησιά της Μεσογείου και η Ελλάδα, αλλά και πχ ο Μ.Αλέξανδρος στους Μακαβαίους ήρθε από την land of Kittim
- Dodanim or Rodanim => που σχετίζεται με τους Ρόδιους, αλλά και με Δωδώνη και Δαρδανους.
Άβαταρ μέλους
Καρυτινός
Fast poster
 
Δημοσ.: 3360
Εγγραφη: Ιούνιος 3rd, 2009, 7:37 pm
Το μέλος Καρυτινός, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Είναι οι νεο-Έλληνες βυζαντινοί;

Δημοσίευσηαπό Αίγαγρος » Δεκέμβριος 16th, 2017, 7:08 pm

Καρυτινός έγραψε:
- Elishah, or Eliseus => που σχετίζεται με τους Κύπριους ή τους Αιολείς.


Αυτό μου θυμίζει-παραπέμπει στο Ulysses, δηλαδή Οδυσσεύς. Μυθολογικά συνδέεται ο Οδυσσέας με τους Αρκάδες και οι Αρκάδες με τους Κύπριους.
~nemo ruit nox~
Άβαταρ μέλους
Αίγαγρος
Συντονιστής - Στην ομάδα από το '10
 
Δημοσ.: 14799
Εγγραφη: Οκτώβριος 18th, 2009, 3:52 pm
Το μέλος Αίγαγρος, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Είναι οι νεο-Έλληνες βυζαντινοί;

Δημοσίευσηαπό Τεξ Ούιλερ » Δεκέμβριος 16th, 2017, 7:12 pm

@ Καρυτινός

Αυτά δεν τα ξέρω. :ne8: Εγώ ξέρω τι λένε τα βιβλία των Μακκαβαίων : εὑρέθη ἐν γραφῇ περί τε τῶν Σπαρτιατῶν καὶ Ἰουδαίων, ὅτι εἰσὶν ἀδελφοὶ καὶ ὅτι εἰσὶν ἐκ γένους Ἁβραάμ.

Kittim

Από αυτούς κατάγονταν και οι Ρωμαίοι. Ο Γεώργιος Σύγκελλος σχολιάζει τους απογόνους του Νώε και λέει για τους Κιτιίμ :

Εισί δε και οι Κύπριοι εκ των Κιτιαίων και οι εν τω βορρά ομόφυλοι των αυτών Κιτιαίων, ειτ’ουν Ρωμαίων, και τα έθνη της Ελλάδος, πλην των μετοικησάντων ύστερον εκεί Σαϊτών και κατοικησάντων την της Ελλάδος μητρόπολιν Αθήνας και τας Θήβας. Σιδωνίων γαρ ούτοι άποικοι εκ Κάδμου του Αγήνορος.
(...)καί εις μικράς μέν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δέ καί επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται.
Άβαταρ μέλους
Τεξ Ούιλερ
Casual Poster
 
Δημοσ.: 759
Εγγραφη: Νοέμβριος 12th, 2014, 12:48 am
Το μέλος Τεξ Ούιλερ, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Είναι οι νεο-Έλληνες βυζαντινοί;

Δημοσίευσηαπό Καρυτινός » Δεκέμβριος 16th, 2017, 7:15 pm

Αίγαγρος έγραψε:
Καρυτινός έγραψε:
- Elishah, or Eliseus => που σχετίζεται με τους Κύπριους ή τους Αιολείς.


Αυτό μου θυμίζει-παραπέμπει στο Ulysses, δηλαδή Οδυσσεύς. Μυθολογικά συνδέεται ο Οδυσσέας με τους Αρκάδες και οι Αρκάδες με τους Κύπριους.


πολλές εκδοχές, ανάλογα την ηχητική ομοιότητα, η πιο παλιά από Ιώσηπο
https://en.wikipedia.org/wiki/Elishah

ο κόσμος του Νώε:
Εικόνα

@Τεξ
Ναι την ξέρω την ιστορία με Λακεδαιμόνιους από Βίβλο. Αλλά θέλω γενεαλογία, στις εθιμοτυπικές επιστολές γραφει ο καθενας ότι θέλει :smt003
Άβαταρ μέλους
Καρυτινός
Fast poster
 
Δημοσ.: 3360
Εγγραφη: Ιούνιος 3rd, 2009, 7:37 pm
Το μέλος Καρυτινός, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Είναι οι νεο-Έλληνες βυζαντινοί;

Δημοσίευσηαπό Τεξ Ούιλερ » Δεκέμβριος 16th, 2017, 7:29 pm

Καρυτινός έγραψε:
Ναι την ξέρω την ιστορία με Λακεδαιμόνιους από Βίβλο. Αλλά θέλω γενεαλογία, στις εθιμοτυπικές επιστολές γραφει ο καθενας ότι θέλει :smt003


Α, εσύ είσαι πιο άπιστος και από τον άπιστο Θωμά ! :o

Αφού σου λέει παιδί μου ότι όταν οι ελληνίζοντες Ιουδαίοι τα έβρισκαν σκούρα με τους φανατικούς συμπατριώτες τους , κατέφευγαν στην Λακωνία : καὶ ὁ συχνοὺς τῆς πατρίδος ἀποξενώσας ἐπὶ ξένης ἀπώλετο πρὸς Λακεδαιμονίους ἀναχθεὶς ὡς διὰ τὴν συγγένειαν τευξόμενος σκέπης.
:lol:

Τα δε λακωνικά ενδύματα έκαναν θραύση στα γκομενέτα της Τζερούσαλημ . Γράφει ο προφήτης Ησαΐας για τις Ιεροσολυμίτισσες : Θα αφαίρεση από αυτάς ο Κυριος τα ενδύματά, που φορούν στο σπίτι των, όπως επίσης και τα εκ Λακωνίας διαφανή πολυτελή υφάσματα ( καὶ τὰ ἐπιβλήματα τὰ κατὰ τὴν οἰκίαν καὶ τὰ διαφανῆ Λακωνικὰ ). :smt003

edit
Να συμπληρώσω κάτι για να μην υπάρξει κάποια παρεξήγηση σχετικά με το χωρίο του Ησαΐα. Ο Μπρατσιώτης ( Ο προφήτης Ησαϊας, Εισαγωγή, Κείμενο των Ο΄, Μετάφρασις, Σχόλια ) λέει :
Το δε «λακωνικά» είναι αναχρονισμός του μεταφραστού , αποδίδοντος διά γνωστού όρου της εποχής του ενδύματα εξ υφάσματος εκλεκτού, δεδομένου ότι η Λακωνία εφημίζετο διά τε τάς βαφάς και τα λεπτά υφάσματά της. Προς το «διαφανή» πρβ. Αριστοφ. Λυσιστρ. 48
To μασοριτικό κείμενο ( νεοελληνική απόδοση ) λέει : τας επισήμους εσθήτας καί τά επανοφώρια καί τά σάλια και τά θυλάκια
(...)καί εις μικράς μέν ατυχίας ευρεθήσεται φίλος, εις μεγίστην δέ καί επιμένουσαν συμφοράν μηδείς σε πλανήση , φίλος ουκ έσται.
Άβαταρ μέλους
Τεξ Ούιλερ
Casual Poster
 
Δημοσ.: 759
Εγγραφη: Νοέμβριος 12th, 2014, 12:48 am
Το μέλος Τεξ Ούιλερ, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

ΠροηγούμενηΕπόμενη

Επιστροφή στην Ιστορία

Μετάβαση στην αρχή της σελίδας

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: mnimes_istorikes και 20 επισκέπτες