Οσία Μαρία η Αιγυπτία

Ιστορικά γεγονότα, καταστάσεις. Αναδρομές και διευκρινίσεις.

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: dna, stargazer731 και 22 επισκέπτες

 

Οσία Μαρία η Αιγυπτία

Δημοσίευσηαπό karhergr » Δεκέμβριος 13th, 2017, 1:28 am

«καὶ οἱ γραμματεῖς καὶ οἱ Φαρισαῖοι ἰδόντες αὐτὸν ἐσθίοντα μετὰ τῶν τελωνῶν καὶ ἁμαρτωλῶν ἔλεγον τοῖς μαθηταῖς αὐτοῦ· τί ὅτι μετὰ τῶν τελωνῶν καὶ ἁμαρτωλῶν ἐσθίει καὶ πίνει;
καὶ ἀκούσας ὁ Ἰησοῦς λέγει αὐτοῖς· οὐ χρείαν ἔχουσιν οἱ ἰσχύοντες ἰατροῦ, ἀλλ᾿ οἱ κακῶς ἔχοντες· οὐκ ἦλθον καλέσαι δικαίους, ἀλλὰ ἁμαρτωλοὺς εἰς μετάνοιαν»

(Κατά Μάρκον, 2:16, 2:17).


Παρά το ότι ο όρος «μετανοούσα Μαγδαληνή», έχει στη γλώσσα μας ειρωνικό περιεχόμενο και παρά το γεγονός ότι ακόμα και ο πρώην «πορνικός βίος» της (Αγίας) Μαρίας της Μαγδαληνής αμφισβητείται από την ορθόδοξη εκκλησιαστική παράδοση, τα πράγματα για τον δυτικό χριστιανικό Μεσαίωνα ήταν εντελώς διαφορετικά, αφού η «αμαρτωλή» που στη συνέχεια έγινε Αγία, ασκούσε μια βέβαιη και παράδοξη έλξη για τους πιστούς της εποχής εκείνης.

Οι Αγίες που έζησαν την προηγούμενη ζωή τους μέσα στη σαρκική αμαρτία, ως «πόρνες», ενσαρκώνουν με δραματικό τρόπο, την πρόσληψη του χριστιανισμού ως μια θρησκεία της συγχώρεσης, της μεταμέλειας και της μεταστροφής.

Τα ερωτήματα που μπορούν να τεθούν είναι πολλά: Πρώτα απ’ όλα, ποιες είναι αυτές οι Αγίες. Δεν είναι πολλές. Εκτός από την Αγία Μαρία τη Μαγδαληνή, που μόνη της αποτελεί θέμα για μια ξεχωριστή και πιθανά ιδιαίτερα εκτεταμένη μελέτη, έχουμε την Μαρία την Αιγυπτία, την Πελαγία από την Αντιόχεια, την Θαΐδα (πάλι από την Αίγυπτο), τη Μαρία την Πόρνη και τέλος, μια τοπική Αγία, (που αν και είχε κυπριακή καταγωγή, είναι γνωστή κυρίως στη Γερμανία), την Αγία Αφρά του Άουκσμπουργκ.

Οι βίοι των γυναικών αυτών (με εξαίρεση της Αγίας Μαρίας της Μαγδαληνής), διαδόθηκαν στην Ευρώπη μέσα από το Vitae Patrum, των μοναχών και ασκητών της Ερήμου της Ύστερης Αρχαιότητας και αποτέλεσαν από μόνες τους μια ολόκληρη φιλολογική παράδοση στο Μεσαίωνα.

Από την άποψη της έμπνευσης καλλιτεχνών, την πλέον επιτυχημένη σταδιοδρομία, έχει μάλλον η Θαΐς (Ανατόλ Φρανς, Μασινέ, Κώστας Βάρναλης, κλπ)· πιθανά η ομοιότητα του ονόματός της με αυτό της διασημότερης εταίρας της αρχαιότητας, έπαιξε κάποιο ρόλο.

Η πρωταρχική όμως μορφή, (το patron καλύτερα) των αμαρτωλών γυναικών που αγιοποιήθηκαν, είναι αναμφισβήτητα, αυτή της Μαρίας της Αιγυπτίας, της οποίας ο βίος διαβάστηκε και ενέπνευσε εκατομμύρια πιστούς από τον πρώιμο κιόλας Μεσαίωνα.

Η ίδια η Μαρία, διηγήθηκε αρχικά τη ζωή της σε έναν μοναχό-ασκητή της ερήμου και στη συνέχεια, η όλη ιστορία καταγράφηκε από τον Άγιο Σωφρόνιο, που διετέλεσε στο διάστημα 634-638, Πατριάρχης Ιεροσολύμων, στον ομώνυμο βίο («Βίος της Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας»). Ένας βίος, που υποτίθεται δημιουργεί στον ταπεινό αναγνώστη ιερή κατάνυξη και του ανάβει θείο ζήλο για την αγάπη του Θεού και τον οδηγεί στο απέραντο μίσος κάθε (;) αμαρτίας.

Γεννημένη τον 4ο αιώνα σε μια άγνωστη περιοχή της Αιγύπτου, η Μαρία επαναστάτησε ενάντια στους ενάρετους γονείς της, ήδη από την ηλικία των 12, όπου και «διέφθειρεν την παρθενίαν της». Σύμφωνα με τη βιογραφία της, η Μαρία μετακόμισε στην Αλεξάνδρεια, όπου και έζησε για δεκαεπτά συνεχή χρόνια, ως «δημόσια πόρνη».

Διαβάζοντας με σύχρονους όρους το κείμενο του Σωφρόνιου, θα λέγαμε ότι η Μαρία, έπασχε ολοκάθαρα, από αυτό που λέμε σήμερα, «sex addiction», αφού για τις σεξουαλικές της υπηρεσίες, αρνιόταν χρηματική αμοιβή και ζούσε από την επαιτεία ή από τον αργαλειό της (φτιάχνοντας υφάσματα ως χρυσοχέρα). Δεν ελάμβανε λοιπόν χρήματα, επειδή όπως λέει η ίδια, το σκέφτηκε έτσι, προκειμένου να κάνει περισσότερους να έρχονται κοντά της και να εκπληρώνει δωρεάν αυτό που επιθυμούσε: «Τούτο δε επενόησα, όπως πλείους ποιήσω προστρέχειν μοι, δώρον εκτελούσα το εμοί καταθύμιον».

Η πορνεία σύμφωνα με τους θρησκευτικούς κανόνες είναι ανεξάρτητη από την οικονομική πλευρά και απλά, νοείται ως σεξουαλική σχέση εκτός γάμου ή ακόμα (για πιο σκληροπυρηνικές καταστάσεις), σεξουαλική ηδονή, ανεξάρτητα αν αυτή είναι στα πλαίσια του γάμου ή όχι.

Οι περισσότερες εκδοχές του βίου της, δέχονται την εθελοντική της προσφορά στο σεξ (λατινική, γαλλική, πορτογαλική, αγγλική). Π.χ., στην αγγλο-νορμανδική συλλογή για τα θαύματα της Υπεραγίας Θεοτόκου του Adgar, (11ος αιώνας), αναφέρεται για τη Μαρία την Αιγυπτία:

"She received everyone, and not for goods, / But to fulfill her mad desire.''

Σε αρκετά νεότερες εκδόσεις, βλέπουμε πάντως τη Μαρία, ως ιδιοκτήτρια μπουρδέλου στην Αλεξάνδρεια, ήδη από την πρώτη ημέρα της εκεί αφιξής της. Αναφέρεται μάλιστα (σε καταφανή αντίφαση με τους όρους και νόμους της αγοράς και της ελεύθερης οικονομίας), ότι οι πόρνες όχι μόνο την καλοδέχθηκαν, αλλά και πανηγύρισαν για τον ερχομό της.

She took a dwelling with the prostitutes,
There she sold her body.
She was white as a flower,
Had the love of the young men,
All the young men came to the brothel
For her beauty.
She received them willingly,
Not just for their money,
But for her pleasure
She had them with her all night.

(Dembowski, ed., text T, p. 35, lines 111-24)

Η εικόνα της Μαρίας ως επαγγελματίας εκδιδόμενη γυνή, πρέπει να ήταν πιο οικεία για τους πιστούς του ύστερου Μεσαίωνα και της νεότερης Ιστορίας, αφού η σεξουαλικότητα και η αποπλάνηση ως δώρα (gifts), διατάρασσαν τα γνωστά στερεότυπα που την συνέδεαν με την παραγωγή και την κατανάλωση. Όπως και να είναι πάντως, η Μαρία, αμειβόμενη ή όχι για τις υπηρεσίες της, σίγουρα ήταν «μαστόρισσα» στον έρωτα, με ειδικότητα σε αυτό που οι Άγιοι Πατέρες ονόμαζαν «ύβρις της φύσεως», την οποίαν «διά παντός εκτελείν»· ας μου επιτραπεί να μην μπω σε περισσότερες λεπτομέρειες.

Δεκαεπτά χρόνια έζησε έτσι η Μαρία στην Αλεξάνδρεια. Στην ηλικία των τριάντα, αποφάσισε να ταξιδέψει στην Ιερουσαλήμ, μαζί με μια ομάδα προσκυνητών. Ο στόχος, να βρει νέους (και όχι μόνο) άντρες, μέσα στο πλήθος των πιστών που πήγαιναν στον Ιερό Ναό της Αναστάσεως, προκειμένου να ικανοποιήσει και να σβήσει την ακόρεστη δίψα της για έρωτα.

Πραγματικά, η Μαρία, αρχικά στο πλοίο κατά την διάρκεια του ταξιδιού της προς την αγία πόλη και στη συνέχεια στην ίδια την Ιερουσαλήμ, θα πετύχει τους στόχους της και θα μας χαρίσει μια απολαυστική περιγραφή, ενός αδιάκοπου οργίου με πρωταγωνίστρια την ίδια, όργιο που ελάχιστες σύγχρονες σταρς της πορνό βιομηχανίας θα μπορούσαν να επαναλάβουν. Όντας καλόψυχη και μεγαλόψυχη κατά το ταξίδι, δεν αρκέστηκε μόνο στους νέους που την εξυπηρετούσαν, αλλά σε όσους ήθελαν, ντόπιους και ξένους, που προσκάλεσε επί τούτου:

«ου γαρ μόνοις ηρκέσθην τοις νεανίσκοις, ους κατά την θάλασσαν είχον και κατά την οδόν υπουργούντάς μοι, αλλά πολλούς και άλλους ηχρείωσα, πολίτας τε και ξένους εις τούτο συλλέγουσα».

Όλα (δυστυχώς για μας), άλλαξαν ξαφνικά, όταν η Μαρία, αποφάσισε να επισκεφτεί τον Ιερό Ναό της Ανάστασης (τον ναό του Πανάγιου Τάφου) και όταν ένα αόρατο χέρι, μια αόρατη και ακατανίκητη δύναμη, την εμπόδισε να εισέλθει μέσα σε αυτόν.

Με τη βοήθεια της Παρθένας Μαρίας, η Μαρία μετά από αυτήν την θεϊκή παρέμβαση, μετανόησε πικρά για την προηγούμενη ζωή της και αφού απελευθερώθηκε από τις αμαρτίες της, μπόρεσε και μπήκε στον ναό. Στη συνέχεια, με εφόδιο τρία μόνο καρβέλια ψωμί (η Μαρία με τα ψωμιά, θα αποτελέσουν και το θέμα πολλών εικονογραφήσεών της), κατευθύνθηκε στην έρημο, όπου και έζησε ερημικά για 47 ολόκληρα χρόνια, αναδεικνυόμενη σε πραγματικό ολυμπιονίκη των ασκητικών αγώνων. Ακριβώς όπως ακραία έζησε ως αμαρτωλή, έτσι ακραία έζησε και ως ερημίτισσα, φτάνοντας την μετάνοια και τον διαλογισμό της σε διεστραμμένα όρια και αφήνοντας το σώμα της να διαχυθεί και να γίνει ένα με τους κόκκους της απέραντης ερήμου.

Εικόνα
Μαρία η Αιγυπτία, του José de Ribera

Μιλάμε πάλι για ένα παιχνίδι πρόκλησης και αποπλάνησης, ένα παιχνίδια διάρκειας 47 χρόνων· πρόκληση και αποπλάνηση, αυτή τη φορά με στόχο τον ίδιο τον Θεό και όπου στο τέλος, αυτό που βγαίνει από όλη την ιστορία, είναι πολύ μοναξιά, δυστυχία και η απουσία οποιουδήποτε νοήματος.

(Η Σιμόν του Μπατάιγ, σε αντιπαραβολή, θα αντισταθεί στον πειρασμό, αφού στα 35 της, μετά από πολλά χρόνια ακραίων ερωτικών εκλύσεων, θα βρεθεί σε ένα στρατόπεδο συγκέντρωσης, έτοιμη να μεταστραφεί στον Θεό, με τις προτροπές μιας αναιμικής θρήσκας γριάς· θα καταφέρει να πεθάνει αμόλυντη και αγνή, από τα χτυπήματα μιας δημίου, γλιτώνοντας τον πειρασμό της θρησκείας).

Στο τέλος, η Μαρία με ένα καταστραμμένο σώμα. στην έρημο, εντελώς αποστεωμένη και γυμνή, συνάντησε τον αββά Ζωσιμά, (ασκητή και μοναχό σε κάποιο μοναστήρι της Παλαιστίνης), όπου και του διηγήθηκε την ιστορία της ζωής της. Ο Ζωσιμάς, βρήκε το πτώμα της, ένα χρόνο ακριβώς μετά και με τη βοήθεια ενός λιονταριού, κατάφερε και το έθαψε.

Εικόνα
Μαρία η Αιγυπτία και ο Αββάς Ζωσιμάς. Γαλλία 15ος αιώνας ((British Library).

Αυτός είναι με λίγα λόγια ο βίος της Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας. Ένας θρύλος, μιας Αγίας πρώην Πόρνης, που διαδόθηκε ιδιαίτερα στο Μεσαίωνα και οικοδόμησε μια έννοια της θηλυκότητας που ήταν συνώνυμη με την λαγνεία και τη φιληδονία και προπαντός, ανήγαγε τη γυναίκα που απολάμβανε τη σεξουαλική πράξη σε πραγματική πόρνη.
Άβαταρ μέλους
karhergr
Crazy poster
 
Δημοσ.: 7148
Εγγραφη: Δεκέμβριος 14th, 2005, 8:11 am
Το μέλος karhergr, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Οσία Μαρία η Αιγυπτία

Δημοσίευσηαπό ΑΙΝΕΙΑΝ06 » Δεκέμβριος 15th, 2017, 12:51 pm

karhergr έγραψε: και οικοδόμησε μια έννοια της θηλυκότητας που ήταν συνώνυμη με την λαγνεία και τη φιληδονία και προπαντός, ανήγαγε τη γυναίκα που απολάμβανε τη σεξουαλική πράξη σε πραγματική πόρνη.

:roll: :roll:
.....το φιλοσοφείν εστί πασοκίζειν
Άβαταρ μέλους
ΑΙΝΕΙΑΝ06
Extreme poster
 
Δημοσ.: 60888
Εγγραφη: Μάιος 15th, 2006, 2:17 am
Το μέλος ΑΙΝΕΙΑΝ06, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Οσία Μαρία η Αιγυπτία

Δημοσίευσηαπό Σουβλίτσα » Δεκέμβριος 15th, 2017, 2:31 pm

Πιστεύω οτι η Οσία Μαρία και ο βίος της εμπεριέχει και συνοψίζει με άριστο τρόπο το ζήτημα του ανθρώπινου/σαρκικού έρωτα σε αντιπαραβολή με τον Θεικό έρωτα και εκφράζει τεράστια θεολογία.

Η Οσία μοιάζει να είχε βιώσει το υπέρτατο σημείο ηδονής και κάπου ο κορεσμός πρέπει να ήταν ήδη βασανιστικός (η προσπάθεια για όλο και περισσότερους εραστές κάτι τέτοιο δείχνει, μια απεγνωσμένη προσπάθεια να καλύψει μια ατέλειωτη ανάγκη) οπότε σε εκείνο το σημείο γίνεται μάλλον και κάποια υποσυνείδητη διαμαρτυρία γαι το ακόρεστο και ανικανοποίητο.
Σε αυτό το σημείο, η ιστορία δείχνει, οτι μόνο θεική παρέμβαση μπορεί να είναι ο καταλύτης που θα σπάσει τον φαύλο κύκλο αυτής της αυτομολημένης, αδηφάγας ανάγκης. Μπροστά στο θεικό βιώνει την απόλυτη απόσταση που χωρίζει την δική της αδιέξοδη άβυσσο από εκείνην την άβυσσο της απόλυτης ελευθερίας.
το θέμα δεν ξέρω γιατί μπήκε στην Ιστορία, εκτός αν θέλει ο νηματοθέτης να κάνει λόγο για μια ιστορική ματιά επάνω στην ανθρώπινη σεξουαλικότητα

μια ωραία εικονογράφηση:
Συνημμένα
osiamariaegiptia0-cebcceb9ceb1-ceb1cebacf81ceb1ceafceb1-cebfcf83ceb9ceb1cebaceae.jpg
Προσπαθώ να φθάσω τα 500 ποστ ώστε να μπορώ να ψηφίζω. Ευχαριστώ για την κατανόηση.
Άβαταρ μέλους
Σουβλίτσα
Extreme poster
 
Δημοσ.: 24104
Εγγραφη: Μάιος 28th, 2011, 7:13 pm
Το μέλος Σουβλίτσα, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Οσία Μαρία η Αιγυπτία

Δημοσίευσηαπό Nikos1451 » Δεκέμβριος 15th, 2017, 3:09 pm

Οι χριστιανοί είναι πονηροί, αν και μεταξύ τους λένε ότι λίγοι θα σωθούν(βλέπε και αποκάλυψη του Ιωάννη όπου μόνο 144 χιλιάδες σώζονται από τα δισεκατομμύρια ανθρώπων), επειδή εδώ στη γη χρειάζονται πελάτες δείχνουν τέτοια παραδείγματα πόρνων και δολοφόνων ότι δήθεν λυτρώνονται αν απαρνηθούν την πρότερη ζωή τους και δεχτούν το δόγμα.
Στη πραγματικότητα όχι αριστερά του κυρίου θα σταθούν στη κρίση, αλλά πρώτο τραπέζι στα μπουζούκια του σατανά πριν αυτός συντριβεί φυσικά όπως έχει προφητευθεί (προφητεφθεί; ).
Οπότε μούφα αγία για τους insiders του μαγαζιού, στάχτη στα μάτια της πλέμπας είναι αυτές οι «αγιοποιήσεις» για πιο καλό ιματζ
Ανάμεσα στα 2 βρίσκεται το ∞
Άβαταρ μέλους
Nikos1451
Fast poster
 
Δημοσ.: 4831
Εγγραφη: Ιανουάριος 22nd, 2009, 11:51 pm
Το μέλος Nikos1451, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Οσία Μαρία η Αιγυπτία

Δημοσίευσηαπό George_V » Δεκέμβριος 15th, 2017, 3:27 pm

Nα προσθέσω οτι η πορνεία στην Ρωμαικη Αυτοκρατορια δεν ειναι αυτο το γκλαμουρ που βλεπουμε στις ταινιες.

Η πραγματικοτητα ηταν πιο ζοφερη και σκοτεινη. Το 99% των πορνών ηταν σκλάβες στα πορνεια περιορισμένες σε ενα δωματιο-κελι 3χ3 με πετρινο κρεβάτι χωρις παράθυρα εξυπηρετωντας ημερησιως 50+ πελατες στην καλυτερη των περιπτώσεων και αμοιβη μονο τα βασικα. Ενα πιατο φαι την ημέρα και λιγο υπνο.

Στις μεγάλες πολεις (Ρωμη, Αλεξάνδρεια, Αντιοχεια κτλ.) εβρισκες και το υπολοιπο 1% το οποιο ηταν πρωην σκλαβες ουσιαστικα οι οποιες μη εχοντας αλλο μεσο βιοπορισμου επεστρεφαν στην πορνεια με μονο θετικο οτι δουλευαν χωρις νταβατζη. Καποιες ελαχιστες μετρημενες στα δακτυλα του ενος χεριου εκαναν περιουσια. Αλλες καταφεραν να τυλιξουν κανα αξιωματουχο και να ζησουν καλα με τα λεφτα του. Οι υπολοιπες του 1% απλα εβγαζαν τη μερα.

Γενικοτερα ειναι ενα θεμα που χρηζει συζητησης. Ισως καποτε ανοιξω θεμα για αυτο.
Δημήτρης006 έγραψε: (...)

Δεν μιλάει για ναζί (εθνικοσοσιαλιστές της Γερμανίας...) οι οποίοι εκ του αποτελέσματος δεν ηττήθηκαν...

Μιλάει για εθνικιστές φασίστες και εθνικοσοσιαλιστές,...
Άβαταρ μέλους
George_V
Extreme poster
 
Δημοσ.: 32060
Εγγραφη: Ιανουάριος 22nd, 2012, 1:42 pm
Τοποθεσια: Καλαμάτα
Το μέλος George_V, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Οσία Μαρία η Αιγυπτία

Δημοσίευσηαπό Σουβλίτσα » Δεκέμβριος 15th, 2017, 3:57 pm

Nikos1451 έγραψε:Οι χριστιανοί είναι πονηροί, αν και μεταξύ τους λένε ότι λίγοι θα σωθούν(βλέπε και αποκάλυψη του Ιωάννη όπου μόνο 144 χιλιάδες σώζονται από τα δισεκατομμύρια ανθρώπων), επειδή εδώ στη γη χρειάζονται πελάτες δείχνουν τέτοια παραδείγματα πόρνων και δολοφόνων ότι δήθεν λυτρώνονται αν απαρνηθούν την πρότερη ζωή τους και δεχτούν το δόγμα.
Στη πραγματικότητα όχι αριστερά του κυρίου θα σταθούν στη κρίση, αλλά πρώτο τραπέζι στα μπουζούκια του σατανά πριν αυτός συντριβεί φυσικά όπως έχει προφητευθεί (προφητεφθεί; ).
Οπότε μούφα αγία για τους insiders του μαγαζιού, στάχτη στα μάτια της πλέμπας είναι αυτές οι «αγιοποιήσεις» για πιο καλό ιματζ

διαβάσαμε μέχρι εκεί :-?
Προσπαθώ να φθάσω τα 500 ποστ ώστε να μπορώ να ψηφίζω. Ευχαριστώ για την κατανόηση.
Άβαταρ μέλους
Σουβλίτσα
Extreme poster
 
Δημοσ.: 24104
Εγγραφη: Μάιος 28th, 2011, 7:13 pm
Το μέλος Σουβλίτσα, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Ὁσία Μαρία ἡ Αἰγυπτία

Δημοσίευσηαπό ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ » Δεκέμβριος 15th, 2017, 4:19 pm

Ἔχω φτάσει τὸ ὅριο βαθμολογιῶν ποὺ μπορῶ νὰ κάνω σὲ μία ἑβδομάδα.

Εἶπα κι' ἐγὼ μιὰ φορὰ νὰ μπλέξω μὲ πόρνην Αἰγυπτία
καί, πρὶν μὲ μεῖον [-] βαθμολογήσω, βρέθηκα σ' ἐποπτεία ...
Εἶμαι ὁ μεσιὲ Κλινοηδυεπὴς
ὡραῖος, ὀλέθριος.
Καί, ἡ τελευταία λέξη τῆς κλιν'-ἐρασμιότητος: :klino:
Περᾶστε τὸ ποντίκι σας πάνω στὴν εἰκόνα, τίποτ' ἄλλο δὲν σᾶς λέω!
Άβαταρ μέλους
ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ
Extreme poster
 
Δημοσ.: 33138
Εγγραφη: Ιανουάριος 31st, 2008, 11:31 pm
Τοποθεσια: Κλινοηδυεπὲς ΠαραΓατιανὸν ἀθηναϊκὸν κλεινὸν τέρας. Κλινοχαρής ἐπωνομασθεὶς Οἰδίνους!
Το μέλος ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Οσία Μαρία η Αιγυπτία

Δημοσίευσηαπό karhergr » Δεκέμβριος 15th, 2017, 4:20 pm

Σουβλίτσα έγραψε: Πιστεύω οτι η Οσία Μαρία και ο βίος της εμπεριέχει και συνοψίζει με άριστο τρόπο το ζήτημα του ανθρώπινου/σαρκικού έρωτα σε αντιπαραβολή με τον Θεικό έρωτα και εκφράζει τεράστια θεολογία.
>


Το νήμα μπήκε στην Ιστορία, μετά το ξεφύλλισμα του Prostitution in Medieval Society της Λία Ότις-Κουρ και του The Sex Lives of Saints, της Virginia Burrus (ειδικά του τετάρτου κεφαλαίου με τίτλο The Lives of Holy Harlots που μελετήθηκε ενδελεχώς), δηλαδή από βιβλία κοινωνικής ιστορίας.

Τεσπα, διαφωνώ ότι ο βίος-παρωδία της Μαρίας της Αιγυπτίας έχει μέσα του θεολογία, τουλάχιστον όσο αφορά το μέρος της πρωταγωνίστριας. Αν θέλεις, έχει βαθιά θεολογία σε ότι αφορά τον Ζωσιμά, τον μοναχό στον οποίο η Μαρία υποτίθεται ότι διηγήθηκε την ιστορία της. Ένας άντρας 53 ετών, που από μωρό είχε αφιερωθεί από τη μητέρα του σε μια μονή και έφτασε στο σημείο να αναρωτιέται στην αρχή του βιβλίου, ότι έχει φτάσει στον ύψιστο βαθμό τελειότητας και ότι δεν μπορεί να υπάρξει στη γη άνθρωπος, που να μπορεί να του παραδώσει κάτι άγνωστο ή να του διδάξει κάποιο είδος ασκήσεως που να μη γνωρίζει ή να μην έχει κατορθώσει. Με άλλα λόγια, ο Ζωσιμάς βρισκόταν ένα βήμα πριν την έπαρση και την αλαζονεία και αυτός είναι ο βασικός στόχος του Σωφρόνιου όταν έγραψε το συγκεκριμένο βιβλίο.
Άβαταρ μέλους
karhergr
Crazy poster
 
Δημοσ.: 7148
Εγγραφη: Δεκέμβριος 14th, 2005, 8:11 am
Το μέλος karhergr, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Οσία Μαρία η Αιγυπτία

Δημοσίευσηαπό Σουβλίτσα » Δεκέμβριος 15th, 2017, 4:42 pm

Μα δεν γίνεται να μην έχει θεολογία, ο βίος μιας Αγίας...

Άλλωστε, έτερον εκάτερον, άλλο η πλευρά του Ζωσιμά άλλο της Οσίας.
Προσπαθώ να φθάσω τα 500 ποστ ώστε να μπορώ να ψηφίζω. Ευχαριστώ για την κατανόηση.
Άβαταρ μέλους
Σουβλίτσα
Extreme poster
 
Δημοσ.: 24104
Εγγραφη: Μάιος 28th, 2011, 7:13 pm
Το μέλος Σουβλίτσα, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Οσία Μαρία η Αιγυπτία

Δημοσίευσηαπό karhergr » Δεκέμβριος 15th, 2017, 9:28 pm

Σουβλίτσα έγραψε: Μα δεν γίνεται να μην έχει θεολογία, ο βίος μιας Αγίας...
>


Εξαρτάται, γιατί στους βίους της Μακρίνας της Παρθένας, της Ούρσουλα, της Χριστίνας, της Ευλαλίας, της Μαρσιάνας, κλπ, μόνο θεολογία δεν διακρίνω ...
Άβαταρ μέλους
karhergr
Crazy poster
 
Δημοσ.: 7148
Εγγραφη: Δεκέμβριος 14th, 2005, 8:11 am
Το μέλος karhergr, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Οσία Μαρία η Αιγυπτία

Δημοσίευσηαπό George_V » Δεκέμβριος 15th, 2017, 9:34 pm

karhergr έγραψε:
Σουβλίτσα έγραψε: Μα δεν γίνεται να μην έχει θεολογία, ο βίος μιας Αγίας...
>


Εξαρτάται, γιατί στους βίους της Μακρίνας της Παρθένας, της Ούρσουλα, της Χριστίνας, της Ευλαλίας, της Μαρσιάνας, κλπ, μόνο θεολογία δεν διακρίνω ...


Γιατι ενδεχομενως να ειναι και μη υπαρκτα προσωπα η συνδιασμος ιστορικων προσωπων.

Π.χ. η ιστορια της Αγιας Ουρσουλας και των 11000 παρθενων εχει μεταφερθει ηδη απο τον τιτλο λαθος οταν καποιος αντιγραφεας τον μεσαιωνα διαβασε την λεξη 11 στην αρχαια γερμανικη και τη μετεφρασε στη γαλλικη ως 11000.

Η ιστορια της Αγιας Πελαγιας της Ταρσου αναφερει οτι ηταν αρραβωνιασμενη με τον γιο του Διοκλητιανου. Μονο που ο Διοκλητιανος δεν ειχε ποτε γιο παρα μονο μια κορη τη Βαλερια.

Εχουν γραφτει το μεσαιωνα ουρανομηκεις πιπες ειτε απο λαθος μεταφραση ειτε απο συγχυση προσωπων ειτε για να μεγαλοποιησουν καταστασεις κτλ. Ειτε ακομα και εφευρεση ιστοριων για καποιο διδακτικο/θεολογικο λογο.
Δημήτρης006 έγραψε: (...)

Δεν μιλάει για ναζί (εθνικοσοσιαλιστές της Γερμανίας...) οι οποίοι εκ του αποτελέσματος δεν ηττήθηκαν...

Μιλάει για εθνικιστές φασίστες και εθνικοσοσιαλιστές,...
Άβαταρ μέλους
George_V
Extreme poster
 
Δημοσ.: 32060
Εγγραφη: Ιανουάριος 22nd, 2012, 1:42 pm
Τοποθεσια: Καλαμάτα
Το μέλος George_V, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Οσία Μαρία η Αιγυπτία

Δημοσίευσηαπό Σουβλίτσα » Δεκέμβριος 15th, 2017, 9:37 pm

Δεν έχω υπόψιν μου τους συγκεκριμένους βίους οπότε δεν καταλαβαίνω έτσι κι αλλιώς που αναφέρεται ο νηματοθέτης
Προσπαθώ να φθάσω τα 500 ποστ ώστε να μπορώ να ψηφίζω. Ευχαριστώ για την κατανόηση.
Άβαταρ μέλους
Σουβλίτσα
Extreme poster
 
Δημοσ.: 24104
Εγγραφη: Μάιος 28th, 2011, 7:13 pm
Το μέλος Σουβλίτσα, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr

Re: Ὁσία Μαρία ἡ Αἰγυπτία (ψέματα νὰ μαζεύεις μὲ τὰ πτύα)..

Δημοσίευσηαπό ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ » Δεκέμβριος 16th, 2017, 9:09 am

George_V έγραψε:

Γιατι ενδεχομενως να ειναι και μη υπαρκτα προσωπα η συνδιασμος ιστορικων προσωπων. Ἅγιε Τονισμέ, εὐλόγησέ τον. Καὶ θὰ σοῦ φέρω μιὰ λαμπάδα ἴσαμε ..., ἄσε, ἄς μὴν πῶ πόση!

Π.χ. η ιστορια της Αγιας Ουρσουλας και των 11000 παρθενων (τόση ἀγαμία ἔπεφτε τότε;) εχει μεταφερθει ηδη απο τον τιτλο λαθος οταν καποιος αντιγραφεας τον μεσαιωνα διαβασε την λεξη 11 στην αρχαια γερμανικη και τη μετεφρασε στη γαλλικη ως 11000 (ὡραῖα μαθηματικὰ ἤξερε ὁ γλωσσομαθής! - καὶ ἀναρωτιέμαι, χωρὶς φροντιστήρια καὶ λινγκουαφὼν τὀτε, πῶς; Πῶς; Ἔτσι ποὺ μοὔρχεται νὰ βάλω λατινικὸ ἐρωτηματικό!!! Ἐγώ; Δὲν εἶστε καλά).

Η ιστορια της Αγιας Πελαγιας της Ταρσου αναφερει οτι ηταν αρραβωνιασμενη με τον γιο του Διοκλητιανου. Μονο που ο Διοκλητιανος δεν ειχε ποτε γιο παρα μονο μια κορη τη Βαλερια (κάποια τραβεστὶ εἶχε ἡ οίκογένεια).

Εχουν γραφτει το μεσαιωνα ουρανομηκεις πιπες (τσιμπούκια, πάει καλλίτερα) ειτε απο λαθος μεταφραση ειτε απο συγχυση προσωπων ειτε για να μεγαλοποιησουν καταστασεις κτλ. Ειτε ακομα και εφευρεση ιστοριων για καποιο διδακτικο/θεολογικο λογο ( γι' αὐτό, κάλλιο νὰ μὴν πιστεύεις τίποτα, νάθινγκ - γιὰ νὰ δείξω κι' ἐγώ, σὰν νἄμουν Ἀλλοδαπ'-Ἑλλαδιάρης, πὼς ξέρω ἀγγλικά!).
Εἶμαι ὁ μεσιὲ Κλινοηδυεπὴς
ὡραῖος, ὀλέθριος.
Καί, ἡ τελευταία λέξη τῆς κλιν'-ἐρασμιότητος: :klino:
Περᾶστε τὸ ποντίκι σας πάνω στὴν εἰκόνα, τίποτ' ἄλλο δὲν σᾶς λέω!
Άβαταρ μέλους
ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ
Extreme poster
 
Δημοσ.: 33138
Εγγραφη: Ιανουάριος 31st, 2008, 11:31 pm
Τοποθεσια: Κλινοηδυεπὲς ΠαραΓατιανὸν ἀθηναϊκὸν κλεινὸν τέρας. Κλινοχαρής ἐπωνομασθεὶς Οἰδίνους!
Το μέλος ΚΛΙΝΟΣΟΦΙΣΤΗΣ, σύμφωνα με τους όρους χρήσης που αποδέχτηκε κατά την εγγραφή του, φέρει την αποκλειστική ευθύνη της παραπάνω δημοσίευσης, των απόψεων/θέσεων που εκφράζονται μέσω αυτής, καθώς και την επιλογή συνδέσμων που τυχόν συμπεριλαμβάνονται. Για άμεση επικοινωνία με τον διαχειριστή του phorum.gr στο email: admin(@)phorum.gr


Επιστροφή στην Ιστορία

Μετάβαση στην αρχή της σελίδας

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: dna, stargazer731 και 22 επισκέπτες